13 Sty

Jak otworzyć spór na Aliexpress?

Z pewnością niejedno z Was robi zakupy za pomocą platformy Aliexpress. Co zrobić, jeśli długo wyczekiwana paczka jednak nie chce dotrzeć, a z trackingu przesyłki zbytnio nic nie wynika? Dzięki rozbudowanej ochronie kupującego, która funkcjonuje w tym serwisie, mamy możliwość odzyskania pieniędzy m.in. w przypadku nieotrzymania paczki. W tym celu trzeba otworzyć tzw. spór. Jak otworzyć spór na AliExpress, jakie są jego opcje i gdzie w ogóle się go zakłada – o tym poniżej.

Kilka słów o tym jak otworzyć spór na AliExpress

jak otworzyć spór AliexpressAby otworzyć spór w serwisie AliExpress trzeba wpierw odnaleźć takie zamówienie gdzie czas, po którym nastąpi zamknięcie naszego zamówienia, zbliża się ku końcowi. Na przedstawionym obrazku widać, że pozostało już go niewiele, lekko ponad 20 godzin. Gdy już znajdziemy takie zamówienie klikamy „Zobacz szczegóły” lub „Otworzyć spór” (pisownia oryginalna – tłumaczenie wprost ze strony AliExpress).



Na kolejnej stronie zawierającej szczegóły naszego zamówienia, klikamy kolejny raz „Otworzyć spór” by dokończyć procedurę otwarcia sporu na właściwej stronie. Znajdziemy na niej obok podstawowych informacji dotyczących kupowanego przez nas produktu dwa przyciski. Na tym etapie musimy dokonać ważnego wyboru:

  • klikamy Refund Only, gdy nie otrzymaliśmy przedmiotu i ubiegamy się o pełny zwrot pieniędzy lub otrzymaliśmy przedmiot i chcemy częściowego zwrotu pieniędzy (bez konieczności ponownego wysyłania przedmiotu).
  • klikamy Return Goods: gdy chcemy zwrócić przedmiot i złożyć wniosek o pełny zwrot pieniędzy. Choć może wydawać się to abstrakcyjną opcją, szczególnie w przypadku drobnych rzeczy, ale mamy możliwość zwrotu zakupionego towaru.

jak otworzyć spór aliexpress refund onlu

Dokonując wyboru jednej z powyższych opcji musimy podać więcej szczegółów dotyczących samego powodu otwarcia sporu jak i skonkretyzowania naszych żądań (np. chcemy tylko 50% wartości zamówienia, bo uważamy, że co prawda jest zgodne z opisem, ale dotarło niekompletne lub uszkodzone). Znajdziemy tam pytanie o to czy kupiony przez nas przedmiot w ogóle dotarł. Jeśli nie, wskazujemy powód takiego stanu rzeczy. Mamy tutaj do wyboru trzy opcje, min. Logistics tracking problem czy wrong address.

Wybierając pierwszą opcję mamy do wyboru kolejne trzy: Purchase Protection is running out, but package is still in transit (ochrona zakupów kończy się, ale zamówienie jest nadal w drodze), Package was returned to seller by shipping company (zamówienie zostało zwrócone sprzedawcy przez firmę przewozową), No tracking information (brak informacji o śledzeniu). W przypadku moich ostatnich zamówień, dla których musiałem założyć spór, nie było możliwości jakiegokolwiek zlokalizowania przez znane mi sposoby moich przesyłek. Posiadałem tylko informację, że sprzedawca wysłał przedmiot. Nic więcej. Wobec tego zdecydowałem się wskazać na brak informacji o śledzeniu.



Poniżej powinna się nam automatycznie uzupełnić pełna wartość kupowanego przedmiotu (bez możliwości edycji) oraz dodatkowe pole na wpisanie kilku słów od siebie dotyczących otwieranego sporu. Niestety – pole obowiązkowe.

jak otworzyć spór Aliexpress refund amount

Do formularza otwarcia sporu można dołączyć dodatkowe zdjęcia lub nagrany filmik, np. z otwarcia przesyłki. Może to być niezbity dowód, który okaże się kluczowy w przypadku przesłania zupełnie innych rzeczy niż te, które zamawialiśmy. Trzeba się z tym liczyć, szczególnie w przypadku kupna odzieży.

W polu Please write your request detail wpisałem: I have not received a package to this day. I have no way of knowing where she is at the moment. (Nie otrzymałem paczki do dziś. Nie mam możliwości dowiedzieć się, gdzie ona jest w tej chwili.). Po wypełnieniu formularza pozostaje kliknąć przycisk „Submit” i oczekiwać na rozwiązanie sprawy – o czym, przy innej okazji.

Warto przeczytać także:
Podziel się na:
  • email
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Poleć
  • Drukuj

13 thoughts on “Jak otworzyć spór na Aliexpress?

