Jak otworzyć spór na Aliexpress?

Z pewnością niejedno z Was robi zakupy za pomocą platformy Aliexpress. Co zrobić, jeśli długo wyczekiwana paczka jednak nie chce dotrzeć, a z trackingu przesyłki zbytnio nic nie wynika? Dzięki rozbudowanej ochronie kupującego, która funkcjonuje w tym serwisie, mamy możliwość odzyskania pieniędzy m.in. w przypadku nieotrzymania paczki. W tym celu trzeba otworzyć tzw. spór. Jak otworzyć spór na AliExpress, jakie są jego opcje i gdzie w ogóle się go zakłada – o tym poniżej.

Kilka słów o tym jak otworzyć spór na AliExpress

jak otworzyć spór AliexpressAby otworzyć spór w serwisie AliExpress trzeba wpierw odnaleźć takie zamówienie gdzie czas, po którym nastąpi zamknięcie naszego zamówienia, zbliża się ku końcowi. Na przedstawionym obrazku widać, że pozostało już go niewiele, lekko ponad 20 godzin. Gdy już znajdziemy takie zamówienie klikamy „Zobacz szczegóły” lub „Otworzyć spór” (pisownia oryginalna – tłumaczenie wprost ze strony AliExpress).



Na kolejnej stronie zawierającej szczegóły naszego zamówienia, klikamy kolejny raz „Otworzyć spór” by dokończyć procedurę otwarcia sporu na właściwej stronie. Znajdziemy na niej obok podstawowych informacji dotyczących kupowanego przez nas produktu dwa przyciski. Na tym etapie musimy dokonać ważnego wyboru:

  • klikamy Refund Only, gdy nie otrzymaliśmy przedmiotu i ubiegamy się o pełny zwrot pieniędzy lub otrzymaliśmy przedmiot i chcemy częściowego zwrotu pieniędzy (bez konieczności ponownego wysyłania przedmiotu).
  • klikamy Return Goods: gdy chcemy zwrócić przedmiot i złożyć wniosek o pełny zwrot pieniędzy. Choć może wydawać się to abstrakcyjną opcją, szczególnie w przypadku drobnych rzeczy, ale mamy możliwość zwrotu zakupionego towaru.

jak otworzyć spór aliexpress refund onlu

Dokonując wyboru jednej z powyższych opcji musimy podać więcej szczegółów dotyczących samego powodu otwarcia sporu jak i skonkretyzowania naszych żądań (np. chcemy tylko 50% wartości zamówienia, bo uważamy, że co prawda jest zgodne z opisem, ale dotarło niekompletne lub uszkodzone). Znajdziemy tam pytanie o to czy kupiony przez nas przedmiot w ogóle dotarł. Jeśli nie, wskazujemy powód takiego stanu rzeczy. Mamy tutaj do wyboru trzy opcje, min. Logistics tracking problem czy wrong address.

Wybierając pierwszą opcję mamy do wyboru kolejne trzy: Purchase Protection is running out, but package is still in transit (ochrona zakupów kończy się, ale zamówienie jest nadal w drodze), Package was returned to seller by shipping company (zamówienie zostało zwrócone sprzedawcy przez firmę przewozową), No tracking information (brak informacji o śledzeniu). W przypadku moich ostatnich zamówień, dla których musiałem założyć spór, nie było możliwości jakiegokolwiek zlokalizowania przez znane mi sposoby moich przesyłek. Posiadałem tylko informację, że sprzedawca wysłał przedmiot. Nic więcej. Wobec tego zdecydowałem się wskazać na brak informacji o śledzeniu.



Poniżej powinna się nam automatycznie uzupełnić pełna wartość kupowanego przedmiotu (bez możliwości edycji) oraz dodatkowe pole na wpisanie kilku słów od siebie dotyczących otwieranego sporu. Niestety – pole obowiązkowe.

jak otworzyć spór Aliexpress refund amount

Do formularza otwarcia sporu można dołączyć dodatkowe zdjęcia lub nagrany filmik, np. z otwarcia przesyłki. Może to być niezbity dowód, który okaże się kluczowy w przypadku przesłania zupełnie innych rzeczy niż te, które zamawialiśmy. Trzeba się z tym liczyć, szczególnie w przypadku kupna odzieży.

W polu Please write your request detail wpisałem: I have not received a package to this day. I have no way of knowing where she is at the moment. (Nie otrzymałem paczki do dziś. Nie mam możliwości dowiedzieć się, gdzie ona jest w tej chwili.). Po wypełnieniu formularza pozostaje kliknąć przycisk „Submit” i oczekiwać na rozwiązanie sprawy – o czym, przy innej okazji.

Ten post ma 79 komentarzy

  1. Ana

    Czy jest możliwość otwarcia sporu jeżeli minąl na to okres? Przesyłka niby dotarła jednak nic nie dostałam. Pisze do sprzedawcy ale on ciągle mówi żebym otworzyła spór.

  2. Krzysztof Kazberuk

    Monika,
    zgodnie z prawdą, możesz potwierdzić otrzymanie paczki. Ona dotarła przecież. To, że zamówienie jest niekompletne, to już inna sprawa. Jeśli każdą sukienkę masz osobno, na liście zamówień, załóż spory tylko do tych, których nie otrzymałaś. W dodatkowej informacji możesz wspomnieć, że otrzymałaś tylko część zamówienia. Warto przy takich zamówieniach nagrywać moment otwarcia paczki. Taki film posłużyłby jako dowód.

  3. Monika

    Dzień dobry,
    Mam taki problem, zamówiłam 5 sukienek dla córki, przyszły tylko 3 w paczce. Numer śledzenia był jeden – teraz jest status ze dostarczone. Chciałam założyć spor o te dwie konkretne sukienki, ale kiedy muszę wybrać: czy otrzymałam te rzecz – kiedy klikam ze nie – wyskakuje komunikat aby sprawdzić informacje logistyczne i tam wyskakuje, że przesyłkę dostarczono. Nie mam możliwości założenia tego sporu, czy powinnam zaznaczyć, że dostałam a później w treści ze nie?

  4. Krzysztof Kazberuk

    Marek,
    tego Ci życzę! 🙂 Jednak mimo wszystko – pilnuj terminów 🙂

  5. Marek

    Mnie z uwagi na koronawirusa przedłużyli większość przesyłek, jednak sytuacja bardzo wyjątkowa temu nie otwierałem sporów. Mam nadzieje, że Twój poradnik mi się nie przyda 😀

  6. Krzysztof Kazberuk

    Janusz,
    generalnie istnieje możliwość wydłużenia czasu, w którym powinniśmy otrzymać przesyłkę. Wydłuża się wtedy jednocześnie czas Ochrony Kupującego. Taką możliwość sprzedawcy powinni wykorzystywać na życzenie kupującego. Zdarza się, że jest inaczej. Bronią się w ten sposób przed zwrotem gotówki w przypadku nieotrzymania przez Ciebie przesyłki na czas. Pozostaje Ci, jeśli masz taką możliwość otworzyć spór i napisać, że czas Ochrony Kupującego został wydłużony wbrew Twojej woli.

  7. Janusz

    Witam
    Zamówienie złożyłem 21.01.2020r termin dostawy na początku .03.03 brak opcji śledzenia, kiedy zbliżał się termin, nagle czas wydłużał się coraz dłuższy teraz otrzymałem wiadomość ze czas dostawy 59 dni( razem grubo ponad 100 dni), próba pisania do sprzedawcy nic nie daje nie otwiera poczty. co mam robić- czy jest opcja w sporze nie otrzymałem przesyłki na czas i proszę o zwrot pieniędzy,mądry polak po szkodzie czytając komentarze nie jestem odosobnionym przypadkiem.

  8. Krzysztof Kazberuk

    Sylla118,
    Czasem zdarza się tak, że od momentu pojawienia się informacji o ocleniu przesyłki do chwili otrzymania paczki mija dość spora ilość czasu. Mnie zdarzyło się tak czekać na przesyłkę ponad miesiąc czasu. Spróbuj skontaktować się ze sprzedawcą i poproś o przedłużenie czau dostawy. Jeśli nie chcesz dłużej czekać, po automatycznym zamknięciu zamówienia (zmianie statusu na „dostarczono”), będziesz miała możliwość otwarcia sporu tytułem nieotrzymania przesyłki. Napisz również w szczegółach zgłoszenia, że nie możesz na chwilę obecną namierzyć gdzie Twoja przesyłka się znajduje. Powinnaś odzyskać bezproblemowo pieniądze.

  9. Sylla118

    Witam serdecznie; Pod koniec listopada zamówiłam kolczyli srebrne na Aliexpress. Paczka została normalnie wysłana, mama cały tracking. 14 grudnia przyszła do Polski. Mamy już koniec stycznia 2020, a w statusie jest cały czas data z 14 grudnia: przesyłka oclona i nic więcej. Sprzedawca twierdzi, ze ona dojdzie. Ale 1 lutego kończy się ochrona kupującego i dostałam od Ali info, że zamówienie niebawem będzie zamknięte. Próbowałam otworzyć spór, ale nie mogę. Kiedy zaznaczam, że nie dostałam zamówienia,pojawia mi sie informacja, że twoja przesyłka jest cały czas w drodze. W e-mailu informującym, że moje zamówienie wkrótce sie skończy jest informacja, że mam 15 dni na odwołanie się po zakończeniu okresu ochrony. Nie wiem czy to zadziała. Pierwszy raz się z tym spotkałam.

  10. Krzysztof Kazberuk

    Artur,
    niestety, nie miałem jeszcze okazji zwracać zakupionych rzeczy z powrotem do sprzedawcy. To, co mogę doradzić: spróbuj za pomocą innych stron upewnić się / udowodnić, że przesyłka faktycznie dotarła. Dopytaj w oddziale Poczty Polskiej, za pośrednictwem jakiego przewoźnika paczka zostanie dostarczona na terenie Chin. Mając nr śledzenia spróbuj na stronie tej firmy znaleźć więcej szczegółów na temat Twojej przesyłki. Swoją przesyłkę możesz śledzić m.in. na stronie https://alipaczka.pl/ czy https://global.cainiao.com/?&lang=en.

  11. Artur

    Witam. Mam pewne problem i prosiłbym o podpowiedź jak to rozwiązać. A więc zamówiłem towar, który przybył uszkodzony. Oferta od AliExpress po sporze to był pełen zwrot i odesłanie towaru. Towar został odesłany dzięki poczcie głównej niestety nieudolne śledzenie u nich przesyłki wskazuje ze paczka została przyjęta tylko na pocztę reszty historia brak. Przez to sprzedający otworzył spór zwrotny. Jak mogę rozwiązać tą sytuację? Dzięki za pomoc z góry.

  12. Krzysztof Kazberuk

    Piotras,
    obecna polityka AliExpress nie pozwala otworzyć sporu nim użytkownik nie potwierdzi otrzymania przesyłki. Automatycznie status zamówienia zmienia się najczęściej po 60 dniach. Można również ręcznie potwierdzić odbiór paczki. Jaką wybierzesz opcję – nie powinno mieć to większego znaczenia. I tak, zakładając spór będziesz miał możliwość wskazania, że otrzymałeś nieswoje zamówienie. Identyfikator zamówienia to inaczej numer Twojego zamówienia. Zwróć dokładnie uwagę na ciąg cyfr. Często zamówienia składane jedno po drugim, różnią się zaledwie dwoma, czterema cyframi.

    Przy wartościowszych paczkach warto nagrywać moment otwarcia przesyłki. Wtedy bezspornie można udowodnić jaka część zamówienia i w jakim stanie do nas dotarła.

  13. piotras

    Zamówiłem zestaw do treningu szycia chirurgicznego dla studenta,narzędzia,nici ,sztuczna skóra, a otrzymałem przejściówkę,przetwornik do komputera.Nie potwierdziłem odbioru-jednak wtedy przycisk otwarcia sporu nie działa.Proszę o pomoc.Druga sprawa,nie wiem gdzie w zamówieniu jest jego numer,wszędzie jest ten sam identyfikator przy moich zamówieniach.pozdrawiam Piotr

  14. Krzysztof Kazberuk

    Ewa,
    Tak, obecnie polityka AliExpress w tym względzie się zmieniła. Aby rozpocząć spór trzeba potwierdzić odbiór produktu. Spróbuj skontaktować się z Biurem Obsługi AliExpress i dopytaj co masz zrobić w takiej sytuacji, gdy zakupiony produkt został dostarczony, ale nie do Twojego miasta. Jeśli masz możliwość poczekaj aż status zamówienia zmieni się automatycznie na „dostarczono” (najczęściej następuje to po sześćdziesięciu dniach). Wtedy założysz spór i wskażesz, że nie otrzymałaś przesyłki. Profilaktycznie sprawdź, czy masz poprawnie podany na swoim koncie adres doręczenia. Być może sprzedawca błędnie wpisał w przesyłce innego odbiorcę lub podał Ci fałszywy tracking.

  15. Ewa

    Mam pytanie.
    Przy zamówieniu mam informacje iz przesylka zostala dostarczona i faktycznie po numerze przesyłki wynika że została odebrana Ale w Cieszynie a ja mieszkam w Łodzi.
    Czy aby otworzyć spór muszę potwierdzić odebranie zamówienia którego wcale nie mam?

  16. Krzysztof Kazberuk

    Ewa,
    w przypadku droższych zakupów, warto zorientować się czy na Twojej karcie debetowej / kredytowej (jeśli używasz) jest włączona usługa Chargeback. O samej usłudze możesz dowiedzieć się tutaj. Ja osobiście unikam zakupów takich rzeczy jak buty czy odzież. Ale np. zdarza się mi kupić bieliznę w zaufanych sklepach i tu nie ma rozczarowania. Wiele też zależy od „szczęścia” na jakiego sprzedawcę się trafi. Trzymam kciuki by udało Ci się co nieco jeszcze ugrać 🙂

  17. Ewa

    Odwołałam się jeszcze raz – pojawiła się informacja, że mam czekać 2-5 dni. Zobaczymy czy uda się jeszcze coś wskórać.
    Na poczcie nie byłam, ale sprawdziłam w cenniku poczty. Koszt paczki do 2 kg z potwierdzeniem odbioru, wynosi 68zł.
    Nie przyszło mi do głowy nagrywanie otwierania paczki. Może dlatego, że nawet do głowy mi nie przyszło, że można sprzedać taki towar.
    Jeśli zamówię jeszcze coś na aliexpress, to będę już mądrzejsza. Chociaż ostatnie doświadczenia, mocno mnie zniechęcają do tej platformy.
    Ogromnym pozytywem jest tutaj fakt, że wczoraj dostałam na konto przyznany przez administratorów zwrot połowy należności.
    Płaciłam bezpośrednio z konta, przez PayU.

  18. Krzysztof Kazberuk

    Ewa,
    oczywiście, odwołuj się. Wydaje się mi, że tkwią w przekonaniu, że z tych butów, pomimo wady, możesz korzystać, dlatego takie propozycje Ci zostały złożone. Czy dopytywałaś na poczcie ile by Cię kosztowała przesyłka powrotna? Warto nagrywać moment otwierania paczek, szczególnie z wartościowymi rzeczami. Miałabyś niezbity dowód na to, że tak uszkodzone buty już do Ciebie dotarły i to nie stało się w wyniku ich używania. Jeśli masz taką możliwość jak najbardziej się odwołuj. Płatności dokonywałaś prosto ze swojego konta bankowego czy za pośrednictwem karty kredytowej / debetowej?

  19. Ewa

    No niestety 🙁 Wszystko kolejny raz opisałam, dołączyłam zdjęcia i dzisiaj otrzymałam taka informację:

    Status:Dispute Finished
    Refund 139.60 PLN
    Reminder: You and the seller did not reach an agreement. The refund amount will be based on the previous solution.
    Appeal If you are not satisfied with the result of your case or the way we have handled it, you may appeal within 7 days.

    Sprzedający poza pierwszą propozycją rekompensaty w wysokości 5$ wcale nie włączył się do sporu.
    Nie wiem czy odwoływać się nadal, czy to ma sens? Bo może trafiłam na bardzo opornego administratora.
    Sama nie wiem… 🙁 Kasy mi szkoda, butów też (to miał być prezent dla córki na święta – to też im napisałam, że nie mam teraz ani kasy, ani prezentu), ale nie wiem, czy to już wszystko przesądzone i więcej nie dostanę, czy to taka standardowa metoda administratorów, żeby zniechęcić kupujących. Jak myślisz?

  20. Krzysztof Kazberuk

    Ewa,
    trzymam kciuki za pozytywne rozwiązanie Twojej sprawy 🙂 Warto się spierać dalej, bez względu na to, co proponują. Zwracaj uwagę na fakt, że nie możesz z tych butów w żaden sposób korzystać, że otrzymałaś produkt zwyczajnie w świecie zepsuty i niezgodny z opisem. Zwrot otrzymasz z powrotem, za pośrednictwem PayU, na swoje konto bankowe.

  21. Ewa

    Dziękuję za podpowiedzi. Napisałam i dołączyłam kolejne zdjęcia. Zobaczę co teraz odpiszą. Myślisz, ze mogą obstawać twardo przy swoim (czyli zwrot połowy kwoty)? Jeśli tak, to czy jedyne co mi pozostaje to zgodzić się na to? Czy spierać się dalej?
    Przy okazji zapytam, jak wygląda zwrot pieniędzy. Płaciłam przez PayU. Czy bez problemu pieniądze trafią na moje konto, czy gdzieś mam podać dane do przelewu?

  22. Krzysztof Kazberuk

    Ewa,
    na odpowiedź powinnaś mieć spokojnie dwanaście czy dwadzieścia cztery godziny. Czasem i więcej. Jeśli chodzi o odesłanie produktu – dopytaj w swoim urzędzie pocztowym o dokładny koszt odesłania produktu. Niestety, to Ty będziesz musiała go ponieść. Wtedy będzie Ci łatwiej zdecydować. Zobacz, czy na paczcie niema polskiego adresu do zwrotów. Odpowiadasz decydując się lub sprzeciwiając zaproponowanej kwocie. Możesz również sama składać propozycje i dodawać dowody. Na Twoim miejscu dokładnie zrobiłbym zdjęcia butom i dokładnie opisał dlaczego nie możesz z nich korzystać. Dopisz, że chodzenie w butach, których nawet się nie da zawiązać może spowodować uszczerbek na Twoim zdrowiu. Jeśli zdecydujesz się złożyć propozycję, dołącz zdjęcia i dopisz, że np. możesz się zgodzić na 90 % wartości zamówienia, gdyż buty jedynie nadają się jako gadżet na szafkę z butami 😉 Pamiętaj o dokładnych zdjęciach i dokładnym opisie, że zakupionych butów nigdy nie wykorzystasz bo są wadliwe.

  23. Ewa

    Witam. Potrzebuję pomocy w moim sporze. Kupiłam buty sportowe za niemałą dla mnie kwotę prawie 300zł z wysyłką. Buty dotarły niestety uszkodzone – i nie było to uszkodzenie w transporcie, tylko wada fabryczna. Buty są sznurowane przez pętelki z tasiemek (nie ma dziurek w bucie na sznurówki). W jednym z butów górna pętelka jest urwana. A właściwie wcale nigdy nie była pętelką, bo ta tasiemka jest za krótka, przez co w ogóle nie została zamocowana (nie tworzy pętelki, tylko jest kawałkiem prostej tasiemki wszytej z jednej strony w but). Jednym słowem, butów nie można zasznurować i nie nadają się do użytkowania. Nie dogadałam się ze sprzedawcą (zaproponował zwrot 5$ na konto PayPal, którego zresztą nie mam). Założyłam spór, żądając zwrotu całej kwoty, bo w butach nie można biegać. Nie można też ich naprawić, bo tasiemka jest zbyt krótka, żeby ja zamocować. Minęło 5 dni i dzisiaj włączyli się administratorzy. Złożyli taką propozycję:

    AliExpress proposed a new solution

    Proposal: Zwrotu 139,60 PLN

    Proposal: Zwrotu towaru & zwrot 279,20 PLN

    Oczywiście zwrot połowy kwoty nie wchodzi w grę (po co mi buty, których nie można używać – że nie wspomnę o tym, że buty miały być prezentem pod choinkę). Natomiast chętnie odeślę ten felerny towar, ale nie na mój koszt, który zapewne będzie duży.
    Nie wiem co zrobić i ile mam czasu na odpowiedź. Czy odpowiadam normalnie edytując? Co odpisać? Jakie mam szanse na zwrot całej kwoty, ewentualnie na zwrot towaru na koszt sprzedającego? Czy mam gdzieś wydłużyć okres ochronny kupującego, czy to teraz już nie ma znaczenia?
    Bardzo proszę o pomoc.

  24. Krzysztof Kazberuk

    Monika,
    spokojnie poczekaj do końca okresu ochronnego. Oczywiście, sama nie potwierdzaj otrzymania produktu. Po zakończeniu okresu ochronnego kupującego będziesz miała 15 dni na założenie sporu. W trakcie jego otwierania wskaż, że nie otrzymałaś przesyłki i nie wiesz gdzie ona aktualnie się znajduje. Pamiętaj, że podany tracking przez sprzedawcę, który wskazuje, że rzekomo przesyłka jest w Urzędzie Celnym może być trefny i wcale nie dotyczyć Twojej przesyłki.

  25. Monika

    Witam, okres ochronny wynosi jeszcze 1 dzień i chciałam założyć dziś spór ponieważ nie otrzymałam zamówionych przedmiotów. Prawdopodobnie utknęły w urzędzie celnym ale nie ma szans tam się dodzwonić po informację. Nie mogę otworzyć sporu przed końcem okresu ochronnego. Czy mam spokojnie czekać i potem otwierać? Przecież z automatu chyba będzie potwierdzenie że zamówienie zakończono. Proszę o pomoc. Monika

  26. Krzysztof Kazberuk

    Natalia,
    czasem zdarza się, ja przynajmniej miałem tak kilkakrotnie, że tracking błędnie podaje o anulowaniu przesyłki. Pomimo takiego statusu i tak przesyłki dochodziły. Jeśli został Ci przyznany zwrot w ramach sporu, zawsze możesz sprawdzić status swojego zwrotu. Jeśli masz tam informację, że pieniądze dotarły rzekomo do Ciebie, skontaktuj się z pracownikiem AliExpress bezpośrednio. W jaki sposób dokonywałaś opłaty za zakupy? Jeśli chodzi o Twoje kolejne zamówienie, jeśli w wyznaczonym czasie przesyłka do Ciebie nie dotrze załóż spór i zażądaj zwrotu pieniędzy z racji nieotrzymanego zamówienia. W razie pytań zachęcam do polubienia profilu na FB i bezpośredniego kontaktu przez niego lub za pośrednictwem formularza mailowego.

  27. Natalia

    Witam
    Mam problem,zamówiłam towar w czerwcu, przesyłka została anulowana, tak mi pokazał system. Założyłam spór, został mi przyznany zwrot pieniędzy, spór został zamknięty przez Ali. Mija jutro 20 dni roboczych w których maksymalnie powinnam otrzymać zwrot pieniędzy. Niestety pieniądze nie wróciły i nie wiem co robić. Druga kwestia, jak zobaczyłam, że przesyłka została anulowana złożyłam drugie zamówienie w tym samym sklepie mając nadzieję, że tym razem będzie wszystko dobrze. Zielona kreska z dostarczeniem pięknie się przesuwala az na końcu zobaczyłam, że i ta przesyłka została anulowana. Tak więc mam zamrożone prawie 800zł. Sklep nie odpisuje, towaru nie ma. Jednen spór zamknięty, ale brak pieniędzy.I nie mam pojęcia co robić….

  28. Krzysztof Kazberuk

    Asiu,
    polityka otwierania sporów w serwisie AliExpress nieco się zmieniła. Stąd, bez obaw, możesz potwierdzić otrzymanie produktu. Uczynisz to zresztą zgodnie z prawdą. Nie martw się – po potwierdzeniu otrzymania przesyłki w serwisie AliExpress masz 15 dni na otwarcie sporu. I taki przycisk rzeczywiście powinien Ci się pojawić, jeśli do tej pory go nie widzisz. Jest on zawsze dostępny w aplikacji po wejściu w szczegóły danego zamówienia pod przyciskiem „Otwórz panel dyskusyjny”. Gdyby było inaczej zawsze możesz skontaktować się z pracownikiem AliExpress.

  29. Asia

    Witam, a gdzie gdzie znajduje się opcja otworzenia sporu w aplikacji na telefon. Wczoraj otrzymałam przesyłkę – towar jest poniszczony. Sprzedający zgodził się zwrócić pieniądze, ale kazał otworzyć spór. Nie mogę znaleźć tego przycisku. Nie potwierdziłam otrzymania przesyłki. Kilka godzin temu miałam możliwość kliknięcia na otwórz dyskusje. Tzn. tak mi się wydaje. Ale byłam poza domem teraz na telefon otrzymałam wiadomość, że przesyłkę dostarczono pod mój adres. I nagle coś się zmieniło mam dostępna tylko możliwość śledź i potwierdź przesyłkę. Co robić? A może źle szukam tego przycisku dot. sporu. Proszę o pomoc.
    Sprzedawca sugeruje kliknąć „potwierdź otrzymanie przesyłki” i wówczas powinna pojawić się ponownie opcja o sporze. Czy to prawda? Coś mi się nie wydaje. Ale teraz zauważyłam, że przy innych przedmiotach które zamówiłam od innych sprzedawców, a które Jeszce są w drodze, również nie ma opcji otwórz spór. Co robić? Proszę o pomoc.

  30. Krzysztof Kazberuk

    Maciek,
    musiałbym dokładnie zobaczyć, w którym miejscu AliExpress prosi Cię o dodanie tych informacji. Zawsze, w czasie trwania sporu możesz dodać kolejny dowód lub propozycję ugody. Jak rozumiem AliExpress prosi Cię o informację związaną z Twoją przesyłką. Czy ją otrzymałeś, jeśli tak to czy była uszkodzona itp.

  31. Krzysztof Kazberuk

    Marta,
    w Twoim wypadku najrozsądniej moim zdaniem będzie założyć spór wskazując niską jakość materiału. Przygotuj dokładne zdjęcia peruki i opisz swoje wątpliwości w treści sporu. Możesz odzyskać całą lub większą część swoich pieniędzy. AliExpress zapewne zaproponuje zwrot produktu przy całkowitym zwrocie. Na przesyłce powinien znaleźć się adres do zwrotów. Zapytaj w swoim urzędzie Pocztowym ile by taka przesyłka kosztowała i podejmij decyzję, która opcja będzie dla Ciebie odpowiednia. W artykule, w którym opisuję różne przykłady sporów i sposoby odzyskania pieniędzy od AliExpress, piszę m.in. o torebce. Przeczytaj go, może podsunie Ci jakieś rozwiązanie.

  32. Krzysztof Kazberuk

    Robert,
    wybacz, że odpisuję dopiero dziś na Twój komentarz. Niestety, z doświadczenia wiem, że sprzedawcy czasem podają fałszywe numery trackingu, z innych przesyłek. Robią to po to, by zakamuflować brak wysyłki lub opóźnienie w wysyłce. Dlatego często przypominam o tym by pilnować terminów bezwzględnie. Nie wierzyć w zapewnienia sprzedawcy, tylko jeśli mamy taką wątpliwość zakładać spór. W Twoim przypadku spróbowałbym rozwiązać problem za pośrednictwem pracownika AliExpress. O tym jak skontaktować się z pracownikiem AliExpress pisałem w tym artykule.

  33. Maciek

    Mam otwarty spór i alliexpress prosi mnie o dodanie „Tracking Details”.
    Ne mogę tego zrobić bo nie żadnej opcji edycji mojego sporu.
    Czy jest jakies rozwiązanie?

  34. Marta

    Witam. Zamówiłam na aliexpress perukę z włośów naturalnych koszt – $124. Przesyłke Sprzedawca miał wysłać z Francji ( była możliwość wyboru ships from France) przesyłke otrzymałam od złożenia zamowienia w ciągu 3/4 dni roboczych. ALE: Na liście przewozowym napisano synthetic hair oraz total value $18. Peruka może i nienajgorsza, ale napewno nie tego sie spodziewałam. Chcę otworzyć spór, ale nie wiem którą opcje wybrać. Normalnie odesłałabym przedmiot i żądałabym zwrotu pieniędzy, ale na liście przewozowym widziałam że wpisany adres jest chiński a nie Francuski. Czy w takim przypadku jest możliwość żadania zwrotu gotówki bez odsyłania produktu? mam na to jeszcze 10 dni. Napisałam wczoraj do sprzedawcy że otrzymałam włosy syntetyczne chociaż zamówiłam naturalne, ale jeszcze nie odpisał. Co Pan radzi w takiej sytuacji?

  35. Robert

    Proszę o pomoc i podpowiedź ponieważ jest to mój pierwszy problem z Aliexpress. Administratorzy na stronie nabrali wody w usta i pomimo, że piszę od miesiąca różne wiadomości nie dostałem żadnej odpowiedzi. 13 maja zakupiłem za 60 USD zegarek, z terminem dostawy 23 dni. Został szybko wysłany ale ugrzązł podobno na granicy. Chińczyk ponowił wysyłkę, podając nowy nr śledzenia przesyłki, mi chyba minął termin na otwarcie sporu i nie mogę go teraz otworzyć, bo mam w tej chwili status wykończone. Przesyłka ponownie utknęłą na granicy i nie wiem co robić

  36. Krzysztof Kazberuk

    Grzegorz,
    czy Twoje zamówienie ma dopiero kilka dni? Czy zbliża się już koniec czasu ochrony kupującego? Jeśli na pierwsze pytanie odpowiedziałeś twierdząco – odczekaj kilka dni – będziesz miał wtedy możliwość założenia sporu, o ile sprzedawca zaznaczył, że przesyłka została wysłana. Nie potwierdzaj w żadnym wypadku otrzymania produktu, jeśli go nie otrzymałeś. Jeśli na drugie pytanie odpowiedziałeś twierdząco – skontaktuj się bezpośrednio z AliExpress.

  37. Grzegorz

    Mam problem . Sprzedawca poinformował mnie że niema już towaru który zamówiłem . I prosi mnie o otwarcie sporu . Ale przycisk Otwórz spór nie działa . Czy muszę najpierw potwierdzić otrzymanie zamówienia ? Proszę o pomoc

  38. Krzysztof Kazberuk

    Tomasz,
    pod żadnym pozorem nie zamykaj sporu. Nie będziesz miał możliwości ponownie go otworzyć. To zapewne zagrywka sprzedawcy. W żadnym wypadku nie zgadzaj się również na odesłanie przedmiotu. Będzie to najprawdopodobniej dla Ciebie nieopłacalne. Poczekaj spokojnie na rozwiązanie sporu przez AliExpress.

  39. Tomasz

    Mam taką sytuację, że dostałem inny towar niż zamówiłem (końcówki do szczoteczki sonicznej do innego modelu niż chciałem). Otworzyłem spór i zażądałem pełnego zwrotu pieniędzy. Na początku sprzedawca upierał się, że są to uniwersalne końcówki, a nie są. Chciał zamknięcia sporu. Ostatecznie zaproponował, abym zmienił powód sporu na personal i wybrał zwrot pieniędzy i odesłanie towaru (ale nie będę musiał odsyłać). W ten sposób ali odda mi pieniądze, a sprzedawca zaakceptuje stratę towaru.
    Tylko, żeby zmienić powód na personal nie wystarcza update. Sprzedawca sugeruje abym zamknął spór i ponownie go otworzył. I teraz pytanie czy jeśli wybrałem zwrot+odesłanie towaru to czy po zamknięciu sporu będę mógł go ponownie otworzyć z innym powodem? Pozdrawiam.

  40. Krzysztof Kazberuk

    Revtech,
    nie dziwi mnie, że Cię to martwi. Natomiast na dobrą sprawę nie wiemy co tak naprawdę jest w tej paczce i jak została opisana. Jeśli to nie kłopot wyślij mi proszę za pomocą formularza na stronie kontakt tracking przesyłki. Spróbuję się dowiedzieć czegoś więcej.

  41. Revtech

    Oczekuje, ale martwi mnie fakt że przesyłka jest tam zatrzymana od 24.04

  42. Krzysztof Kazberuk

    Revtech,
    klocki Leplin są kompatybilne z Lego, może to budzi jakieś podejrzenia? Brak opisu na przesyłce, bądź niedokładny opis lub zaniżona wartość paczki – różne mogą być powody jej zatrzymania. W Polsce kontakt z UC jest dość utrudniony, a nawet jeśli uda się już dodzwonić to i tak ciężko uzyskać konkretną informację. Podejrzewam, że w Niemczech jest podobnie. Cierpliwie oczekuj przesyłki 🙂

  43. revtech

    Skłaniałem się już do założenia sporu, z racji tego że majfriend w moim odczuciu był na tyle bezczelny żeby na początku życzyć sobie 40$ za wysłanie kolejnej paczki.
    Czy są jakiekolwiek możliwości skontaktowania się z UC dlaczego trzymają paczkę? Klocki nie miały być podróbką tylko klockami Lepin czyli… nie tyle podróbką co inną, bardzo podobną marką.
    Co ciekawe, chwilę wcześniej zamówiłem sobie 2 silniczki do klocków i poprzez PP przyjechały bez żadnych kombinacji norweskich.

  44. Krzysztof Kazberuk

    Revtech,
    jeśli Ci bardzo niezależy na produkcie, na Twoim miejscu, cierpliwie oczekiwałbym przesyłki. Jeśli zbliżałby się koniec czasu ochrony kupującego, założyłbym spór o zwrot pieniędzy tytułem nieotrzymania paczki i braku informacji co się z nią aktualnie dzieje. Całkiem możliwe, że na przesyłkę zostanie nałożone cło. Mogła również zostać zatrzymana jako podróbka oryginalnych klocków Lego. Wysyłając pieniądze do sprzedawcy nie masz żadnej pewności, że kolejną paczkę wyśle do Ciebie. Nie będziesz miał również wtedy żadnej ochrony w przypadku niedostarczenia jej kolejny raz.

  45. revtech

    Witam, nie wiem gdzie prosić o poradę.
    Mam problem – zamówiłem na ali klocki za 99$, wysyłka gratis DHL.
    Problem zaczyna się już przy trackingu. Na stronie DHL EX mam informacje że przesyłka została tymczasowo zatrzymana i proszą o kontakt z DHL. Po skontaktowaniu z nimi dowiedziałem się że przesyłka została z niewiadomych powodów zatrzymana przez niemiecki urząd celny (utknęła we Frankfurcie, może jeszcze jakby była w Polsce to jakoś bym to ogarnął). Oni jako DHL nie mogą od UC Frakfurt dostać informacji dlaczego przesyłka jest zatrzymana, ja jako odbiorca paczki też takiej informacji nie dostanę. Napisałem więc do majfrienda z Azji, a ten mi zaproponował że może mi wysłać jeszcze jedną przesyłkę tym razem z magazynu z Hiszpani, oczywiście jeśli wyślę mu paypalem 15$ za przesyłkę.
    Teraz powstaje pytanie, co powinienem zrobić. Otworzyć spór? Czekać do końca okresu? wysłać mu 15$ i czekać na drugą paczkę? brakuje mi już pomysłu co z tym dalej zrobić.

  46. Krzysztof Kazberuk

    Ala,
    W żadnym wypadku nieanuluj sporu. To niestety zagranie sprzedawcy byś nie mogła w przyszłości odzyskać pieniędzy. Raz zamknięty spór nie da się ponownie otworzyć. W żaden sposób nie ulegaj obietnicom czy zapewnieniom sprzedawcy. Pamiętaj, że najbezpieczniej dla Ciebie będzie poprowadzenie sporu jak i rozwiązanie sprawy pod patronatem AliExpress.

  47. Ala

    Witam, zrobiłam zamówienie na ali ma początku kwietnia. Na stronie 17 track sprawdzałam gdzie znajduję się. Przyszło mi powiadomienie na ali dwa tygodnie temu że zostało już dostarczone i potwierdzono odbiór a nic takiego nie robiłam. Napisałam od razu do sprzedawcy ale nie odezwał się. Dwa dni temu wszczełam spór a sprzedawca napisał że mam anulować spór bo paczka jest nadal w drodze do mnie, poczta wolno działa i dlatego jeszcze jej nie mam i w ciągu 15dni już ją będę mieć. Czy bezpieczne będzie anulowanie sporu? Czy jak anuluje spór to po 15dniach będę mogła go znowu wszcząć?

  48. Krzysztof Kazberuk

    Mateo,
    pierwszy raz słyszę o „sporze logistycznym” w serwisie AliExpress. Być może sprzedawca wolałby byś podał inny powód sporu niż braki w przesyłce. Wydaje się mi jednak, że zwyczajnie chce on wprowadzić Cię w błąd, ponieważ jeśli zamkniesz spór, nie będziesz miał możliwości otwarcia nowego. Warto przy przesyłkach wartościowych nagrać filmik z momentu otwarcia paczki, wtedy nie będzie żadnej wątpliwości co zostało nam przesłane.

  49. Mateo

    Witam. Moja paczka dotarła niekompletna. Założyłem spór o to, a sprzedawca co chwilę pisze mi, że mam anulować spór i założyć spór logistyczny. Jak to zrobić?

  50. Krzysztof Kazberuk

    SB,
    nie potwierdzaj otrzymania zamówienia. Co prawda, przesyłkę otrzymałaś, ale to nie jest to, co zamawiałaś. Załóż od razu spór i wskaż w nim, że otrzymałaś zupełnie co innego, niż to, co zamawiałaś. Czy posiadasz może zdjęcia nieotwartej paczki, albo jakiś filmik z otwarcia przesyłki? Takie zdjęcia czy filmiki mogę się przydać w przypadku wątpliwości ze strony AliExpress.

  51. sb

    Witam, zamawiałam kozaki na aliexpress, po 1,5 miesiąca otrzymałam paczkę w której była gumka do włosów 🙂 Teraz żeby założyć spór, najpierw muszę kliknąć że otrzymałam towar czy odrazu klikam w założenie sporu ???

  52. Krzysztof Kazberuk

    Ryszard,
    jedyne wyjście z tej sytuacji to poczekać, aż będą ostatnie dni Ochrony Kupującego. Jeśli dalej nie otrzymasz zamówienia załóż spór i wskaż, że towaru nie otrzymałeś, nie wiesz gdzie jest, a sprzedawca wysyła Ci wymijające odpowiedzi. Niestety, z zamówienia, które zostało wysłane nie da się zrezygnować. Trzeba założyć, że sprzedawca faktycznie je wysłał, a problem tkwi w logistyce.

  53. Ryszard

    Dzień dobry mam problem z przesyłką,zamówiłem talefon z polskiego magazynu czekam już 40 dni sprzedawca co parę dni pisze mi żebym poczekał 7do10 dni na nową dostawę do Polski. Czy mogę zrezygnować z zamówienia i zwrot pieniędzy?

  54. Krzysztof Kazberuk

    Jędrek,
    niestety nie każdy tracking przesyłki będzie się nam prawidłowo wyświetlał. Niejednokrotnie zdarzało się mi otrzymać przesyłkę, mimo, że nadal miała status „przygotowana do wysyłki”. Jeżeli sprzedawca twierdzi, że przesyłka została wysłana – pozostaje wierzyć na słowo. Spróbuj sprawdzić tracking na stronach przewoźnika, za pośrednictwem którego przesyłka została wysłana. Pamiętaj, dopóki masz czas ochrony kupującego – zawsze możesz założyć spór z powodu niedostarczonej przesyłki. Jeśli przesyłka faktycznie została już wysłana, nie ma możliwości zrezygnować z niej.

  55. jędrek

    Troszke inny przypadek. Wybrałem sklep z uwagi na: czas przetwarzania – 4dni czas dostawy(max) 22 dni i śledzenie przesyłki w cene towaru (AliExpress Standard Shipping). Zdaje sobie sprawę że 22 dni to iluzja i optymistycznie dodałem jeszcze 14 dni. To wystarczyło by towar dotarł do mnie na czas. Dzisiaj mija 10 dzień od zamówienia a towar ma status „przesyłka gotowa do wysłania” . Na moje monity sprzedawca odpowiada że przesyłkę wysłał.(ostatnia wiadomość z przed 48 godzin)Sądzę że sklep nie posiada towaru i świadomie mnie oszukuje. Jak mogę anulować zamówienie.

  56. Krzysztof Kazberuk

    Ireneusz,
    dziękuję za kolejny komentarz i podzielenie się doświadczeniem. Jak już pisałem wcześniej, można skorzystać właśnie z opcji bezpośredniego kontaktu z AliExpress za pośrednictwem czata, którego wspominasz. Czasem zdarza się, że połączy nas z automatem na początku, ale nie można się zrażać. Twój przykład pokazuje jak wysoko AliExpress stawia sobie za cel wzorową obsługę klienta.

  57. Ireneusz

    Cześć Martyna. Mój przypadek był podobny. Opisałem go powyżej. Ewidentnie zostałem oszukany. Tylko u mnie okres 60 dni nie minął a ja nie mogłem rozpocząć sporu bo komunikat twierdził że czas się skończył. Myślę że nic nie straconego. Mnie nie chodziło o 510 zł ale powiedziałem sobie że mu nie podaruję. I odkryłem:
    Musisz się zalogować na swoje konto, następnie na górnym pasku wybrać pomoc, obsługa klienta i na dole przycisk Chat Now. Następnie musisz wybrać temat rozmowy. Tam przez 7 dni i 24h dyżurują konsultanci. Mimo że nie znam języków przy pomocy Tłumacza Google doskonale sobie radziłem. W którymś momencie trzeba będzie pokazać o który zakup chodzi. Na początku potraktowano mnie jako nie cierpliwego klienta i nawet raz rozłączono. Ale po powtórnym połączeniu konsultantka bliżej przyjrzała się temu zakupowi i ewidentnie przyznała mi rację i obiecała zwrot pieniędzy. Wysłano mi stosownego emaila, że w ciąg 3-10 dni otrzymam pieniądze na konto. Ja pieniądze otrzymałem następnego dnia.
    Gdyby udało Ci się tak załatwić jak mnie to daj znać. Pozdrawiam

  58. Krzysztof Kazberuk

    Martyna,
    przykro mi, że Twoje zakupy do Ciebie nie dotarły i straciłaś dość sporą ilość pieniędzy. Trzeba pamiętać, że w czasie ochrony kupującego jesteśmy pod szczególną ochroną w serwisie AliExpress. Dlatego tak ważne jest, by pilnować terminów – samego czasu ochrony kupującego, jak i czasu piętnastu dni po potwierdzeniu otrzymania produktu, w którym to możemy otworzyć spór, gdy produkt nie będzie spełniał naszych oczekiwań. Możesz spróbować się skontaktować z Biurem Obsługi AliExpress. Wybierz link: Customer Service znajdujący się u dołu strony www, po lewej strony, a na następnej stronie Chat Now. Najprawdopodobniej wpierw zostaniesz połączona z automatem. Kierując się brakiem znalezienia satysfakcjonującej odpowiedzi, powinno udać Ci się w końcu połączyć z pracownikiem AliExpress.

  59. Martyna

    Dzień dobry, proszę o pomoc. Zamówiłam dość drogą paczkę z aliexpress za 1325 zł. Z przyzwyczajenia spodziewałam się czasu dostawy 60 dni, jednak w tym wypadku wyniósł on 27 dni. Niestety przespałam termin możliwości otwarcia sporu z udziałem alie.. Przesyłka nigdy nie dotarła, Chińczyk nie odpisuje na moje wiadomości. Jeśli chodzi o tracking to potwierdza on, że towaru nie otrzymałam:
    2018.10.25 15:40 (GMT-7): Returned to Sender
    2018.10.25 15:39 (GMT-7): Delivery arranged
    2018.10.23 07:45 (GMT-7): Arrival at Sorting Center
    2018.10.23 06:36 (GMT-7): Despatch from Sorting Center
    2018.10.22 12:01 (GMT-7): Posting
    Czy istnieje jakaś szansa na odzyskanie pieniędzy? Jakiś kontakt z pracownikiem aliexpress? Co zaproponowałby Pan w mojej sytuacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  60. Krzysztof Kazberuk

    Ireneusz,
    domyślam się, że system jakimś cudem, lub Ty przez przypadek, potwierdził otrzymanie paczki (lub czas ochrony był krótszy niż 60 dni) i minął 15 dniowy okres czasu, w którym można zgłosić zastrzeżenia co do otrzymanego przedmiotu za pośrednictwem właśnie sporu. Czy masz możliwość dokładnego sprawdzenia trackingu przesyłki, np. za pośrednictwem Poczty Polskiej? Jeśli tak, to czy wskazuje, że przesyłka została odebrana w innej miejscowości? Jeśli tak jest – skontaktuj się z AliExpress i wskaż, że został Ci podany fałszywy tracking. Ewentualnie – jesteś pewien, że nikt inny nie odebrał Twojej paczki, w Twoim imieniu?

  61. Krzysztof Kazberuk

    Irek,
    najlepiej będzie zwrócić się do swojego banku, który obsługuje Twoje przelewy Blik i złożyć reklamację.

  62. Ireneusz

    Witam serdecznie. Mój przypadek jest chyba szczególny. Mimo że okres ochronny (60 dni) mija za 4 dni, nie mam możliwości złożenia sporu ( jest informacja,że na tym etapie spór jest nie możliwy) Paczki nie otrzymałem a widnieje wiadomość, że sprzedaż jest zakończona i towar odebrany. Kontaktowałem się ze sprzedawcą, który stwierdził, że paczka omyłko poszła na inny adres a on zwróci pieniądze. Oczywiście nie zwrócił. Tak jak już pisałem nie mam możliwości rozpocząć sporu, ale nawet, tylko w tym jednym przypadku, nie mam możliwości wystawić opinię (gwiazdki)

  63. Irek

    Ja zapłaciłem blikiem przelew z mojej strony wyszedł a na Ali nie widać go a już 2 dzień czekam. Jak to reklamować?

  64. Krzysztof Kazberuk

    Dagmara,
    przede wszystkim zachowaj spokój. Nie sugeruj się tym, że sprzedawca ma tak dużo pozytywów. Każdy spór rozwiązywany jest w oparciu o dowody, nie o to, kto ile ma pozytywów. Czy tracking przesyłki jednoznacznie wskazuje, że Ty odebrałaś przesyłkę, np. czy na stronie Poczty Polskiej Twoje miasto jest jako to ostateczne, gdzie odebrano przesyłkę? Czy jesteś pewna, że podałaś dokładny, swój adres? Mogło się zdarzyć też tak, że sprzedawca podał fałszywy tracking, dlatego warto sprawdzić, gdzie przesyłka została odebrana. Nie bardzo rozumiem jak mogłaś otworzyć dwa razy spór, natomiast jeśli otworzyłaś go normalnie za pomocą serwisu AliExpress to możesz być spokojna.

  65. Dagmara

    Proszę o pomoc.
    Moja przesyłka powinna dotrzeć 02.02.2019, natomiast nigdy nie dotarła. Sprzedawca nie odpowiada, a tracking pokazuje, ze paczka jest niby dostarczona. Chciałabym zwrotu pieniędzy. Sprzedawca ma 99% pozytywów.
    Otworzyłam oczywiście spór i to dla bezpieczeństwa dwa razy (opcja ze sprzedawca oraz Alli). Co teraz będzie? Przesyłka miała być 02.02.2019, a mamy 08.02.
    Pozdrawiam

  66. Krzysztof Kazberuk

    Iza,
    Tak, możesz odebrać przesyłkę. Jeśli z zamówioną rzeczą wszystko będzie w porządku – możesz kupić ją jeszcze raz, u tego samego sprzedawcy, pamiętając by była również w tej samej cenie. Po zakupie napisz wiadomość do sprzedawcy, żeby nie wysyłał zakupionego towaru. Później wystarczy potwierdzić otrzymaną przesyłkę. W ten sposób otrzyma on pieniądze za zamówienie. Nie jest to jednak obligatoryjne. Wszak zamówienie nie dotarło w wyznaczonym czasie. Trudno jednak o to winić sprzedawcę.

  67. Iza

    Co jeśli otworzyłam spór, bo zakończył mi się czas ochrony (towar nie przyszedł w wyznaczonym terminie), aliexpress przyznało mi zwrot pieniędzy i spór został zamknięty. Dziś przyszedł do mnie listonosz z awizo (przesyłka dotarła do innego odbiorcy przez pomyłkę, który zwrócił towar na pocztę). Co teraz skoro spór został zakończony? Czy mogę odebrać przesyłką?

  68. Krzysztof Kazberuk

    Magda,
    jak dobrze rozumiem, sprzedawca zaproponował zamknięcie sporu i przedłużenie czasu ochrony o kolejne trzydzieści dni? Przyznam, że nie miałem takiego przypadku i póki co nie mogę znaleźć rozwiązania Twojego problemu na stronach AliExpress. Jednak wydaje się mi, że będziesz miała możliwość otwarcia ewentualnego sporu, gdy minie kolejny okres ochrony, a Ty nadal nie otrzymasz swojego zamówienia. Dla mnie lepszym rozwiązaniem będzie niezamykanie sporu i otrzymanie zwrotu pieniędzy za niedostarczoną przesyłkę. Gdyby się jednak okazało, że w końcu ona dotrze, i nie będziesz miała do niej żadnych zastrzeżeń – kupisz po raz kolejny ten sam produkt, w tej samej cenie, i poinformujesz sprzedawce, żeby nie wysyłał towaru. Później pozostanie potwierdzić otrzymanie towaru a sprzedawca otrzyma za zamówienia pieniądze.

    — edit —

    Udało się mi skontaktować z pracownikiem AliExpress. Potwierdził moje przepuszczenia, że będziesz miała możliwość otwarcia ponownego sporu, tak jakbyś była cały czas pod ochroną kupującego.

  69. Magda

    Jeśli założyłam spor o zwrot pieniędzy, sprzedawca zaproponował czekać jeszcze 30 dni, to jeśli ja zaakceptuje jego propozycje, a paczka dalej nie dotrze czy będzie możliwość założenia sporu jeszcze raz?

  70. Krzysztof Kazberuk

    IzaKrolik,
    ten komunikat:

    „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters”

    oznacza mniej więcej tyle, że możesz w danym polu zostawić swój komentarz, ale nie więcej niż 500 znaków. Spróbuj wpierw skopiować tekst z Tłumacza Google do systemowego notatnika, a później dopiero z powrotem do przeglądarki. Staraj się nie używać znaków specjalnych.

  71. izakrolik

    Nie otrzymałam kilka zamawianych przedmiotów.Mam problem z otworzeniem sporu. W polu gdzie trzeba uzasadnić powód zwrotu, po wpisaniu i zatwierdzeniu pisze mi za każdym razem taki komunikat „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters” próbowałam kilka razy, także w innej przeglądarce, pisałam również w języku chińskim tłumacząc w Google Tłumacz i dalej nie mogę nic zrobić.

  72. Krzysztof Kazberuk

    Natalia1988,
    Jeśli założyłaś spór, to na karcie tego sporu jest informacja na jakim etapie się on znajduje i kiedy zostanie zakończony. Niestety, częstą praktyką jest to, że sprzedawcy się nie odzywają. Nie martw się. Działa to na Twoją korzyść. Poczekaj cierpliwie na zakończenie sporu przez AliExpress.

  73. Natalia1988

    Jak mam zna się skontaktować z serwisem Aliexpress ponieważ założyłam spór że paczka nie dotarła piszę wiadomości do sprzedawcy ale on się nie odzywa?

  74. Krzysztof Kazberuk

    Karolusia,
    najprawdopodobniej minął 60-cio dniowy okres ochrony kupującego, w czasie którego powinnaś otrzymać produkt. Od momentu potwierdzenia otrzymania produktu masz 15 dni na ewentualne otwarcie sporu. Cztery miesiące to sporo czasu (około 120 dni) i obawiam się, że niestety, nic się już nie da zrobić w tym przypadku. Można ewentualnie spróbować skontaktować się z serwisem AliExpress.

  75. Karolusia

    Witam 🙂 czy wie Pan może co w przypadku gdy paczka nie przyszła od ponad 4 miesięcy a nie ma możliwości otwarcia sporu ponieważ dostaje odpowiedź, że jest to możliwe tylko po 15dniach od dostania przesyłki?

  76. Krzysztof Kazberuk

    Magdo,
    aby otworzyć spór na AliExpress w aplikacji należy kliknąć w zakładkę „Moje zamówienia” po jej otwarciu. Później otworzyć zamówienie, którego będzie dotyczył spór. Na karcie zamówienia, poniżej, znajduje się przycisk: Otwórz panel dyskusyjny. Po kliknięciu w ten button należy wypełnić wszystkie wskazane pola celem otwarcia sporu.

  77. Magda

    Jak otworzyć spór na AliExpress w aplikacji?

Dodaj komentarz