Jak skontaktować się z AliExpress? Przeczytaj i rozwiąż swój problem!

Jak skontaktować się z AliExpress? Przeczytaj i rozwiąż swój problem!

W komentarzach pojawia się co jakiś czas pytanie dotyczące tego, jak skontaktować się z AliExpress. Niektóre problemy związane z zamówieniem, nieotrzymaniem paczki, bądź innymi wątpliwościami mającymi związek z zakupami w tym serwisie, o wiele prościej wyjaśnić bezpośrednio z pracownikiem AliExpress. Jak się z skontaktować z Biurem Obsługi AliExpress?

Krótki poradnik o tym jak skontaktować się z AliExpress

Jak już wspominałem na wstępnie tego wpisu, co jakiś czas pada pytanie dotyczące uzyskania bezpośredniego kontaktu z obsługą AliExpress. Okazuje się, że nie jest to tak bardzo skomplikowana sprawa jakby się na początku wydawało. Nawet w przypadku osób zupełnie nieznających obcych języków (szczególnie angielskiego). Co trzeba zrobić aby skontaktować się z AliExpress?

Jak skontaktować się z AliExpress – krok 1

W pierwszym kroku musisz udać na stronę serwisu AliExpress. U dołu tej witryny, po lewej stronie znajduje się link zatytułowany: „Customer Service”. Po kliknięciu w ten link zostaniesz przeniesiony na strony Biura Obsługi. Masz tutaj do wyboru kilkanaście krótkich artykułów zawierających wskazówki jak rozwiązać różnorakie problemy, posortowane w kilku tematycznych kategoriach. U dołu strony, znajduje się następujący tekst: „Contact Customer Service. Please select a question first so we can connect you to the right agent. The Customer Service Team is online 24/7.” to znaczy mniej więcej tyle: Biuro obsługi klienta. Najpierw wybierz pytanie, abyśmy mogli połączyć Cię z właściwym pracownikiem. Zespół obsługi klienta pracuje 24/7.” Poniżej znajduje się przycisk z napisem „Chat Now”. Kliknij w niego.

jak skontaktować się z AliExpress chat now

Jak skontaktować się z AliExpress – krok 2

Niestety, to jeszcze nie wszystkie potrzebne informacje by wiedzieć jak skontaktować się z AliExpress. Kliknięcie we wspomniany przycisk przeniesie Cię na kolejną stronę, na której znów będziesz musiał wybrać kategorię i podkategorię do której zakwalifikowałbyś swój problem. Jeśli masz kłopot z odnalezieniem go wśród wszystkich zawartych tam tematów, wybierz jakikolwiek. Ukaże się krótki poradnik jak rozwiązać wskazany problem i po raz kolejny znów zobaczysz przycisk „Chat Now”. I znów w niego kliknij.

Również ten krok nie przesądza o tym, że już wiesz jak skontaktować się z pracownikiem AliExpress. Choć z każdym kolejnym krokiem jesteś już coraz bliżej tego. Aby połączyć się z biurem obsługi klienta wystarczy, że klikniesz we wspomniany przycisk.



Jak skontaktować się z AliExpress – krok 3

W kolejnym kroku wybierz z listy Twoich zamówień, która znajduje się po prawej stronie, to, którego dotyczy problem. Jeśli nie ma go na liście po prawej stronie lub gdy nie możesz przewinąć jej w dół – wybierz pierwsze lepsze. Z punktu widzenia rozwiązania Twojej sprawy na tym etapie, to i tak nie jest istotne. Eva, bo tak ma na imię automatyczny robot biura obsługi klienta, zapyta jakie masz trudności z daną przesyłką, wskaże Ci wstępną odpowiedź lub poda dodatkowe odpowiedzi by bardziej uściślić o co Ci chodzi. Przy kolejnej próbie udzielenia Ci wskazówki dot. Twojej sprawy pojawi się następujący tekst u dołu wypowiedzi: „Was your issue resolved?”.  Obok dwie odpowiedzi: „Resolved” i „Unresolved”. Można to przetłumaczyć na: „Czy Twój problem został rozwiązany?” oraz „Został rozwiązany” i „Pozostał nie rozwiązany”.

jak skontaktować się z pracownikiem AliExpress resolved

Pozostaje Ci wtedy przycisnąć przycisk „Unresolved”. Automatycznie zostaniesz połączony z pracownikiem AliExpress. Przy pomocy np. Translatora od Google najprawdopodobniej rozwiążesz swój problem. W razie pytań zostaw swój komentarz. W miarę możliwości pomogę.