  1. Pingback: Jak odzyskać pieniądze z AliExpress

  2. Magdo,
    aby otworzyć spór na AliExpress w aplikacji należy kliknąć w zakładkę „Moje zamówienia” po jej otwarciu. Później otworzyć zamówienie, którego będzie dotyczył spór. Na karcie zamówienia, poniżej, znajduje się przycisk: Otwórz panel dyskusyjny. Po kliknięciu w ten button należy wypełnić wszystkie wskazane pola celem otwarcia sporu.

  3. Witam 🙂 czy wie Pan może co w przypadku gdy paczka nie przyszła od ponad 4 miesięcy a nie ma możliwości otwarcia sporu ponieważ dostaje odpowiedź, że jest to możliwe tylko po 15dniach od dostania przesyłki?

  4. Karolusia,
    najprawdopodobniej minął 60-cio dniowy okres ochrony kupującego, w czasie którego powinnaś otrzymać produkt. Od momentu potwierdzenia otrzymania produktu masz 15 dni na ewentualne otwarcie sporu. Cztery miesiące to sporo czasu (około 120 dni) i obawiam się, że niestety, nic się już nie da zrobić w tym przypadku. Można ewentualnie spróbować skontaktować się z serwisem AliExpress.

  5. Jak mam zna się skontaktować z serwisem Aliexpress ponieważ założyłam spór że paczka nie dotarła piszę wiadomości do sprzedawcy ale on się nie odzywa?

  6. Natalia1988,
    Jeśli założyłaś spór, to na karcie tego sporu jest informacja na jakim etapie się on znajduje i kiedy zostanie zakończony. Niestety, częstą praktyką jest to, że sprzedawcy się nie odzywają. Nie martw się. Działa to na Twoją korzyść. Poczekaj cierpliwie na zakończenie sporu przez AliExpress.

  7. Nie otrzymałam kilka zamawianych przedmiotów.Mam problem z otworzeniem sporu. W polu gdzie trzeba uzasadnić powód zwrotu, po wpisaniu i zatwierdzeniu pisze mi za każdym razem taki komunikat „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters” próbowałam kilka razy, także w innej przeglądarce, pisałam również w języku chińskim tłumacząc w Google Tłumacz i dalej nie mogę nic zrobić.

  8. IzaKrolik,
    ten komunikat:

    „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters”

    oznacza mniej więcej tyle, że możesz w danym polu zostawić swój komentarz, ale nie więcej niż 500 znaków. Spróbuj wpierw skopiować tekst z Tłumacza Google do systemowego notatnika, a później dopiero z powrotem do przeglądarki. Staraj się nie używać znaków specjalnych.

  9. Jeśli założyłam spor o zwrot pieniędzy, sprzedawca zaproponował czekać jeszcze 30 dni, to jeśli ja zaakceptuje jego propozycje, a paczka dalej nie dotrze czy będzie możliwość założenia sporu jeszcze raz?

  10. Magda,
    jak dobrze rozumiem, sprzedawca zaproponował zamknięcie sporu i przedłużenie czasu ochrony o kolejne trzydzieści dni? Przyznam, że nie miałem takiego przypadku i póki co nie mogę znaleźć rozwiązania Twojego problemu na stronach AliExpress. Jednak wydaje się mi, że będziesz miała możliwość otwarcia ewentualnego sporu, gdy minie kolejny okres ochrony, a Ty nadal nie otrzymasz swojego zamówienia. Dla mnie lepszym rozwiązaniem będzie niezamykanie sporu i otrzymanie zwrotu pieniędzy za niedostarczoną przesyłkę. Gdyby się jednak okazało, że w końcu ona dotrze, i nie będziesz miała do niej żadnych zastrzeżeń – kupisz po raz kolejny ten sam produkt, w tej samej cenie, i poinformujesz sprzedawce, żeby nie wysyłał towaru. Później pozostanie potwierdzić otrzymanie towaru a sprzedawca otrzyma za zamówienia pieniądze.

    — edit —

    Udało się mi skontaktować z pracownikiem AliExpress. Potwierdził moje przepuszczenia, że będziesz miała możliwość otwarcia ponownego sporu, tak jakbyś była cały czas pod ochroną kupującego.

  11. Co jeśli otworzyłam spór, bo zakończył mi się czas ochrony (towar nie przyszedł w wyznaczonym terminie), aliexpress przyznało mi zwrot pieniędzy i spór został zamknięty. Dziś przyszedł do mnie listonosz z awizo (przesyłka dotarła do innego odbiorcy przez pomyłkę, który zwrócił towar na pocztę). Co teraz skoro spór został zakończony? Czy mogę odebrać przesyłką?

  12. Iza,
    Tak, możesz odebrać przesyłkę. Jeśli z zamówioną rzeczą wszystko będzie w porządku – możesz kupić ją jeszcze raz, u tego samego sprzedawcy, pamiętając by była również w tej samej cenie. Po zakupie napisz wiadomość do sprzedawcy, żeby nie wysyłał zakupionego towaru. Później wystarczy potwierdzić otrzymaną przesyłkę. W ten sposób otrzyma on pieniądze za zamówienie. Nie jest to jednak obligatoryjne. Wszak zamówienie nie dotarło w wyznaczonym czasie. Trudno jednak o to winić sprzedawcę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *