19 Sty

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress

jak otworzyć spór Aliexpress

Po długim czasie oczekiwania na paczkę, kiedy już czas zamówienia dobiega końca (często jest to czas 60 dni), a Wasza cierpliwość jedzie na rezerwie, zastanawiacie się pewnie jak odzyskać pieniądze z AliExpress. Czy w ogóle jest taka możliwość i do kogo się o pomoc zwrócić?

Krótko o tym jak odzyskać pieniądze z AliExpress

Na całe szczęście, co też jest niewątpliwym plusem tego serwisu, dzięki rozbudowanej ochronie kupującego, w przypadku niezrealizowanego zamówienia lub otrzymania go niepełnego, mamy możliwość odzyskania części czy nawet całej kwoty którą wpłaciliśmy na poczet kupionego przedmiotu. W przypadku zwrotu pieniędzy z AliExpress nie musicie się zastanawiać czy i kiedy łaskawie sprzedawca zwróci gotówkę. Wszystko za sprawą sposobu działania tego serwisu. Po wpłaceniu przez Was określonej kwoty jest ona jakby „zamrażana” na kontach AliExpress i dopiero w momencie potwierdzenia przez Was otrzymania paczka i niezgłoszenia co do jej zawartości żadnych zastrzeżeń, owa płatność jest „uwalniania” i przekazywana sprzedawcy.

Jak długo trzeba czekać na zwrot pieniędzy z AliExpress



Całkiem niedawno, w jednym z serwisów zajmujących się tematyką robienia zakupów na AliExpress wyczytałem, że czas oczekiwania na zwrot pieniędzy z AliExpress wynosi maksymalnie.. 60 dni. Jak jest naprawdę?

jak długo się czeka na zwrot pieniędzy z aliexpressW ostatnich dniach prowadziłem 4 spory o zwrot gotówki za niedostarczone przesyłki. Wspominałem o tym w artykule poświęconym tematowi zakładania sporów na AliExpress. Z doświadczenia tych i poprzednich zwrotów mogę stwierdzić, że z pewnością nie trwają one 60 dni.

W przedstawionym powyżej przykładzie spór został otwarty 13 stycznia 2018 roku. Od tego momentu przez około pięć dni czekamy na odpowiedź od sprzedawcy i ustosunkowanie się do naszego żądania. Powinno to nastąpić we wskazanym czasie, w innym przypadku do akcji wkracza AliExpress i podejmuje decyzję dotyczącą np. zwrotu pieniędzy. Wasz wniosek zostanie automatycznie zamknięty i Wasze żądanie zostanie zrealizowane. Najpóźniej, 14 dni od otwarcia sporu, wszelkie negocjacje i decyzje powinny zostać sfinalizowane. Jak było w moim przypadku?

Jak szybko odzyskałem pieniądze z AliExpress

Jedynie w sześć dni. Tyle czekałem na zwrot od AliExpress. Po pięciu dniach, 18 stycznia otrzymałem maila, w którym Administracja serwisu poinformawała mnie, że wobec braku odpowiedzi od sprzedawcy w wyznaczonym terminie, system automatycznie rozstrzygnął spór zgodnie z moją propozycją (zwrot pieniędzy). W związku z tym został on zamknięty, a płatność będzie mi zwrócona. Została również dołączona krótka informacja, że pieniądze pojawią się na koncie w ciągu 3-15 dni roboczych. Gdyby się tak nie stało – proszę o kontakt. Okazało się, że dziś w godzinach dopołudniowych, 19 stycznia, został już zaksięgowany na moim rachunku zwrot.



Warto przeczytać także:
Podziel się na:
  • email
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Poleć
  • Drukuj

92 thoughts on “Jak odzyskać pieniądze z AliExpress

  1. No ja mam inny problem, ponieważ zamówiłem okulary, zostały wysłane listem poleconym, mięło juz 90dni, a aliexpress nie odpowiada na moj spór, nie zwrócili mi pieniedzy. Przesyłka jest w miejscu wyslania, w sensie opuszczenia kraju, dalszych informacji nie ma, a oni wciąż wypisują że przesyłka jest w tranzycie.. jak mam sobie z tym poradzić ?? Za poprzednie spory zwracano mi pieniądze.

  2. Adj, 90 dni to dość spory czas. List polecony raczej szybko dochodzi do adresata. Znam przypadki z autopsji, że już po 9, 12 dniach od nadania, paczka docierała do swojego miejsca docelowego. By skutecznie walczyć o odzyskanie pieniędzy z AliExpress, ważne jest by pilnować terminów ochrony kupującego (najczęściej 60 dni). Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z AliExpress wskazując, że nie dość, że paczka do Ciebie nie dotarła, to jeszcze tracking przesyłki nie działa i nawet nie masz możliwości jej zlokalizować.

  3. Ja mam inny problem. Zamówiłam strój kąpielowy, miał być jakości Premium Ale to co otrzymałam jest fatalnej jakości. Przewiduje i nie nadaje się do kontaktu z woda. Sprzedawca poprosił p konto paypal aby mógł mi zwrócić pieniądze. W ogóle się na tym nie znam założyłam to konto. Ale nie wiem czy moim kontem jest mój mail? Czy powinnam użyć jakiegoś numeru paypal?

  4. Asiu,
    pod żadnym pozorem nie zgadzaj się na przesłanie pieniędzy za pośrednictwem PayPal’a, tym bardziej jeśli okres ochrony dobiega końca. Osobiście nie korzystam z tej formy przelewania pieniędzy, natomiast znalazłem opinie negatywne w kontekście zwrotu od sprzedawcy z Aliexpress. Jednym z głównych powodów jest możliwość cofnięcia przelewu. Szczególnie jeszcze tego nieodebranego. Może to w przyszłości przysporzyć Ci kłopotów, tym bardziej, jeśli sprzedawca będzie uporczywie żądał „zwrotu swoich pieniędzy”, otwierając spór w serwisie PayPal.

    Proponuję założyć spór „tradycyjnie”, w serwisie Aliexpress opisując dokładnie co jest powodem jego otwarcia, dołączając np. szczegółowe zdjęcia.

  5. Witam
    otrzymałem zwrot z aliexpress, który „wisi” w zakładce Refunds & Disputes. Gdzie się podaje numer konta do przelewu zwrotnego?

  6. M,
    zwrot z Aliexpress otrzymasz na to samo konto, z którego dokonywałeś płatności. Jeśli płaciłeś za pomocą karty kredytowej – pieniądze wrócą na konto karty. Jeśli płaciłeś, za pośrednictwem „Przelewy24”, bezpośrednio ze swojego konta osobistego, pieniądze wrócę bezpośrednio na nie.

  7. „zwrot z Aliexpress otrzymasz na to samo konto, z którego dokonywałeś płatności. Jeśli płaciłeś za pomocą karty kredytowej – pieniądze wrócą na konto karty. Jeśli płaciłeś, za pośrednictwem „Przelewy24”, bezpośrednio ze swojego konta osobistego, pieniądze wrócę bezpośrednio na nie.”
    A co jeśli w momencie zwrotu konto z którego zapłacono jest zamknięte? Czy jest informacja, żeby podać nowe konto do zwrotu

  8. Iwonko,
    wydaje mi się, że najlepiej będzie skontaktować się z serwisem Przelewy24. Jako, że zaciekawił mnie temat postanowiłem również napisać do Biura Obsługi P24. Gdy tylko otrzymam odpowiedź jak odzyskać pieniądze z Aliexpress w przypadku zamkniętego konta bankowego, z którego dokonywano płatności, bez zbędnej zwłoki dam znać.

  9. Zamówiłam towar 18 czerwca. Dostawa miala byc w przeciagu 48 dni. Pozniej sprzedający wydłużyl okres ochrony do 9.09. Zapobiegawczo założyłam spór gdzie alli przyznał mi racje co do zwrotu gotówki. Po 2 dniach towar doszedł. Należę do uczciwych osób. Co mam zrobić, żeby to odkręcić i oddać pieniądze sprzedawcy

  10. Iwonko,
    Jeśli produkt jest nadal w tej samej cenie, proponuję kupić kolejną sztukę, w miejscu na wiadomość do sprzedawcy napisać, że produkt już otrzymałaś i prosisz o niewysyłanie go. Po kilku dniach zatwierdzić otrzymanie zakupionego przedmiotu. Dzięki temu sprzedawca otrzyma zapłatę a i Ty będziesz mogła się podzielić z innymi użytkownikami opinią na temat tej rzeczy.

  11. Witam
    Ja miałem spór i Ali zwróciło mi pieniądze ale nigdy one do mnie nie dotarły. Płacę zawszę poprzez PayU i zastanawiam się czy to może dlatego? Bardzo proszę o pomoc i wskazówki

  12. Jurku,
    przede wszystkim spróbuj się skontaktować z samym PayU. Wskaż nr transakcji będącym potwierdzeniem Twoich zakupów za które dostałeś zwrot. Opisz dokładnie sytuację zaznaczając datę, kiedy AliExpress zwróciło Ci pieniądze. Zwróć też uwagę na to, jaki masz status zwrotu.

  13. Może ktoś pomoże, zamówienie nie dotarło, przyznano mi zwrot. Płaciłam blikiem z nieaktywnego już konta (musiałam zmienić z powodu likwidacji banku, więc nie miałam wyboru). jest informacja, że dokonano zwrotu, jednak nie mogę nigdzie zakomunikować, że mam inny numer konta bankowego?

  14. Asiu,
    w jakim banku miałaś dotychczas konto? Napisz proszę więcej szczegółów poprzez formularz kontaktowy (zakładka kontakt). Napiszę do banku i spróbuję rozwiązać Twój problem byś mogła odzyskać swoje pieniądze z AliExpress 🙂

    Na stronie tego serwisu, w dziale Obsługi Klienta znalazłem taką podpowiedź: (swobodne tłumaczenie)

    „Zwrot otrzymasz na tą samą kartę, którą zapłaciłeś za zamówienie. Aby zabezpieczyć bezpieczeństwo Twojego konta, nie możemy zwrócić środków na inną kartę.

    Jeśli karta ta jest nieważna lub wygasła, skontaktuj się z wydawcą karty, aby uzyskać więcej informacji. Zwykle otrzymują oni pieniądze w Twoim imieniu i przekazują je na twoje konto bankowe.” (https://helppage.aliexpress.com/buyercenter/questionAnswer.htm?isRouter=0&viewKey=1&id=20069315&categoryIds=9205388&lang=ru)

    Idąc tym tropem skontaktuj się ze swoim byłym bankiem.

  15. Możecie mi doradzić w kwestii otwartego sporu na ali? Otóż moje zamówienie albo nie zostało wysłane albo sprzedawca całkowicie pomylił przesyłki. Chodzi o to, że podany numer trackingu wskazuje na paczkę, którą odebrał ktoś w zupełnie innym województwie kilka dni temu. Spór otworzyłem i jak do tej pory sprzedawca oficjalną drogą jeszcze nie odpowiedział ( termin jego odpowiedzi upływa jutro ). Napisał jednak na PW, że bardzo mu przykro i że jak najbardziej zwróci pieniądze. Najszybciej według niego będzie jeżeli zakończę spór i oznaczę, że towar otrzymałem. Wtedy podobno wystąpi on do Aliexpress o zwrot środków i do 15 dni znajdą się na moim koncie. Wierzyć w takie coś czy lepiej rozwiązać całą tą sytuację oficjalnymi kanałami Ali?

  16. Damian,
    W moim odczuciu nie powinieneś w żadnym przypadku kończyć sporu. Najprawdopodobniej utracisz tym możliwość odzyskania pieniędzy. Zdarza się, że sprzedawcy podają fałszywe trackingi gdy nie mogą się wyrobić z wysyłką danego przedmiotu w terminie. Sam miałem raz taką sytuację. Później jednak w wiadomości prywatnej otrzymałem właściwy tracking.

    Dlatego jeśli nie otrzymałeś przesyłki – nie zamykaj sporu na AliExpress i poczekaj na zakończenie sprawy oficjalną drogą. Tylko taka droga gwarantuje Ci, że pieniądze odzyskasz.

  17. Witam, proszę o informację, gdyż zakończyłam spór i sprzedawca napisał ze odda pieniądze, minęło 23 dni i dotychczas nie otrzymałam zwrotu. Sprzedawca pisze, że oddał pieniądze i mam się skontaktować z alliexpress. w jaki sposób?

  18. Beata,
    czy zakończyłaś sama spór, np. po namowach sprzedawcy, czy zakończył się spór i AliExpress przyznało Ci zwrot? Jeśli to pierwsze – obawiam się, że odzyskanie pieniędzy w tym przypadku będzie dość utrudnione. Należy zawsze prowadzić spór do końca, aż oficjalną drogą zostanie zakończony i np. zostanie podjęta decyzja o zwrocie pieniędzy. AliExpress ma bardzo dobrze rozbudowany system ochrony kupujących i warto o tym pamiętać. Niestety, często sprzedawcy wiedząc, że już nie odzyskają pieniędzy, próbują wpłynąć w różnoraki sposób na nabywcę jego towaru, np. żeby nie otwierać sporu, nie oceniać niżej niż 5 gwiazdek itd.

  19. Witam na Aliexpress zamowilem okulary za 2 dni konczy sie gwarantowany czas dostawy a ze jest dzis piatek nie dojda na pewno. Probowalem zalozyc spor alle nie da sie. Czekac cierpliwie az czas sie skonczy i wtedy zalozyc spor?

  20. Kamil,
    co rozumiesz przez zwrot „nie da się założyć sporu”? Nie masz takiej możliwości ani w aplikacji, ani poprzez stronę www? Dla przykładu: czas dostawy w jednym z moich zamówień kończy się za trzy dni. Po wybraniu z menu „My Orders” (Moje zamówienia) pojawia lista zakupionych rzeczy. Obok wspomnianego zamówienia, którego czas dostawy się kończy pisze: „Otwórz spór”. Nie masz takich linków na stronie? Po otwarciu wspomnianego zamówienia również pojawia się przycisk „Otwórz spór” po prawej stronie. Jeśli się nie wyświetlają, może spróbuj w innej przeglądarce.

  21. Kupiłem 3 tyg. temu robota sprzątającego i jestem zachwycony tym urządzeniem. Poleciłem sąsiadce i na jej prośbę kupiłem drugi dla niej. Zakup na Ali, transport z Niemiec. Niestety po uruchomieniu pracował 20-25 min., przerwał i oznajmił o błędzie nr 18 wentylatorka. Reset ani powrót do ustawień fabrycznych nie pomagają. Poprosiłem sprzedawcę o wymianę wadliwego odkurzacza a on odpisał, żebym się nie martwił bo jest 3-letnia gwarancja i przyśle mi film jak oczyścić wentylator. No i nie wiem czy rozkręcać go czy stanowczo żądać wymiany ? Czy otwierać spór na Aliexpress ? Miał ktoś takie doświadczenia w przeszłości ? Będę wdzięczny za każdą pomoc.

  22. GolDek,
    Jeśli masz jeszcze możliwość otwarcia sporu, uczyń to jak najszybciej. Jeśli masz możliwość dołącz zdjęcia lub nagraj film jako dowód, że faktycznie wspomniany robot nie działa tak jak powinien. Jakąkolwiek ingerencję w robota odłożyłbym w czasie. Wpierw spróbowałbym dojść do porozumienia przy pomocy mediacji AliExpress.

  23. Hej, 10.10 zamawiałam dwa etui z ali za sporą kwotę i niestety nie doszły. Problem w tym, że moje konto bankowe zostało zamknięte i aktualnie mam nowe. Jak mogę dążyć do odzyskania pieniędzy?

  24. Kupiłem zestaw klocków 296 szt i nie dostałem instrukcji złożenia, sprzedawca od 8 dni obiecuje że przyśle na e-mail, widzę że to chyba obiecanki. Za 5 dni kończy mi się możliwość założenia sporu. Czego mogę żądać przy założeniu sporu jeżeli chciałbym zatrzymać klocki.

  25. Maaja,
    aby odzyskać pieniądze z AliExpress najlepiej będzie skontaktować się z bankiem, z którego konta zostało opłacone zamówienie. Jedną z możliwości jest to, że pieniądze wrócą do nadawcy, wtedy pozostaje kontakt z AliExpress.

  26. Stanley50,
    większość zestawów klocków, szczególnie tych, kompatybilnych z oryginalnymi klockami Lego, posiadają takie same numery zestawów. Można się zatem posiłkować instrukcją z oryginalnego zestawu. Są one dostępne on-line. Możesz zażądać choćby bonifikaty, aby jakaś część pieniędzy została Ci zwrócona przez AliExpress.

  27. Witam zamówiłam na Ali pokemony. Jednego zamówienia sprzedawca nie wysłał i jest napisane że zwrócił pieniądze niestety to już ponad miesiąc a ja dalej nie mam pieniedzy. I druga sytuacja sprzedawca anulował zamówienie i po otwarciu sporu zwrócił pieniądze niestety te też nie doszły. Oba zamówienia płaciłam przez blik. Wcześniej nie było problemu ze zwrotem za niedostarczone produkty (3 razy). Dodam jeszcze że w żaden sposób nie mogę się skontaktować z aliekspress.

  28. Ewo,
    Czy zwrot pieniędzy od sprzedawcy nastąpił w ramach sporu? Czy zwyczajnie sprzedawca, w wiadomości prywatnej, napisał, że zwróci? Jeżeli zwrot pieniędzy z AliExpress został dokonany w ramach sporu, a nie zmieniłaś numeru swojego konta bankowego, skontaktuj się ze swoim bankiem przedstawiając sytuację.

  29. Witam,
    Mam następujący problem.
    Zrobiłem zamówienie i zapłaciłem za towar. Pieniądze doszły do AliExpress przez Payu…i tu się zaczynają schody. Otóż zamówienie ma swój numer lecz klikając w nie, nie ma go na mojej liście zamówień. Pieniądze leżą w AliExpress, ja nie mogę otworzyć sporu (no bo z kim jeśli nie mam zamówienia na liście), a Ali…nie kwalifikuje się do jego sprawdzenia. Pisałem 3 dni po rząd do nich lecz problem kolejny to automatyczna skrzynka odpowiedzi. Co robić w tym przypadku?

  30. Zrobiony w balon,
    w jaki sposób dokonałeś zamówienia? Za pomocą aplikacji? Strony www? Czy jeśli logujesz się poprzez stronę www, czy poprzez aplikację, logujesz się na pewno na tym samym koncie, na którym dokonałeś zamówienia? Skontaktuj się z Payu z zapytaniem w jaki sposób możesz odzyskać pieniądze skoro nie otrzymałeś potwierdzenia, że zamówienie zostało wysłane, lub samo zamówienie w ogóle nie dotarło do Ciebie.

  31. Zamawiałem poprzez str. www.
    Mam tam konto i zakupy robiłem już kilkunastokrotnie.
    Że tak zapytam…co Payu ma do tego zamówienia? Czy to nie jest tak, że oni tylko pośredniczą w opłacie, a pieniądze trzyma AliExpress?
    Pisałem do Payu aby mi odpowiedzieli czy przesłali pieniądze i dostałem takzw nr ewidencyjny wpłaty.

  32. Zrobiony w balon,
    to prawda, że PayU tylko pośredniczy. Pytanie o jakość tego pośrednictwa. Czy otrzymałeś maila od AliExpress o przetworzeniu płatności? Jeśli nie, to właśnie wydaje mi się, że PayU jest właściwym adresatem tego, że pieniądze nie dotarły, albo zostały niewłaściwie przekazane. O znikających zamówieniach niestety nie słyszałem. Robię zakupy już od 2016 roku i nigdy nie zdarzyła mi się taka sytuacja. Jeśli masz maila od AliExpress potwierdzający zaksięgowanie kwoty pod dany numer zamówienia, to wtedy pozostaje kontakt z nimi.

  33. Nie, nie mam, mam tylko od Payu że wysłali.
    Dostałem też wiadomość od tamtego sprzedawcy, że przesyłka zaginęła i czy ma wysłać jeszcze raz.
    Niestety wiadomość odczytałem po 2 tyg. i jak już wchodziłem w nr zakupu to pokazało że błąd (jeśli dobrze pamiętam)
    Nie mam natomiast adaptacji na koncie Ali…że coś zamawiałem.

  34. Zrobiony w balon,
    spróbuj ewentualnie jeszcze sprawdzić jedną rzecz: po zalogowaniu się do konta przez stronę www wybierz My Orders. Później, z menu po lewej stronie wybierz: Deleted Orders. Być może swoje zamówienie przez przypadek potwierdziłeś. Wtedy, przy kwocie zamówienia pojawia się ikonka kosza, która pozwala przenieść zakończone zamówienia do tego folderu. Być może ją kliknąłeś i potwierdziłeś. Innego pomysłu nie mam dlaczego nie ma Twojego zamówienia na liście. Jeśli masz możliwość – napisz do sprzedawcy, żeby wysłał zamówienie jeszcze raz.

  35. Dziękuję Ci za okazaną pomoc
    Okazuje się, że składając zamówienie jakimś cudem stworzyłem inne nowe konto…jak? Sam nie wiem. Support pomógł mi rozwikłać zagadkę. Połączyłem się z człowiekiem, a nie z urządzeniem i zostało mi to wytłumaczone i wskazane krok po kroku. Założyłem spór, bo paczka przepadła.
    Dzięki za pomoc.

  36. 26.11 zamówiłam soniczną szczoteczkę na ali, dodatkowo płaciłam za wysyłkę. Od samego początku nr trackingowy nie działał, pytałam sprzedawcę o poprawny nr, a on spławiał mnie mówiąc, żebym była cierpliwa i poczekała. Po 3 tygodniach się zdenerwowałam i znowu zadałam pytanie, znowu mnie spławił. Tydzień temu nie wytrzymałam i zagroziłam otwarciem sporu, dowiedziałam się wtedy, że moja przesyłka zaginęła. Otworzyłam spór, opisałam powód zgodnie z prawdą, po czym dostałam wiadomość od sprzedawcy, żebym usunęła spór, zrobiła nowy, podając powód „personal reasons”, że niby się rozmyśliłam z zakupu i zdecydowałam kupić gdzie indziej, dopiero wtedy on zaakceptuje mój spór i odda mi pieniądze. Co mam robić? Boję się, że jeśli tak zrobię to nie dostanę pieniędzy ani od sprzedawcy ani od aliexpress. Pozdrawiam

  37. Karo,
    Twój lęk jest uzasadniony. Niestety, sprzedawcy imają się różnych sposobów, żeby „załatwić sprawę” po swojej myśli. W żadnym przypadku NIE ZAMYKAJ sporu. Jeśli to zrobisz, nie będziesz miała możliwości otwarcia kolejnego. Niestety, sam doświadczyłem zwyczaju podania fałszywego trackingu. Dlaczego sprzedawca podaje fałszywy tracking? Powody tego są różne, np: sprzedawcy nie wyrabiają się z wysyłkami, czy chcą zwyczajnie oszukać kupującego, bo nie wysłali towaru.

  38. Witam ,
    mam pytanie spór został zakończony otrzymałem taką wiadomość pieniądze do tej pory nie doszły,
    Zwrócona do Karty Kredytowej: xxxx
    Zazwyczaj, Otrzymasz zwrot w ciągu 3-20 dni roboczych po “” Zwrot. Jeśli nie ma opóźnienia, Proszę skontaktować się z wydawanie banku by using ARN xxxx

  39. Irca,
    by skontaktować się z obsługą serwisu AliExpress za pomocą aplikacji trzeba wybrać z menu opcję „Obsługa Klienta” (ikonka słuchawek z mikrofonem). Po wybraniu tej opcji klikamy, znajdujący się na samym dole, przycisk „Live Chat”. Po jego wyborze decydujemy się na kategorię, której dotyczy sprawa, z którą chcemy się zwrócić do AliExpress. Druga opcja to dokładniejsze określenie czego dotyczy nasz problem. Po dokonaniu wyboru klikamy „Live Chat”. Osobiście nie miałem okazji korzystać z tego typu pomocy, jednakże spotkałem się z opiniami, że czasem połączy nas z automatem a czasem z pracownikiem serwisu. Wszystko zależy od „szczęścia”.

    Jeśli chodzi o kontakt z obsługą serwisu AliExpress za pomocą strony www, procedura jest dość podobna. Wpierw trzeba odnaleźć opcję „Customer Service”, znajdującą się najczęściej u dołu strony, po lewej jej stronie. Kolejne kroki są podobne jak w przypadku kontaktu za pomocą aplikacji.

  40. Adam,
    w jaki sposób dokonywałeś płatności? Kartą kredytową? Ja dokonuję płatności za pośrednictwem Przelewy24, i najczęściej po mailowej informacji o zwrocie w ciągu jednego dnia mam już z powrotem pieniądze na koncie. W przypadku kart kredytowych może to trwać trochę dłużej. Zawsze możesz sprawdzić stan zwrotu na karcie zamówienia. Jeżeli pojawi się tam informacja, że proces zwrotu został zakończony, a Ty dalej nie masz pieniędzy na koncie skontaktuj się ze swoim bankiem.

  41. Często robię zakupy na Ali ale miałem sytuacje, że wysyłka miała być wysłana Aliexpress Standard Shipping 12-18 dni (bo tylko takie wybieram i przychodzą zazwyczaj koło tego 18. dnia). No ale sprzedawca wysłał jakimś innym ***** i mimo, że przesyłka powinna dojść do 18 dni to dysputę mogę otworzyć dopiero po 60 dniach. K P I N A. A do Aliexpress się nie dodzwonisz, nie napiszesz, możesz z robotem porozmawiać.

  42. Dadi,
    spór możesz otworzyć w każdym momencie. Jedynym ograniczeniem z jakim się spotkałem to to, że najwcześniej można było otworzyć spór po upłynięciu 10 dni od dnia wysyłki towaru. Spróbuj ewentualnie otworzyć spór przy pomocy innego urządzenia, np. poprzez komputer.

  43. A co w przypadku gdy założyłam spór, ponieważ przesyłka nie dotarła, dostałam zwrot pieniędzy, a po 2 tyg przesyłka dotarła?

  44. Aga,
    jak już pisałem w odpowiedzi do Izy:

    „Jeśli z zamówioną rzeczą wszystko będzie w porządku – możesz kupić ją jeszcze raz”.

    W wiadomości do sprzedawcy zaznacz jednak, żeby przesyłki już nie wysyłał. Po kilku dniach potwierdź otrzymanie towaru. Sprzedawca otrzyma pieniądze za zakupiony przez Ciebie towar, a Ty zyskasz możliwość pozostawienia swojej opinii o nim.

  45. Zapłaciłam w złotych polskich (kartą). Po założeniu sporu pieniądze otrzymałam, jednak jest to kwota o ok. 15% niższa od pierwotnie wpłaconej. Na szczęście nie są to duże pieniądze, ale jednak.

  46. Agnieszko,
    Jak duża jest to różnica? Przyznam, że mnie najczęściej zwracane są kwoty dokładnie co do grosza. Być może wynika to stąd, że zaraz po zamknięciu sporu, pieniądze trafiają jeszcze tego samego dnia na konto. Sprawdź jeszcze raz dokładnie kwotę, która została Ci zwrócona po zamknięciu sporu. Powinna być wyrażona w złotówkach. Trzeba pamiętać, że przy zakupach kartą, banki stosują inny przelicznik kursu danej waluty (złoty -> dolar), często mniej korzystny dla nas. Być może w opłatach była doliczona dodatkowa opłata za obsługę samej transakcji. Warto zapytać w swoim banku o szczegóły, skąd ta różnica.

  47. Płaciłam kartą w złotówkach, więc może nie przelicznik. Wygląda tak, jakby odjęto koszty przesyłki. Ale ponieważ właśnie dostałam zamówioną rzecz (miesiąc po terminie), to po prostu, zgodnie z sugestią z innych odpowiedzi, zamówię coś u tego sprzedawcy za zwróconą kwotę z odpowiednią informacją i prośbą by nie przesyłał kolejnego zamówienia. Dziękuję za odpowiedź.

  48. Witam
    Zamówiłam kostium, który doszedł uszkodzony. Sprzedawca chce oddać mi pieniądze jak dokonam zwrotu towaru. Czy to ja mam pokryć koszty wysyłki jeśli to nie jest moja wina? Jak rozwiązać tą sprawę.

  49. Mam ogromną prośbę o pomoc. Naiwnie czekałem od 26 listopada na wartościową przesyłkę. Niestety nie doszła do dzisiaj. Sporu już nie mogę założyć. Sprzedawca nie odpowiada na moją korespondencję. W komentarzach negatywnych pojawiły się takie o nieotrzymaniu towaru. Co w takiej sytuacji zrobić ? Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam serdecznie.

  50. Witam!
    Bardzo prosze o pomoc.
    02.02.2019 powinnam dostac paczke. Paczka nie dotarla, a sprzedawca ignoruje wszystkie wiadomosci.
    Zrobilam spor i tez zero reakcji. Mamy juz 13.02 i boje sie przedawnienia sprawy.

  51. Milena,
    czy do tego zamówienia masz założony spór? Jeśli tak to w czasie rozwiązywania sporu sprzedawca może przedstawiać różne rozwiązania sprawy. Składanie takiej propozycji może być też taktycznym zagraniem by Cię zniechęcić do starań o zwrot gotówki. Gdyby naszła potrzeba zwrotu przedmiotu i wysłania go z powrotem do Chin, to rzeczywiście musiałabyś opłacić koszta przesyłki. Często jest to więc nieopłacalne. Jeśli jeszcze nie założyłaś sporu – otwórz go. Wskaż w nim, że otrzymałaś przedmiot, ale niestety jest uszkodzony. Zaznacz, że chcesz pełny zwrot ceny sukienki lub jakąś część ceny. W przypadku braku porozumienia ze sprzedawcą, AliExpress wkroczy do negocjacji. Nie zapomnij zrobić dokładnych zdjęć ubytków z zakupionej sukience.

  52. Igor,
    niestety, częstą praktyką sprzedawców jest nieodpowiadanie na wiadomości lub odsyłanie odpowiedzi z kilkudniowym opóźnieniem. Podstawową zasadą w przypadku robienia zakupów w serwisie AliExpress, czy nawet starań o odzyskanie pieniędzy z AliExpress, jest pilnowanie terminów, by w odpowiednim czasie otworzyć spór i być ciągle „pod ochroną”. W Twoim przypadku pozostało spróbować skontaktować się z redakcją serwisu lub czekać dalej na przesyłkę. Zdarza się, że czasem przesyłki docierają z kilkumiesięcznym opóźnieniem.

  53. Dagmara,
    najważniejsze, że masz założony spór. Potrzeba teraz tylko trochę cierpliwości. Niestety, jak już wspominałem w innym komentarzu sprzedawcy często ignorują próbę kontaktu. W szczegółach sporu powinna znaleźć się przewidywana data jego zakończenia. Jeśli sprzedawca w ogóle nie zareaguje (a tak najprawdopodobniej będzie), AliExpress rozwiąże spór przyznając Ci zwrot.

  54. Mam pytanie odnosnie tego, czy dobrze otworzylam spor. Obecnie w sporze w wiadomosci ze sprzedawca ponownie pokazuje czas dostawy, natomiast gdy wejde na zakonczona transakcje, pokazuje, ze paczka dotarla do Polski.
    Poprosze o dokladny schemat jak prawidlowo otworzyc spor.
    Wchodzac na zakladke w sporach, widze ups brak.
    Pozdrawiam

  55. Dagmara,
    przeczytaj wpis o tym jak otworzyć spór na AliExpress, znajdujący się w tym wpisie. Najprościej pisząc – jeśli logujesz się do serwisu za pomocą strony internetowej, spór można otworzyć poprzez skorzystanie z linku „Otwórz spór” znajdujący się w szczegółach danego zamówienia.

  56. Otworzyłam spór ponownie, ale tym razem chciałam go w danym zamówieniu otworzyć jeszcze raz. Otworzyła się strona z info na czerwono „Sorry, dispute Can not be opened in This order status”. Nie wiem co dalej. Mamy 15.02, a paczka miała status dostawy na 02.02. Proszę o pomoc. Niestety, spór nie może być otwarty w tym statusie zamówienia.

  57. Dagmara,
    jaki status ma Twoje zamówienie? Zakończone? Spróbuj skontaktować się z pracownikiem AliExpress. Jeśli nie jesteś biegła w języku angielskim, możesz śmiało skorzystać z translatora, choćby od Google. Pozwoliłem sobie do Ciebie wysłać krótkiego maila, jeśli to możliwe odeślij mi screeny, na których widać zamówienie. Postaram się coś jeszcze doradzić.

  58. Czy znany jest przypadek aby komuś udało się założyć spór mimo przekroczenia terminu i automatycznym zmianie statusu na „zakończony”? Nie wiem czy jeszcze mam walczyć o zwrot kosztów za nieotrzymaną przesyłkę za pośrednictwem ali czy próbować przez chargé back, co radzicie?

  59. Lucas,
    jeśli masz możliwość skorzystania z chargeback to wydaje się mi to dobrym wyjściem z sytuacji. Możesz również, w ramach AliExpress, spróbować otworzyć spór i w jego ramach starać się o zwrot pieniędzy. Gdyby to drugie nie wypaliło, pozostaje pierwsza opcja.

  60. Witam towar zakupiony 25.11. nie dotarł pisałem do sprzedawcy 25 styczeń już chyba było po okreies ochronnym odpowiedział żeby jeszcze poczekać że sprawdzają, dodam że numer trackingowy nie działał od początku nie mam już możliwości otworzenia sporu czy jest jeszcze jakaś możliwość na odzyskanie pieniędzy.

  61. Florian,
    niestety, można przepuszczać, że sprzedawca Cię celowo zwodził po to właśnie, żebyś nie miał możliwości otwarcia sporu. Na przyszłość pamiętaj o tym, by bez względu na to, co pisze sprzedawca otwierać spór w razie jakichkolwiek wątpliwości. Możesz spróbować skontaktować się z pracownikiem AliExpress za pośrednictwem czatu. W jaki sposób opłacałeś zamówienie? Sprawdź, być może masz możliwość skorzystania z opcji chargeback’u.

  62. Florian,
    mimo to, nie poddawaj się. I nie rezygnuj, nawet po wstępnie odmownej decyzji. W ostatnich udało się mi pomóc jednej z Użytkowniczek i odzyskać prawie równowartość 150 $. Kosztowało to trochę czasu, dwukrotnego podejścia do sprawy, ale udało się. Trzeba pamiętać, że serwis AliExpress jest pro kliencki. Zatem jeśli jesteś pewny swych racji, śmiało walcz 🙂

  63. Skontaktowałem się z konsultantem z live chat zapewnił mnie że otrzymam rekompensatę w kwocie jaką zapłaciłem za towar czas oczekiwania 7 dni pozostaje czekać, napiszę jeszcze jak już otrzymam zwrot. Dziękuję i pozdrawiam

  64. Witam
    Zamówiłam w styczniu przesyłkę. Termin był do dziś. Przesyłki nie otrzymałam. Nie mogę otworzyć sporu. Sklep zniknął. Czy mam jakąś szansę odzyskać pieniądze?

  65. A co gdy Aliexpress gada mi bzdury, że mój bank wstrzymuje zwrot pieniędzy, bo minęły prawie 4 tygodnie od zwrotu pieniędzy, a kasy jak nie mam tak nie mam…

  66. Doroto,
    tak, masz szansę odzyskać pieniądze. Co jest powodem tego, że nie możesz otworzyć sporu? Jeśli nie poprzez spór, spróbuj odzyskać pieniądze z AliExpress korzystając z czatu.

  67. Andrzej,
    w jaki sposób dokonywałeś płatności za zamówienie? Za pomocą np. Przelewy24, czy płaciłeś może kartą kredytową? Jest możliwe, że Twój bank przetrzymuje zwrot Twoich pieniędzy z powodu braku możliwości identyfikacji gotówki. Pytałeś w swoim banku o ten zwrot?

  68. tak pytałem, mój bank nigdy nie przetrzymuje pieniędzy. Mieszkam w Anglii. Tutaj w tym banku robisz przelew i masz kasę na koncie w tej samej sekundzie. O dziwo jak się zacząłem kłócić z pomocą Aliexpress, że są złodziejami, a oni mi że mój bank przetrzymuje kasę… Cud na drugi dzień wstałem i kasa na koncie! JUż drugi raz tak mam, więc mam podejrzenie, że Aliexpress kasę przetrzymuje. Chińczycy robią się gnojkami gdy wchodzą duże pieniądze! Lepiej zrobić przez PayPal przynajmniej jak problem to trzęsą tylną częścią ciała. Miałem tak, to Chińczyk płakał, bo PayPal nie podaruje.

  69. Andrzej,
    dziękuję Ci za kolejny komentarz. Cieszę się, że odzyskałeś pieniądze. Niestety, zdarzają się sprzedawcy, który traktują nas, europejskich klientów, delikatnie pisząc – nieelegancko. Ale i zdarzają się tacy, u których kupowałbym w ciemno.

  70. Mój problem jest taki że otworzyłam spór, sprzedawca zgodził się na zwrot pieniędzy czas był do 6 marca a pieniędzy dalej nie mam na koncie. Po prostu nie doszły, pisali że mam się z tym zwrócić do mojego banku bo to nie ich wina i koniec tematu. O co chodzi?

  71. Witam. Ja mam jeszcze inny problem. Mianowicie na alli i na stronie poczty jest status zamowienie „doreczone” ale ja nie mam przesylki. Chodzilam po sasiadach, bylam na poczcie i dalej nic. Sporu nie otworze bo niby doreczono… czy jest mozliwosc odzyskania pieniedzy w takiej sytuacji??

  72. Witam, mam taki problem. Po złożeniu zamówienia sprzedawca napisał że nie ma tego towaru już w sklepie i czy może wysłać coś innego w odpowiedzi dostał że nie i w tym samym czasie wysłał paczkę tylko że na koncie męża widnieje inny adres dostawy niż nasz. Sprzedawca twierdzi że mamy założyć spór i on pieniądze wróci tylko nie mozemy otworzyć sporu bo jest informacja że dostawa powiodła się a my nic nie dostaliśmy i nie dostaniemy. Co możemy teraz zrobić? Potwierdzić otrzymanie zamówienia tylko po to żeby założyć spór? Bo w tej chwili zaznaczając że nie otrzymaliśmy paczki wyskakuje zobacz informacje logistyczne gdzie pisze ze dostawa powiodła sie

  73. Tynka,
    jak dobrze zrozumiałem Twój komentarz – najpewniej sprzedawca podał Wam nieprawdziwy tracking, a właściwie prawdziwy, ale pochodzący z innej przesyłki. Wydaje się mi, że przed potwierdzeniem otrzymania paczki najlepiej będzie bezpośrednio skontaktować się z pracownikiem AliExpress, wskazując, że sprzedawca podał Wam fałszywy tracking – z innej przesyłki. Pieniądze w ramach sporu powinny zostać Wam zwrócone bez problemu.

  74. Tynka,
    aby skontaktować się z pracownikiem AliExpress najlepiej będzie wybrać jakieś przykładowe pytanie, na ile się da – najbliższe naszemu problemowi. Po otrzymaniu automatycznej odpowiedzi możemy znów wybrać kolejne pytania. Często, już w następnym kroku obok kolejnych, dodatkowych pytań, pojawia się pytanie, czy znaleźliśmy odpowiedź na nurtujący nas problem, i czy jesteśmy usatysfakcjonowani obsługą Evy. Wtedy wystarczy zaznaczyć odpowiedź negatywną i zostaniemy połączeni z pracownikiem AliExpress.

  75. Agnieszko,
    jeśli masz możliwość otwarcia jeszcze sporu – jak najbardziej otwórz. W opcjach wskaż, że nie dotarła do Ciebie przesyłka. Jeśli to nie będzie możliwe, spróbuj skontaktować się z pracownikiem AliExpress za pomocą czatu i wyjaśnij w kilku zdaniach na czym polega problem. Podobną sytuację miałem w ostatnich tygodniach z zamówioną myszką bezprzewodową. Na szczęście, jeszcze w czasie Ochrony Kupującego przedmiot dotarł.

  76. Znów natrafilam na Pana pomoc w innym linku. Ja towar kupilam w listopadzie i towar utknął w Warszawie bo tak mialam w styczniu pokazane. Sklep w czasie rozmowy, kazał mi czekać że jeszcze dostanę list. No i tak czekam już. Dziś mi napisali ze mam zadzwonić do Urzędu Celnego czy jest tam moja paczka.
    Na Czacie z Aliexpress nie mogę się dogadać bo nie znam języka. Więc lipa. Dobrze ze nie jest to duża kwota bo ponad 6 zł. Ale Aliexpress piszę ze jest do odzyskania kasa. A w moim przypadku nie jest. Pozdrawiam

  77. Korzystam. Ale co przetłumaczę i odpowiem to Eva znów nowe linki daje do naciśnięcia albo coś napisze. Więc zanim odpowiedzialam to już nowe daje i nie dogadam się 🙂
    Ale dzięki

  78. „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters.” Wyskakuje mi coś takiego po uzupełnieniu wszystkiego i nie działa przycisk submit na końcu

  79. Damian,
    ten komunikat jest informacją o tym, że do zakładanego sporu możesz zostawić jeszcze swój komentarz, wskazówkę, ewentualne dokładniejsze wyjaśnienie sprawy. Nie możesz jednak przekroczyć ilości pięciuset znaków. Jeśli korzystasz z Translatora od Google i bezpośrednio z niego kopiujesz przetłumaczony tekst komentarza, może się również zdarzyć, że takowy komunikat się pojawi, pomimo tego, że się zmieścisz w ilości pięciuset znaków. Najlepiej kopiować za pośrednictwem systemowego Notatnika.

  80. Anulowałem zamówienie i czekałem na zwrot. Teraz przez przypadek usunąłem ten przedmiot z listy kupionych. Czy coś trzeba robić jak tak to co?

  81. Karol,
    powinieneś otrzymać maila od AliExpress, że w związku z anulowanym zamówieniem w ciągu kilku dni otrzymasz zwrot pieniędzy. Aby podejrzeć zamówienie można do niego wrócić klikając w „Moje Zamówienia [My Orders]”, następnie „Usunięte zamówienia [Deleted Orders]”, chyba, że zostało już trwale usunięte. Gdybyś nie otrzymał żadnej informacji zwrotnej odnośnie anulowanego zamówienia pozostaje skontaktować się z Biurem Obsługi AliExpress.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *