You are currently viewing Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładach

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładach

W kolejnym wpisie o tym jak odzyskać pieniądze z AliExpress, zaprezentuję kilka przykładów sporów, w których uzyskałem zwrot za nieudane zakupy – całkowite lub częściowe odzyskanie środków. Potwierdzają one fakt, że system ochrony kupujących w serwisie Aliexpress jest rozbudowany i niewątpliwie wyznacza standardy w dbaniu o interesy konsumenta.

Jak pewnie wiesz, serwis AliExpress oferuje mnóstwo różnorodnego towaru począwszy od dekoracji na święta kończąc na maszynach, czy urządzeniach budowlanych. Jest więc w czym wybierać. Dzięki systemowi ochrony kupujących nie musisz się martwić, czy towar dotrze czy nie. Jeśli nie dotrze – otrzymasz zwrot pieniędzy. Co jeśli jednak towar dotrze, potwierdzisz jego otrzymanie i po kilku dniu okaże się bublem? Jak odzyskać pieniądze z Aliexpress w takim przypadku? Nie martw się, nic straconego. Nawet po potwierdzeniu otrzymania produktu masz 15 dni na otwarcie sporu.

Praktyka, w przypadku w moich zakupów, pokazuje również, że zdarza się nawet otrzymać zwrot pieniędzy i po tym czasie zamówiony przedmiot. Warto wtedy skontaktować się jeszcze raz ze sprzedawcą, kupić tę samą rzecz, lub inną w takiej samej czy podobnej cenie, i napisać wiadomość do niego by towaru nie wysyłał. Po czym potwierdzić otrzymanie produktu. Dzięki temu procesowi sprzedawca otrzyma pieniądze za wysłany nam produkt.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – kilka porad praktycznych

Dziś, w ostatni dzień roku, otrzymałem informację o przyznaniu mi zwrotu, dokładnie części pieniędzy za zakupiony ekran LCD, który okazał się wadliwy. Przy każdym sporze kieruję się kilkoma krokami, którymi w formie wskazówek – Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – chciałbym się teraz z Tobą podzielić.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – pamiętaj o terminach!

Po pierwsze – i najważniejsze – pilnujemy terminów. Najważniejszy to czas oczekiwania na otrzymanie produktu. Często wynosi on 60 dni, jednak nie jest to regułą. Na dzień lub dwa dni przed jego zakończeniem polecam Ci otworzyć spór i jako powód otwarcia wskazać nieotrzymanie produktu. W szczegółach można napisać, że nie mamy możliwości zlokalizowania przesyłki, szczególnie jeśli tracking na terenie Polski nie działa.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – potrzebne będą dowody!

Po drugie – dowody. Jeśli masz możliwość, szczególnie w przypadku zamówień odzieży, bielizny, nagraj film z otwarcia paczki. W przypadku przysłania rzeczy, której nie zamawiałeś, będziesz mieć niezbity na to dowód. Niestety, dochodzą do mnie głosy, że szczególnie w przypadku zamówienia wspomnianej odzieży, takie przypadki mają miejsce.

Nawet wtedy, kiedy już potwierdzimy otrzymanie produktu, a okaże się on wadliwy po kilku dniach, nie załamujemy rąk. Od momentu potwierdzenia odbioru zamówienia masz 15 dni na otwarcie sporu. W takim wypadku, jako powód jego otwarcia możesz podać np. wadliwe działanie produktu. Dlatego tak ważne są wspomniane dowody: aby obok opisu sytuacji dołączyć zdjęcia, filmik, na potwierdzenie Twoich słów.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – bądź cierpliwy!

Po trzecie – cierpliwość. Może wydawać się to śmieszną wskazówką, ale jest równie ważna. Niestety, czasem otrzymuję wiadomości typu: „zamknąłem spór, bo sprzedawca obiecał, że zwróci pieniądze”. Później okazuje się jednak, że żadnego zwrotu nie ma. Dlatego jeśli jesteś pewny swego, po otwarciu sporu dołącz szczegółowy opis, dowody i cierpliwie czekaj na zakończenie sporu. Najprawdopodobniej sprzedawca będzie składał propozycje – wcześniejszego zamknięcie sporu i brak zwrotu, albo zwrot cząstkowy w małej, niezadowalającej Cię kwocie. Cierpliwie odrzucamy takie propozycje i czekamy na reakcję AliExpress. We wspomnianym wcześniej sporze, na jego rozstrzygnięcie czekałem od 13 grudnia do dziś. A z pewnością warto było 🙂

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładzie wadliwego ekranu LCD

Nieco wyżej niniejszego wpisu, wspomniałem o informacji dotyczącej przyznanego mi dziś zwrotu. Zwrot ten był za zamówienie ekranu LCD do jednego z telefonów marki Samsung. W pierwszych dniach grudnia otrzymałem go listem poleconym. Po sprawdzeniu przesyłki okazało się, że brakuje szkła hartowanego, które powinno być w zestawie. Pomimo jego braku, postanowiłem nie robić z tego problemu i potwierdziłem odebranie zamówienia. Po kilku dniach przystąpiłem do naprawy telefonu wykorzystując zamówiony ekran LCD. Wstępne testy przeszedł pomyślnie. Ekran obraz wyświetlał, dotyk działał. Przystąpiłem do montażu wykorzystując klej T-7000. I tu zaczęły się przysłowiowe schody. Okazało się, że ekran nie jest dopasowany do ramki (o minimetry za duży). Pojawiły się przez to prześwity światła z boku telefonu, jak i w okolicach przycisku home. Do tego doszły problemy z dotykiem. Zwyczajnie przestawał działać. Dopiero po wyładowaniu się telefonu i ponownym uruchomieniu znów można było z niego korzystać.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress po zamówieniu niesprawnego ekranu LCD – krok po kroku

Od momentu potwierdzenia otrzymania zamówienia pamiętaj, że mamy 15 dni na otwarcie sporu. Możesz to zrobić za pośrednictwem aplikacji (co będzie łatwiejsze – bo przy okazji będziesz mógł od razu dołączyć zdjęcia czy filmik jako dowody) jak i strony www. Jako powód otwarcia swojego sporu wskazałem: Does not work properly (nie działa poprawnie), w pierwszym kroku wybierając Refund Only (tylko zwrot). Po zaznaczeniu informacji o otrzymaniu produktu, wskazaniu powodu otwarcia sporu, w kilku słowach opisałem problem z LCD. Starałem się w prostych słowach przedstawić jego wadliwe działanie korzystając z tłumacza od Google. Wpierw sprzedawca odrzucił wszelkie propozycje zwrotu. Później zaproponował wysłanie ponownie ekranu – odmówiłem, podnosząc, że kolejny ekran również może być wadliwy i narazi mnie na stratę sporej ilości czasu. Dalej zarzucił, że wszelkie problemy wynikają z mojej wadliwie przeprowadzonej „instalacji ekranu LCD” oraz, że nie testowałem go przed wklejeniem. Sukcesywnie odrzucałem wszelkie „propozycje” braku zwrotu od sprzedawcy. W końcu serwis AliExpress zaproponował dwa rozwiązana: całkowity zwrot ze zwrotem produktu, lub częściowy zwrot bez zwrotu. Wybrałem drugą opcję i dziś, myślę, że sprawiedliwie oszacowany zwrot został mi przyznany.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładzie torebki w innym niż zamawiany kolor

Ten fragment wpisu kieruję bardziej do żeńskiej części swoich Czytelników, chcąc jednocześnie pokazać, że w serwisie AliExpress można zamawiać bez obaw również taką rzecz, jak damska torebka. Często spotykam się z obawami przy zakupach tego typu rzeczy. Dotyczą one materiału z jakiego jest wykonana zamawiana torebka czy koloru. Okazuje się jednak, że w przypadku niezadowolenia system ochrony kupującego przyjdzie nam z pomocą. Jednym z ostatnich zamówień na gwiazdkę był zestaw trzech, lakierowanych torebek. Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że owy zamówiony czerwony kolor mocno popada w bordowy.  Jest wręcz przypalonym bordowym. Nie wiem jak taki kolor fachowo się nazywa, ale nawet jak na moje „chłopskie oczy” kolor ten ma mało wspólnego z czerwonym. A wiadomo, niewłaściwy kolor to już tylko krok od rozczarowania…

zwrot-pieniędzy-torebka-w-innym-kolorze

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress po otrzymaniu torebki w niewłaściwym kolorze – krok po kroku

Tradycyjnie, najważniejsze w tym, by odzyskać pieniądze z AliExpress jest otwarcie sporu. Jako, że generalnie torebki były w dobrym stanie, jedynie na najmniejszej pojawiło się małe wgięcie, a jedynie sam kolor dość mocno odbiegał od tego, czego oczekiwałem, otworzyłem go w następujący sposób: otwarcie sporu –> refund only (szczególnie wskazując na drugi punkt: (Produkt nie jest zgodny z opisem i chciałbym otrzymać częściowy zwrot pieniędzy) –> Did you receive the item (potwierdziłem otrzymanie produktu) –> Reason for refund request (w pierwszym polu: Problemy z jakością, następnie: kolor nieopisany). Za zamówienie warte ponad 80 zł podałem kwotę 55 zł do zwrotu.W komentarzu napisałem, że torebki nie są w takim kolorze w jakim zostały zamówione (kolor red), a nawet wspomniałem, że między sobą się różnią, jakby niebyły z jednego zestawu. Dodałem, że najmniejsza nosi ślady uszkodzenia. Po dodaniu zdjęć potwierdziłem otwarcie sporu. W tym przypadku udało się mi odzyskać część pieniędzy za nietrafione zamówienia w serwisie AliExpress, ale nastąpiło to dość szybko. Spór został zamknięty w ciągu dwóch dni.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress gdy czas ochrony kupującego minął

Może zdarzyć się tak, że przegapisz czas ochrony kupującego. Albo nie zauważysz, że jest znacznie krótszy, niż standardowe sześćdziesiąt dni. Wtedy okazać się może, że Twoje zamówienie ma już status zamkniętego (automatycznie, przez system). Jak odzyskać pieniądze z AliExpress, jeśli paczka nie dotarła? Jakby tego było mało, w trackingu przesyłki stoi, że przesyłka wróciła do nadawcy. I co najważniejsze – na otwarcie sporu, niestety, jest już za późno. Jak odzyskać wtedy swoje pieniądze?

Okazuje się, że są co najmniej dwa sposoby, z których możesz skorzystać starając się o zwrot pieniędzy za nieotrzymaną przesyłkę. Pierwszym sposobem jest skontaktowanie się bezpośrednio ze Działem Obsługi Klienta AliExpress. Jeśli przeraża się kontakt z drugą osobą w języku angielskim, możesz posiłkować się np. Translatorem Google. Drugim sposobem, dzięki któremu możesz powalczyć o odzyskanie pieniędzy za nieotrzymane zakupy w serwisie AliExpress, jest tzw. chargeback.




Jak odzyskać pieniądze z AliExpress przy pomocy czatu z pracownikiem serwisu

W ostatnich dnia, jedna z Czytelniczek mojego bloga, zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc w odzyskaniu pieniędzy za zakupiony towar, który do Niej nigdy nie dotarł. Niestety, nie miała możliwości otwarcia sporu, co dość skutecznie skomplikowało proces odzyskania pieniędzy z AliExpress. Ale nie na tyle, by stało się to całkowicie niemożliwe. Przekonał się o tym również jeden z moich Czytelników, Florian, który również odzyskał swoje pieniądze za nieotrzymane zamówienie.

Aby połączyć się z pracownikiem biura obsługi klienta serwisu AliExpress wystarczy kilka małych kroków. Można to uczynić za pośrednictwem strony internetowej. Będzie wtedy łatwiej przełączyć okna przeglądarki między stronami AliExpress a np. translatorem od Google.

Ten post ma 41 komentarzy

  1. Blog Młodego Taty

    Mirka,
    jaki był powód zatrzymania przesyłki i dlaczego zwrócono go do nadawcy? Co to był za dźwig? W jaki sposób opłacałaś zamówienie?

  2. Mirka

    Witam, mam taki problem: zamówiłam w grudniu na AliExpress dźwig o wartości ok. 2.000 zł. Towar nie dotarł do mnie, zatrzymano go na kontroli celnej i zwrócono do nadawcy. Jak mam odzyskać pieniądze, jest już po ochronie. Kontaktowałam się z AliExpress i odmówili mi zwrotu gotówki. Co mogę jeszcze zrobić

  3. Blog Młodego Taty

    Dorota,
    w szczegółach sporu dokładnie opisz, dlaczego Twoim zdaniem jakość dywanu odbiega od tego, co widziałaś na zdjęciach. Najlepiej zrób to dołączając kolejne zdjęcia i opis jako dowód w sporze. Póki co, nie przejmuj propozycji sprzedawcy, który wyraził póki co tylko przekonanie o wysokiej jakości produktu, który wysłał.

  4. Dorota

    Zamówiłam dywan. Przyszedł, w mojej opinii odbiega od tego na zdjęciu. Wszczęłam spór. Odpowiedź sprzedawcy: „Because the product does not have any quality problems, if the buyer needs to return the package and refund, the buyer has to bear the freight from China to Poland”. Koszt tej wysyłki sprzedawca oszacował na ok 85$ (połowa wartości). Jak z tego wybrnąć?

  5. Krzysztof Kazberuk

    Hania,
    na stronie informacyjnej sporu powinna znajdować się informacja po ilu dniach, w przypadku nie dogania się ze sprzedawcą, wkracza AliExpress. Średnio ten czas wynosi 7 dni. Nic mi nie wiadomo o limitach dot. składania propozycji polubownego zakończenia sporu.

  6. Hania

    W związku z tym, że jeszcze nigdy nie zakładałam sporu – mam pytanie od strony technicznej. Jak długo kupujący i sprzedający mogą „wymieniać” się propozycjami polubownego rozwiązania sporu? Czy to trwa dopóki się nie dogadają? Czy to tylko jedna propozycja od strony kupującego i jedna od strony sprzedającego, a resztę wkracza Aliexpress?

  7. Krzysztof Kazberuk

    Hania,
    „Oczywiście propozycje są składane poza sporem – w wiadomościach.” – ten fragment standardowo powinien wzmocnić Twoją czujność. Oczywiście, nie można zakładać, że teraz każdy Chińczyk chce nas oszukać. Natomiast rodzi się pytanie dlaczego takich propozycji nie złożył w ramach sporu. Jeśli masz możliwość – przygotuj sobie np. kosztorys naprawy – jeśli taka możliwość istnieje i dołącz jako dowód w sporze żądając pokrycie kosztów naprawy. Podejrzewam, że jeśli będziesz upierać się przy zwrocie pełnej kwoty AliExpress przystanie na taką ewentualność, ale tylko w przypadku odesłania przez Ciebie telefonu do nich. By tego uniknąć, zaproponuj mniejszą kwotę (80 %, 90 %) bez odsyłania przesyłki. Wspomnij o tym, że na chwilę obecną nie masz możliwości wysłania zakupionego przedmiotu do sprzedawcy. Ewentualnie poproś o wsparcie w kontakcie z serwisem, jeśli takowy jest na terenie naszego kraju, aby telefon został naprawiony w ramach gwarancji. Pamiętaj, by wszystkie swoje propozycje składać zawsze w ramach sporu.

  8. Hania

    Hej. Mam problem z otrzymanym towarem, chodzi o telefon. Złożyłam zamówienie dwa razy u tego samego sprzedawcy. Za pierwszym razem przyszedł telefon z którym nie ma żadnych problemów. Niestety za drugim razem nie miałam już tyle szczęścia, mimo że zamówiłam dokładnie taki sam telefon – po aktualizacji oprogramowania telefon przestał wykrywać kartę SIM. Sprzedawca zasugerował żeby przywrócić ustawienia fabryczne. Tak zrobiłam – nie pomogło. Założyłam spór, opisałam całą sprawę i dołączyłam filmy, które przedstawiają sytuację. Telefon działał bez zarzutu całe 2 godziny od odbioru. Sprzedawca zaczął się ze mną kontaktować i przedstawiać propozycje, że może mi zwrócić pieniądze za naprawę lub mam odesłać produkt. Jak wiadomo – w tym momencie wysyłka do Chin za pośrednictwem Poczty Polskiej nie jest możliwa, paczki są wstrzymane. Koszt wysyłki za pośrednictwem DHL to będzie wartość równa prawie połowie wartości telefonu. Kontakt z serwisem w Polsce również jest utrudniony. Po wstępnej ocenie jest możliwość, że jest to wada fabryczna płyty głównej telefonu bez możliwości naprawy (wartość naprawy = wartość nowego telefonu). Czy jest jakaś możliwość żeby uzyskać całkowity zwrot pieniędzy bez odsyłania produktu? Warto czekać na ingerencję Aliexpress? Oczywiście propozycje są składane poza sporem – w wiadomościach.

  9. Krzysztof Kazberuk

    Patrycja,
    zwrot pieniędzy z serwisu AliExpress powinien nastąpić w ciągu od trzech do dwudziestu dni roboczych. Na stronie zamówienia, w sekcji „finansowe” powinna być informacja na jakim etapie znajduje się zwrot. Tak, zwrot powinien nastąpić na tę samą kartę z której była dokonana płatność. Czy poprzednim razem również płaciłaś za pośrednictwem Blika? Jeśli tak – proponuję zwrócić się do swojego banku z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu tej sprawy. W części strony „Zwrot informacje” powinna się znajdować wiadomość o dokonanym zwrocie na dany numer karty.

  10. Patrycja

    Cześć, mam problem ze zwrotem środków. Produkt przyszedł wadliwy, do sporu włączyło się aliexpress, które przyznało mi rację i cała kwota miała zostać zwrócona. W mailach mam jedynie informacje o sporze (zakończenie, końcowe postanowienie itd.). Nie mam żadnego maila potwierdzającego zwrot i w jakim czasie zostanie wykonany. Sprawa ciągnie się od początku marca. Próbowałam skontaktować się z aliexpress, ale niestety dostaje automatyczne odpowiedzi i z nich wynika, że zwrot wyszedł od nich 10 marca, ale nr „card refund” nie jest mój (jeśli dobrze rozumiem to powinien być nr karty, z której było płacone?). Płacone było blikiem przez payu. Miałam już raz sytuację, kiedy produkt do mnie nie dotarł i wtedy zwrot przebiegł sprawnie i bez problemu.
    Sprzedawca żadnej pomocy mi nie udziela, ciągle dostaje automatyczne wiadomości, moje odpowiedzi nie są nawet czytane i kompletnie nie wiem co z tym zrobić…

  11. Krzysztof Kazberuk

    Heniu,
    w przypadku zwrotu pieniędzy powinieneś otrzymać od AliExpress maila z informacją o przyznaniu samego zwrotu jak i jego wysokości. Standardowo taka wiadomość powinna zawierać jeszcze informację w jakim, przybliżonym czasie zostaną one zwrócone na Twoje konto. Jeśli płaciłeś bezpośrednio ze swojego konta za pośrednictwem np. systemu płatności przelewy24.pl, to pieniądze Ci zostaną zwrócone również bezpośrednio na Twoje konto, za pośrednictwem tego samego systemu płatności.

  12. Heniu

    Czytając jeden z pomysłów dotyczący zwrotu środków za niedostarczone zamówienie: „Dopytaj w swoim banku dlaczego jeszcze nie zostały zaksięgowane na Twoim koncie”. Czy ktoś wie jak to się odbywa w praktyce? Mam przelew do Aliexpress i teraz na jego podstawie mam pytać w banku dlaczego mi jego nie zwrócono?

  13. Krzysztof Kazberuk

    Sergiusz,
    czy masz możliwość założenia sporu do zamówienia? Jeśli jeszcze obowiązuje czas ochrony kupującego poczekaj spokojnie na jego zakończenie, a później załóż spór. Wskaż w nim, że towar nie dotarł i żądasz zwrotu całej kwoty zamówienia. Pieniądze zostaną Ci zwrócone na konto, z którego opłacałeś przelewy24.pl. W żadnym wypadku nie zgadzaj się na zwrot pieniędzy za pośrednictwem serwisu PayPal.

  14. Sergiusz

    Towar nie dotarł, sprzedawca proponuje zwrot ale domaga się danych mojego konta na PayPal. Ja płatność robiłem przez przelewy24, nie jestem tam zalogowany na stałe. Jak powinna wyglądać procedura zwroty przez przelewy24, sprzedawca pewnie nigdy nie wykonywał tak zwrotu. Czy numer konta na PayPro SA na który ma zwrócić kasę to ten numer na który mój bank wykonał przelew a tytuł zwrotu to PayPro SA p24-xxxx-xxxx…

  15. Krzysztof Kazberuk

    Mati 🙂,
    na adres mailowy powinna trafić informacja o anulowanym zamówieniu oraz o zwrocie pieniędzy za nie.

  16. Mati :)

    Witam. 25.09.2019 kupiłam na aliexpress kilka rzeczy u jednego sprzedawcy. Zapłaciłam ale ten towar w ogóle nie został wysłany. Do dzis (09.10.2019) miał sprzedający czas na wysyłkę ale wczoraj anulowałam zamówienie. Co mam teraz zrobić?

  17. Krzysztof Kazberuk

    Becia,
    jeśli masz możliwość prześlij za pomocą formularza kontaktowego tracking do mnie w celu weryfikacji. Czy śledzenie wskazuje na to, że paczka dotarła do Twojego Urzędu Pocztowego? Być możesz otrzymałaś fałszywy tracking, który wskazuje, że co prawda paczka została odebrana, ale w zupełnie innym mieście. Czy byłaś w swoim lokalnym oddziale Poczty Polskiej dopytać co się dzieje z paczką?

  18. Becia

    Moja sytuacja wygląda tak – zamówiłam jakiś czas temu kurtkę na Ali, w zakładce „śledzenie” widnieje status, że dostawa powiodła się a fizycznie nic do mnie nie dotarło. Po sprawdzeniu numeru trackingowego faktycznie widać, że paczka niby do mnie przyszła. Paczki jednak nie ma. Nie potwierdziłam odbioru towaru, bo go nie odebrałam. Nic z tego nie rozumiem ‍♀️ Nie wiem za bardzo jak mam tą sytuację udowodnić…

  19. Krzysztof Kazberuk

    Ala,
    jeśli masz możliwość sprawdź status przesyłki na stronie Poczty Polskiej. Jeśli również tam znajdziesz informację, że przesyłka wróciła do nadawcy, spróbuj się dowiedzieć szczegółów w swoim urzędzie pocztowym. Mogło się też okazać, że sprzedawca podał fałszywy tracking lub źle wpisał Twój adres. Najważniejsze na tę chwilę to pilnować terminu, w którym będziesz mogła bez problemu założyć spór i zażądać całkowitego zwrotu pieniędzy z powodu niedostarczenia przesyłki. Dodatkowo sprawdź w ustawieniach konta, czy masz wpisany poprawnie swój adres.

  20. Ala

    Witam, u mnie jest taka sprawa, że zamówiłam paczkę na AliExpress. Wczoraj po tygodniowym pobycie na urlopie dostałam wiadomość że moja paczka w czw została odesłana do nadawcy. Nie dostałam wcześniej żadnej informacji, ani awizo z poczty. Co powinnam zrobić w takiej sytuacji? Z góry dziękuję za pomoc.

  21. Krzysztof Kazberuk

    Krzychu,
    jeśli chodzi o aukcje ukryte – najlepiej kontaktować się ze sprzedawcą poprzez osobę, od której otrzymałeś link. Jeśli sprzedawca totalnie Cię ignoruje możesz iść po bandzie i założyć spór, bo otrzymałeś zupełnie inny produkt niż zamawiałeś (jak rozumiem, w aukcji zakupiłeś inny produkt i miał Ci zostać wysłany sprawny zegarek?) i żądać całkowitego zwrotu gotówki.

  22. Krzychu

    Zamówiłem zegarek na aukcji ukrytej . Po rozpakowaniu odpadła wskazówka.Pisalem do sprzedawcy o kontakt na whats app lecz nie odpowiada. Co z tym fantem robic dalej?

  23. Beti

    A w jaki sposób mam się skontaktować z pracownikiem Aliexpress ? Bo cos nie mogę znaleźć namiarów.
    Oczywiście bardzo dziękuję za odpowiedzi.

  24. Krzysztof Kazberuk

    Beti,
    po zamknięciu sporu nie można go ponownie otworzyć do tego samego zamówienia. By rozwiać Twoje wątpliwości proponuję Ci skontaktować się bezpośrednio z pracownikiem AliExpress.

  25. Beti

    Witam,
    Zamówiłam dwie bluzki z ukrytych aukcji, przyszły niestety zwykłe szmaty. Otworzyłam spór, wysłałam zdjęcia , jednak zamiast 80 zł wpisałam 20 bo myślałam ze trzeba koszt wpisac w dolarach (moje niedopatrzenie i pośpiech) i zwrócili mi na konto 20 zł. Czy mogę jakoś to poprawić czy już przepadło ?

  26. Beata

    A tak w ogóle to czy mogę się starać o zwrot pieniędzy za to że nie dostałam towaru ?
    Bo na stronie mam napisane że spór jest zamknięty. Nie wiem jak to się stało.

  27. Krzysztof Kazberuk

    Beata,
    powodzenia 🙂 Mam nadzieję, że sobie poradzisz wraz z córką i odzyskasz pieniądze. Pozdrawiam również.

  28. Beata

    Tak robiłam. Ale tak szybko się następna wiadomość wyświetla i nie wiem znów o co chodzi. Zanim przetłumaczę to już nowe wskakuje. Dziękuję Panie Krzysiu. Poproszę córkę to mi pomorze. Pozdrawiam i miłego dnia

  29. Krzysztof Kazberuk

    Beata,
    spróbuj w podobnym przypadku zaznaczyć, że nie możesz znaleźć swojego zamówienia, lub że Twój problem nie dotyczy zamówienia (pierwsza lub ostatnia odpowiedź z tych powyższych). W czasie konwersacji z automatycznym pracownikiem biura obsługi posiłkuj się w osobnym oknie Translatorem od Google.

  30. Beata

    Robiąc wszystko wg wskazówek ciągle mi wyskakuje mi okienko czego dotyczy, nowe jakieś pytania a potem po prawej wyskakuje mi jakiego produktu dotyczy I tak w kółko. A produktu nie ma na tej liście po prawej
    Mam wybrać teraz
    Still can not find your order?
    · Can’t find the order placed more than 6 months ago.
    · Can’t find the order since I forgot my account info.
    · I want to reselect the order
    · My issue is not order-related
    Nie wiem co mam nacisnąć bo ciągle coś wysylan nowego

    Odpwiedzi wyskakują z automatu. Pisze do nich że nie mam towaru i nie mam pieniędzy, to nie rozumieją o co mi chodzi. Musze kogoś zwerbować do pomocy kto umie po angielsku. Bo sama nie ogarnę tego. Dziękuję za pomoc Pozdrawiam Beata

  31. Beata

    Otwierając spór wyskakiwało mi napis „Sorry, dispute can not be opened in this order status.”
    Dodam że od samego początku nie mogłam otworzyć sporu, tylko mogłam wysyłać wiadomości do sklepu.
    Przesylkę mialam dostać w listopadzie. Nie dostałam i kazali mi dalej czekać. Potem powiedzieli ze wysyłają jeszcze raz. A teraz mi każą dzwonić do Urzędu Celnego cz czasem tam nie leży. Rozmawiam z nimi przez wysyłanie wiadomości na mojej stronie po zalogowaniu. Nie wiem jak mam złożyć reklamację . Przesyłka niby utknęła w Warszawie tak miałam na mapie gdy weszłam wcześniej na śledzenie. Ale już tego nie ma . Pomóżcie gdzie mam napisać. Pozdrawiam

  32. Beata

    Witam
    Ja od grudnia walczę o towar który nie dostałam albo pieniądze. Na początku sklep od ktorego zrobilam zakupy napisał mi ze mam jeszzcze poczekać. Potem ze wyśle nowy towar. A teraz mi każe sprawdzać w Urzędzie Celnym. Sporu nie mogę otworzyć. Wcześniej pokazane miałam zę paczka utknęła w Warszawie a nie dotarła do mnie. A oni mieli potwierdzenie ze jest w polsce.
    nie wiem co mam robić. Ciągle mnie zwodzą. Pozdrawiam

  33. Krzysztof Kazberuk

    Natalia,
    jeżeli po części jest to też Twoja wina, że paczka została zwrócona do nadawcy zaproponuj zwrot pieniędzy za sam przedmiot, odliczając przybliżony koszt przesyłki. Wspomnij o tym, że np. miałaś utrudniony kontakt z działem celnym DHL, że próbowałaś się np. do dzwonić, ale niestety się nie udało. Możesz zaproponować ewentualnie dopłacanie za kolejną wysyłkę towaru. Jeśli chodzi o pytanie czy całkowicie stracisz pieniądze w przypadku nieotrzymania paczki – jest to mało prawdopodobne.

  34. Natalia

    Moja przesyłka za 1300zl z powodu braku odpowiedzi do działu kontroli celnej DHL została zwrócona do sprzedawcy. Spor trwa,aliexpress każe załączyć dowody,że zwrócono tą paczkę nie z mojej winy,ale niestety chyba jest to częściowo moja wina. W każdym bądź razie czy może stać się tak że nie będę miała ani paczek ani pieniędzy?

  35. Krzysztof Kazberuk

    Monika,
    czy informację o zwrocie otrzymałaś bezpośrednio jako rezultat otwartego wcześniej sporu, czy po prostu sprzedawca napisał, że Ci zwróci pieniądze? Jeśli to pierwsze – sprawdź status zwrotu swoich pieniędzy i ewentualnie dopytaj w swoim banku dlaczego jeszcze nie zostały zaksięgowane na Twoim koncie lub koncie Twojej karty kredytowej.

  36. Monika

    Witam, ja również założyłam spór o sukienkę, której nie dostałam i otrzymałam informacje o zwrocie gotówki, ale od 20.01 do dnia dzisiejszego (tj. 12.02.19) nie dostałam zwrotu na konto i co w takim przypadku?

  37. Krzysztof Kazberuk

    Polina,
    Aby odzyskać pieniądze z AliExpress nie musisz robić nic więcej. Po otrzymaniu informacji, że otrzymasz zwrot pozostało Ci na niego czekać aż zostanie zaksięgowany na Twoim koncie, z którego dokonywałaś płatności, albo na koncie karty kredytowej, jeśli to nią płaciłaś. Bardzo często taki zwrot jest księgowany jeszcze tego samego dnia popołudniu lub na drugi dzień.

  38. Polina

    Mój spór również został zamknięty bardzo szybko (Wczoraj rano go otworzyłam,dzisiaj aliexpress przystanęło na moją propozycję). Jednak jest to mój pierwszy spór i zastanawiam się, czy skoro mam informację, że otrzymam zwrot, to muszę gdzieś podawać numer konta? Ogólnie robić coś dalej w tym kierunku?

Dodaj komentarz