Ten post ma 189 komentarzy

  1. Blog Młodego Taty

    Mariusz,
    z powodu trudności dotyczących połączenia się bezpośrednio z konsultantem AliExpress napisałem dwa artykuły, które nieco przybliżają tę tematykę. O tym jak skontaktować się z AliExpress, bezpośrednio z konsultantem, pisałem między innymi również tutaj.

  2. Blog Młodego Taty

    Michał,
    niestety najprawdopodobniej padłeś ofiarą nieuczciwego sprzedawcy, który posługując się fałszywym trackingiem wprowadził Cię w błąd. Jeśli Twoje zamówienia zmieniło automatycznie status na „doręczone” spróbuj otworzyć spór ze względów logistycznych. Powinieneś mieć taką możliwość. Wskaż w szczegółach sporu o tym, że sprzedawca zmieniał przypisany pierwotnie numer trackingu do Twojego zamówienia. Możesz dołączyć screeny z przeprowadzonych rozmów ze sprzedawcą. Gdybyś nie miał już możliwości założenia sporu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta AliExpress.

  3. Blog Młodego Taty

    Mariusz,
    czy masz możliwość założenia sporu do tego zamówienia?

  4. Mariusz

    Zostałem oszukany przez sprzedawcę Aliexpres. Nie chce mi pomóc, zamówiłem radio, które nie działa. Sprzedawca nie chce mi zwrócić pieniędzy, ani dosłać sprawnego canbusa. Proszę o pomoc.

  5. Michał

    Hej
    Składałem zamówienie 55 dni temu i od tamtej pory nie otrzymałem paczki. kontaktowałem się kilka razy ze sprzedającym, aby dowiedzieć się co dzieje się z moją paczką. przy drugiej próbie kontaktu, sprzedający napisał mi, że paczka została cofnięta i czy chcę aby wysłał mi ją ponownie czy chciałbym otrzymac zwrot pieniędzy. napisałem mu, że oczekuję zwrotu pieniędzy, od tamtego momentu minęło kilkanaście dni a tracking jakimś cudem zmieniał się więc napisałem do niego jeszcze raz kiedy otrzymam zwrot pieniędzy i dlaczego tracking wskazuje na to, że paczka dotarła do mnie do miasta, a on napisał to samo czyli czy chcę zwrotu pieniędzy bo paczka została cowfnięta. Po raz kolejny napisałem, że oczekuję zwrotu pieniedzy, więc ten napisał żebym otworzył spór a nie mogłem otworzyc sporu i mu to napisałem a on, że otworzę kiedy będe mógł otworzyć i przestał odpisywać. Po kilku dniach napisałem, żeby zmienił informacje z trackingu bo od miesiąca jest napisane że paczka jest w moim mieście i przez to nie mogę otworzyc sporu a ten że, paczka niedługo dojdzie, ale jak dojdzie skoro została cofnięta? Napisałem mu to, że przecież paczka została cofnieta miesiąc temu i że, chce swoje pieniądze. Czekałem tak około dziesięć dni, że może paczka dotrze jakimś cudem i będę mógł ją zwrócić, ale nic z tego. napisałem jeszcze raz co z moim zwrotem i w odpowiedzi otrzymałem że mam otworzyć spór, ale sporu nie mogę otworzyć bo są fałszywe informacje w trackingu, że niby paczka jest u mnie w mieście i otrzymam ją w ciągu kilku dni tylko że, ta informacja wisi już od miesiąca. napisałem jeszcze raz aby zmienił informacje w trackingu ale ten nawet nie odpisał a minęło już 8 dni.

  6. Mariusz

    W jaki sposób można nawiązać kontakt bezpośrednio z konsultantem?

  7. Blog Młodego Taty

    Danusia,
    strona działa, działa 🙂 Zachęcam do polubienia profilu na FB – jeśli korzystasz 🙂 Rzeczywiście najpierw mamy do czynienia z automatem Evą. Jednak korzystając ze wskazówek można nawiązać rozmowę bezpośrednio z konsultantem AliExpress. Jeśli Ci się to nie uda skontaktuj się ze mną przez formularz kontaktowy 🙂

  8. Blog Młodego Taty

    Mirek,
    czy do zamówienia zakładałeś spór? Czy tylko prowadziłeś korespondencję ze sprzedawcą?

  9. Mirek

    Witam mam problem i nie mam pojęcia jak z tego wybrnąć.. Zamówiłem towar i doszedł bardzo szybko. Wszystko ok, wysyłka była z Polski. Ale okazało się, że produkt jest uszkodzony, kontaktowałem się bezpośrednio ze sprzedawcą i przyznał reklamację – kazał odesłać z powrotem, a on zwróci pieniądze. I tu był mój błąd, bo wysłałem na własny koszt Pocztą Polską, a nie przez Aliexpress jako zwrot. Paczka została dostarczona, ale Aliexpress tego nie widzi, bo nie mogę wpisać nr.śledzenia przesyłki.

  10. Danusia

    Witam:)
    Nie wiem czy ta strona jeszcze działa ale spróbuje zapytać. Mam problem z kontaktem z obsługa AliExpress. Minął już okres ochrony przedmiotu , który kupiłam i nic nie moge zrobic. przedmiot sie zepsuł ale ma gwarancję a sprzedawca nie chce podac mi adresu do wysyłki przedmiotu. Jak klikam Customer Service to w ogóle nie pokazuje mi się taka strona jak Pan zamieścił na zdjęciu:( Jak ide dalej to tylko z tym automatem ma do czynienia i nie mozna się z nim dogadać. Co moge zrobić?

  11. Blog Młodego Taty

    Jarek,
    najważniejsza kwestia to czy minął już okres ochrony kupującego? Jeśli nie – cierpliwie oczekuj przesyłki 🙂

  12. Jarek

    Mam taki problem że moje zamówienie poprostu jest zakończone a paczka nie dotarła do mnie. Co z tym zrobić?
    Ostatni wpis to „Wysyłka lokalną firmą przewozową”
    Problem jest więc po stronie poczty?

  13. Blog Młodego Taty

    Gosia,
    sam osobiście miałem problem ze znikającymi zamówienia w przypadku korzystania z aplikacji. Natomiast po zalogowaniu się na konto za pośrednictwem przeglądarki wszystko było ok. Sprawdzę jak to u Ciebie wygląda. W przypadku wątpliwości daj znać 🙂

  14. Gosia

    Kilka dni temu zniknęły mi wszystkei zamówienia na końcie, jak również korespondencja ze sprzedającymi. Loguję się na dobre konto. Zamówień nie ma również w usunietych. Robot Eva niestety nie pomógł. Czy ktoś miał podobny problem?

  15. Blog Młodego Taty

    Dawid,
    niestety, coś w tym jest. Ja osobiście nigdy nie miałem większych problemów z odzyskaniem pieniędzy za nieotrzymane zamówienia bądź wadliwy produkt. A takie przesyłki trafiały się i mnie. Dlatego też postanowiłem dzielić się swoimi informacjami i doświadczeniem by inni użytkownicy serwisu AliExpress potrafili skutecznie odzyskać swoje pieniądze, jeśli zajdzie taka potrzeba.

  16. Dawid

    Tak żenującego supportu jak ma AliExpress nie widziałem nigdzie.

  17. Blog Młodego Taty

    Navigator,
    witaj, niestety nie miałem okazji dokładnie, zdanie po zdaniu zagłębić się w tajniki szacowania kosztów wysyłki, o których wspominasz. Jedyne co udało się mi dowiedzieć, że w przypadku drobnych przesyłek, nierejestrowanych, te są „teoretycznie” bezpłatne lub bardzo tanie w wysyłce dla sprzedawcy. Opierając się na swoim doświadczeniu, bardzo często jeśli kupowałem kilka rzeczy od jednego sprzedawcy, najczęściej docierało to w jednej paczce. Najczęściej były to przesyłki rejestrowane. Być może w pewnych przypadkach koszt wysyłki zwiększa się wraz ze wzrostem wagi przesyłki. Może warto dopytać bezpośrednio u sprzedawcy, czym sugeruje się lub w jaki sposób ustala wysokość kosztów wysyłki danej przesyłki.

  18. Navigator

    Dzień dobry.
    Czy orientujesz się nieco w regulaminie AE? Interesuje mnie, czy sprzedawca może tam, legalnie, doliczać sobie do każdej sztuki kupowanego towaru koszt jego wysyłki, tak jakby każdą sztukę wysyłał osobno? Mam tu na myśli zarówno kilka sztuk tego samego towaru, jak i kilka różnych pojedynczych rzeczy, u tego samego sprzedającego. Sporo kupuję, większość z nich wysyła za jedną wyższą opłatę (można negocjować wysokość opłaty) np. przez AE Standard, ale niektórzy, coraz częściej niestety, próbują takich właśnie sztuczek, które u nas na Allegro są tępione zdecydowanie i od dawna. Otrzymanie jasnej informacji na ten temat od serwisu AE, nie jest z jakichś powodów obecnie możliwe(może wakacje i przez to brak przytomnych ludzi w tym biurze). Pozdrawiam.

  19. Blog Młodego Taty

    Jarosław,
    pozostaje Ci poczekać aż Twoje zamówienia automatycznie zmieni się w „dostarczone” (najczęściej po sześćdziesięciu dniach od momentu wysłania paczki). Będziesz miał wtedy co najmniej 15 dni na założenie sporu, w którym będziesz już mógł wskazać jako powód niedostarczenie przesyłki. Warto wtedy w komentarzu dopisać, że oprócz tego, że przesyłka nie dotarła, to nie masz nawet możliwości sprawdzić gdzie aktualnie się ona znajduje.

  20. Jarosław

    Sprzedawca błędnie i niezgodnie z metodą jaką wybrałem (dostawa InPost) wysłał zamówiony towar. W panelu klienta Aliexpress podane są cztery numery śledzenia, dwie przesyłki zostały doręczone, trzecia ma zmieniony nr śledzenia, którego nie ma w żadnym systemie. Kontaktowałem się ze sprzedawcą przepraszał i prosił o cierpliwość. Chciałem założyć spór, ale jest problem. Jeżeli wybiorę opcję, że przesyłka jest jeszcze niedoręczona system Aliexpress blokuje mi możliwość przejścia do następnego kroku (z opisu wynika, że przesyłka jest ciągle w dostawie tyle, że nr śledzenia jest zmieniony). Co mogę zrobić w takim przypadku?

  21. Grażyna

    Witam! Mam taką usługę, ale zupełnie nie wiem jak to się załatwia.

  22. Blog Młodego Taty

    Sylwia,
    najważniejsze to pilnowanie czasu ochrony kupującego. szczególnie ważne jest to byś w przypadku nieotrzymania przesyłki mogła swobodnie założyć spór. Nawet jeśli nastąpi automatyczne potwierdzenie otrzymania przesyłki po 60-ciu dniach, będziesz mogła założyć spór z powodu nieotrzymania paczki. Pozostaje cierpliwie czekać 🙂 Czasem tracking przesyłki płata figle 🙂

  23. Blog Młodego Taty

    Grażyna,
    niestety nie miałem okazji korzystać. Na szczęście póki co, praktycznie wszystkie spory kończyły się po mojej myśli lub w granicach rozsądku. Jeśli to jakieś gwarancje bezpiecznych zakupów w internecie – skorzystać. Pamiętaj byś zorientowała się czy na Twojej karcie aktywna jest usługa Chargeback. Ona również gwarantuje zwrot pieniędzy w przypadku nietrafionych zakupów.

  24. Grażyna

    Witam ponownie! Niestety, oprócz tej stówki za tablet nie udało mi się więcej ugrać od Aliexpress. Takiej baterii nie znalazłam na Ali. Sprzedawca obiecał załatwić baterię, ale on nie jest wiarygodny. Zrobiłam odwołania i pewnie nic to nie da. Mam pytanie: czy korzystałeś kiedyś z gwarancji Alianz? Pozdrawiam Grażyna

  25. Sylwia

    Co mogę zrobić, jeżeli towar został wysłany przez sprzedawcę (przesyłka nierejestrowana), korzystając z opcji śledzenia jest informacja, że od 2 tygodni przesyłka jest już w Polsce. Czekam na 2 takie przesyłki, które są już w naszym kraju i gdzieś zaginęły.
    Z góry dzięki za pomoc.

  26. Blog Młodego Taty

    Agnieszka,
    przykro mi, że masz takie nie miłe doświadczenia z serwisem AliExpress. Przyznam, że sam kilka dobrych lat temu, kiedy robiłem pierwsze zakupy w serwisie, miałem obawy, że wszystko zakończy się podobnie, ale na szczęście, póki co, nie mam co narzekać. Może spróbuj skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i przedstaw swoją sytuację. Być może, udałoby Ci się przynajmniej odzyskać pieniądze.

  27. Agnieszka

    AliExpress jest beznadziejny. Zamówiłam produkt w połowie marca 2020 roku. Dziś jest 15.07.2020 rok i przesyłki nadal nie mam. Kontaktowałam się z nimi kilkakrotnie i za każdym razem uzyskałam inną odpowiedz ( przesyłka u kuriera, opóźnienia z powodu koronawirusa, brak odpowiedniego produktu). Otwarłam spór to mnie olali. To nie jest firma godna polecenia!

  28. Blog Młodego Taty

    Grażyna,
    daj znać jak Ci poszło 🙂 Ewentualnie – zorientuj się, czy na swoim koncie / karcie, z którego dokonywałaś płatności masz usługę Chargeback.

  29. Grażyna

    Dziękuję za radę. Pozdrawiam!

  30. Blog Młodego Taty

    Grażyna,
    jeśli masz możliwość i np. w serwisie AliExpress znajduje się taka bateria – zażądaj zwrot co najmniej takiej kwoty, jakbyś miała sobie kupić tę baterię kupić sama (załącz screen z aukcji). Dolicz sobie ewentualne koszta wymiany takiej baterii i napisz o tym. Możesz śmiało nieco zawyżyć koszta. Kiedy AliExpress zaproponuje Ci trochę mniej nie będziesz tak bardzo stratna.

  31. Grażyna

    Tak do sporu włączyło się Aliexpress. Dostałam dwie oferty: zwrot towaru i pełny refund, druga to 20% wartości tabletu. Pierwsza oferta by mi pasowała, ale poczytałam w opiniach, że ci co wysłali tablet zostali bez kasy i bez tabletu. Nieuczciwy sprzedawca nie potwierdza zwrotu towaru. Druga oferta to 100zł nie kupię za to baterii do tabletu. Pozdrawiam

  32. Blog Młodego Taty

    Grażyna,
    co masz na myśli pisząc, że „dowody są niewystarczające”? Czy do sporu włączyło się AliExpress, czy po prostu na Twoje żądania / dowody sprzedawca nie odpowiada?

  33. Grażyna

    Witam! Mam otwarty spór na tablet. Bateria w tablecie nie trzyma pojemności. Wysłałam zrzuty z tabletu i film jak spada poziom baterii. Niestety te dowody są niewystarczające. Proszę pomóż mi. Bo nie wiem jak to udowodnić!

  34. Blog Młodego Taty

    Marian,
    czy masz możliwość dodawania do sporu kolejnych tzw. dowodów? Jeśli tak, skorzystaj z tej formy dołączenia nr przesyłki do sporu. Ewentualnie spróbuj skontaktować się z pracownikiem AliExpress.

  35. Marian

    Mam otwarty spór. Dostałem e-maila, że mam odesłać reklamowany przedmiot bym mógł otrzymać pieniądze. Zgodnie z instrukcją odesłałem przedmiot przez InPost. Otrzymałem SMS od InPostu, że przesyłka wyruszyła w drogę i otrzymałem nr. przesyłki. Problem polega na przekazaniu tego numeru do Aliexpres. Wprawdzie na stronie sporu jest rubryka z napisem: „proszę wpisać numer przesyłki” ale niczego nie można wpisać w tej rubryce. Otwierałem ta stronę różnymi przeglądarkami i z różnych komputerów, efekt ten sam.
    Czy możecie mi podpowiedzieć jak mam przekazać ten numer? Pozdrawiam.

  36. Blog Młodego Taty

    Grzesiek,
    po opłaceniu zamówienia powinno się ono pojawić w zakładce „Moje zamówienia”. Tam go też nie ma?

  37. Grzesiek

    Zamówiłem towar, dokonałem przelewu a sprzedawca mówi, że nie widzi mojego zamówienia. Co robić? Proszę o pomoc.

  38. Blog Młodego Taty

    Patrycja,
    podejrzewam, że wszystko zależy od danego urzędu pocztowego. W moim, nawet dla przesyłek nierejestrowanych, jeśli są większego gabarytu i nie mieszczą się do skrzynki, wystawiane jest awizo. Wtedy wiem, że mam przesyłkę do odbioru. Sam komunikat: „Skontaktuj się z działem klienta” pojawia się najczęściej, gdy czas ochrony kupującego zbliża się ku końcowi. W przypadku nieotrzymania przesyłki pozostaje właśnie skontaktować się z AliExpress za pomocą otarcia sporu.

  39. Blog Młodego Taty

    Maro,
    spróbuj skontaktować się z pracownikiem Obsługi Klienta. Skorzystaj z prostej porady zawartej w tym artykule. Niestety, czasem się zdarza, że sprzedawcy z AliExpress podają fałszywe trackingi. Powodów jest niestety kilka. W odwołaniu, czy też przy samym zakładaniu sporu trzeba jasno podkreślić, że przesyłka – co prawda została dostarczona – ale pod zły adres.

    Powinieneś mieć możliwość oceny transakcji – wystaw negatywny komentarz. Bez skrupułów opisz w jaki sposób zostałeś oszukany. Może to podziałać pobudzająco na sprzedawcę i zmotywować do pozytywnego zakończenia Twojej sprawy.

  40. Maro

    Miał ktoś taki przypadek, że Chińczyk podał tracking nr. wskazujący na doręczenie ale w całkowicie innym regionie Polski? innymi słowy podał zły nr. trackingowy, sprawa otwarta ale oczywiście zaraz zamknięta bo tracking pokazuje doręczone, odwoľanie nic nie pomogło, na czat z prawdziwą osobą nie ma szans, pozamiatane?
    W międzyczasie Chińczyk podał mi inny nr. śledzenia ale teraz to już tylko „”Dear, sorry this order is Closed…” Macie jakiś pomysł jeszcze?

  41. Patrycja

    Co znaczy informacja przy zamówieniu, które już dawno powinno przyjść: „Skontaktuj się z działem klienta”? Gdzie ja mogę znaleźć taki dział? I czy nawet jeśli był kurier z przesyłką, a mnie nie było w domu, to powinien zostawić jakąś informację?

  42. Blog Młodego Taty

    Radosław,
    pozostało Ci oczekiwać na przesyłkę. Dopóki będzie trwał czas Ochrony Kupującego nie będziesz miał możliwości otwarcia sporu z powodu niedostarczenia przesyłki (czyli powód związany z logistyką). Gdy ten czas minie, będziesz miał 15 dni na założenie sporu, jeśli paczka nadal nie dotrze do Ciebie. Obecnie, od około dwóch tygodni, mam jedną przesyłkę ze statusem „wysyłka lokalną firmą transportową”. I też pozostaje poczekać. Być może przesyłki, z powodu swojego kraju pochodzenia, przechodzą dodatkową kwarantannę? Taki status towarzyszy również przesyłkom, które lokalnie nadawane są przez „Świat Przesyłek”.

  43. Radosław

    Witam,
    mam następujący problem z zamówieniem. Zamówiłem maseczki 20 kwietnia tego roku, wysyłka miała dojść w ciągu 25 dni. W statusie przesyłki jest, że wysyłka lokalną firmą transportową (z 7 maja), mija już ponad miesiąc i przesyłki nie ma. Podejrzewam, że zaginęła albo została skradziona w Polsce. Do tej pory jak zamawiałem inne towary to była kwestia maksymalnie 5 dni od zmiany statusu, że wysyłka lokalną firmą i paczka była już u mnie. Chciałem założyć spór ale nie mogę dostaję komunikat:
    „Po sprawdzeniu informacji, pakiet przyjechał w kraju przeznaczenia i to jest w tranzycie obecnie. dzięki za cierpliwość do czekając na międzynarodowych pakiet. Czas od swojej pakiet jest nadal w ochronie, proszę być cierpliwości czekać.”
    Co mam w tym przypadku zrobić, bo niedługo minie okres ochrony i będzie po wszystkim.

  44. Krzysztof Kazberuk

    Natalia,
    przed podjęciem decyzji możesz zobaczyć opinie o sprzedawcy. Ja zawsze staram się zakładać dobrą wolę sprzedawcy – że zwyczajnie przez jakiś przypadek, może kogoś błąd, nie zostało mi wszystko wysłane. Kilka razy miałem okazję miło zaskoczyć się sposobem załatwienia reklamacji ze strony chińskiego sprzedawcy. Niestety, jak to wszędzie, zdarzają się tacy, którzy kombinują. Jeśli do zakończenia czasu ochrony kupującego masz jeszcze sporo dni, i generalnie nie śpieszy Ci się – jeśli chodzi o gotówkę, napisz wpierw do sprzedawcy. Po tym co Ci napisze i w jaki sposób zagwarantuje otrzymanie brakującego przedmiotu, możesz podjąć decyzję o założeniu sporu. Warto, na przyszłość, nagrywać momenty otwierania paczek. Takie filmiki będą niezbitym dowodem na braki w przesyłce lub powstałe w transporcie uszkodzenia.

  45. Natalia

    Krzysztofie, kupiłam dwie rzeczy od jednego sprzedawcy. Jest do nich przypisany jeden numer zamówienia. Przesyłka dotarła ale jest tylko jedna z zamówionych rzeczy. Nie potwierdziłam jeszcze odbioru przesyłki w serwisie Aliexpress. Odpowiedz proszę czy powinnam napisać wiadomość do sprzedającego i przedstawić mu zaistniałą sytuację z nadzieją że dośle on brakującą rzecz czy odrazu kontaktować się poprzez otwarcie sporu i wniosek o zwrot pieniędzy? Pozdrawiam serdecznie

  46. Krzysztof Kazberuk

    Olga,
    w jaki sposób logujesz się na swoje konto AliExpress? Przez stronę www czy aplikację? Jedyne co mogę doradzić to spróbuj wyczyścić sobie pamięć podręczną przeglądarki – jeśli kupujesz przez nią. Jeśli chodzi o aplikację to pozostaje zainstalować ją ponownie. Przyznam, że z takim problemem nie spotkałem się. Może spróbuj wyczyścić pamięć podręczną aplikacji – opcja dostępna w ustawieniach.

  47. Krzysztof Kazberuk

    Rafał,
    jak dobrze pamiętam, w Komornikach znajduje się „Świat Przesyłek”, miejsce, pod które kierowane są w większości zwroty paczek. Być tam spróbuj zlokalizować swoją przesyłkę? Świat Przesyłek posiada swoją stronę internetową i jest firmą dystrybuującą przesyłki m.in. z AliExpress. Być może dopiero stamtąd przesyłka zostanie / została nadana do sprzedawcy w Chinach. Jeśli będziesz próbował na nowo nawiązać kontakt z Biurem Obsługi Klienta zwróć pracownikowi uwagę na to, że co prawda – przesyłka została dostarczona – ale nie pod ten adres co Twój.

  48. Rafał

    Drogi Krzysztofie,
    Zamówiłem towar ale nie został on odebrany na poczcie z uwagi na Pandemię nie miałem możliwości dotarcia, poczta 03.04 podjęła decyzję o zwrocie i 2020-04-06 13:28 paczka dotarła gdzieś przez UP Komorniki jako dostarczony zwrot. Sprzedawca twierdzi, że nie otrzymał tego zwrotu i abym był spokojny i cierpliwie czekał odezwie się jak otrzyma przesyłkę. Mija już prawie 2 miesiąc, nie mam towaru, termin sporu upłynął a przez bota dowiedziałem że tyle że przesyłka została dostarczona. W szczegółach zamówienia nie widzę miejsca na dodatkowe zgłoszenie do Aliexpress. Jak mogę jeszcze zgłosić reklamację?
    Pozdrawiam
    Rafał

  49. Olga

    Witam,
    Chcę zamówić towar, zazwyczaj płaciłam przelewem-24 jednak teraz zauważyłam, że ta forma płatności nie jest dostępna. Jedyna metoda jaką mogę zapłacić to karta. Bardzo proszę o odpowiedź jaka może być przyczyna, że nie widzę innej formy płatności? Z góry dziękuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Olga

  50. Beata

    Dziękuję Krzysztofie za błyskawiczną odpowiedź.

    Zrobię tak jak mówiłeś.
    Odczekam kilka dni żeby to wszystko sobie na spokojnie przemyśleć.
    Dlatego chciałam się skontaktować z Biurem Obsługi Aliexpress, żeby poznać ich oficjalną opinię w takiej sprawie.

    Znam metodę, o której piszesz ale niestety nie sprawdziła się.
    Kiedyś zaproponował mi ją pewien chiński sprzedawca, który w paczce do mnie nie przysłał połowy towaru.
    Napisał że nie może ponownie wysłać paczki z brakującym towarem, ani zwrócić pieniędzy na moje konto, może tylko oddać mi pieniądze przez otwarcie przeze mnie sporu na Aliexpress, ale nie mogę wystąpić o zwrot części zawartości paczki bo mi Aliexpress tego nie odda, mogę wystąpić o zwrot całej zawartości paczki.
    Było to dla mnie bardzo dziwne, inni sprzedawcy w takim wypadku (brak towaru, uszkodzony towar, brak przesyłki) bez problemów wysyłali dodatkową paczkę, wydłużali okres Purchase Protection i było po kłopocie, ale ten sprzedawca nie chciał tak zrobić.
    W końcu zgodziłam się na jego propozycję, zamówiłam
    te same towary zapłaciłam za wszystko, miał mi wysłać tylko brakującą część towaru.
    Po dwóch miesiącach paczka przyszła ale z całym towarem.
    Sprzedawca tłumaczył się że biuro i magazyn są gdzie indziej i pracownik magazynu nie wiedział i wysłał cały towar.
    Więc znowu zamówiłam cały towar za który ponownie zapłaciłam i wysłałam wiadomość żeby nie wysyłał towaru bo to jest zwrot pieniędzy.
    Po dwóch miesiącach otrzymałam paczkę znowu z całym towarem.
    Tak sobie tę paczkę i pieniądze wysyłaliśmy kilka razy, ja pisałam żeby towaru nie wysyłał a on wysyłał.
    W sumie zapłaciłam kilka razy więcej niż chciałam na to wydać przy pierwszym zamówieniu, a różnych wkładek żelowych do butów mam tyle, że chyba starczy na pluton wojska… 😉

    Na Facebooku (fanpage -?) nie jestem, więc nie mogę Cię tam „polubić”,
    ale TU Cię lubię za odpowiedzi udzielane Czytelnikom bloga i za Twój trud, który w to bezinteresownie wkładasz… 🙂

    Serdecznie pozdrawiam
    Beata.