13 Sty

Jak otworzyć spór na Aliexpress?

Z pewnością niejedno z Was robi zakupy za pomocą platformy Aliexpress. Co zrobić, jeśli długo wyczekiwana paczka jednak nie chce dotrzeć, a z trackingu przesyłki zbytnio nic nie wynika? Dzięki rozbudowanej ochronie kupującego, która funkcjonuje w tym serwisie, mamy możliwość odzyskania pieniędzy m.in. w przypadku nieotrzymania paczki. W tym celu trzeba otworzyć tzw. spór. Jak otworzyć spór na AliExpress, jakie są jego opcje i gdzie w ogóle się go zakłada – o tym poniżej.

Kilka słów o tym jak otworzyć spór na AliExpress

jak otworzyć spór AliexpressAby otworzyć spór w serwisie AliExpress trzeba wpierw odnaleźć takie zamówienie gdzie czas, po którym nastąpi zamknięcie naszego zamówienia, zbliża się ku końcowi. Na przedstawionym obrazku widać, że pozostało już go niewiele, lekko ponad 20 godzin. Gdy już znajdziemy takie zamówienie klikamy „Zobacz szczegóły” lub „Otworzyć spór” (pisownia oryginalna – tłumaczenie wprost ze strony AliExpress).



Na kolejnej stronie zawierającej szczegóły naszego zamówienia, klikamy kolejny raz „Otworzyć spór” by dokończyć procedurę otwarcia sporu na właściwej stronie. Znajdziemy na niej obok podstawowych informacji dotyczących kupowanego przez nas produktu dwa przyciski. Na tym etapie musimy dokonać ważnego wyboru:

  • klikamy Refund Only, gdy nie otrzymaliśmy przedmiotu i ubiegamy się o pełny zwrot pieniędzy lub otrzymaliśmy przedmiot i chcemy częściowego zwrotu pieniędzy (bez konieczności ponownego wysyłania przedmiotu).
  • klikamy Return Goods: gdy chcemy zwrócić przedmiot i złożyć wniosek o pełny zwrot pieniędzy. Choć może wydawać się to abstrakcyjną opcją, szczególnie w przypadku drobnych rzeczy, ale mamy możliwość zwrotu zakupionego towaru.

jak otworzyć spór aliexpress refund onlu

Dokonując wyboru jednej z powyższych opcji musimy podać więcej szczegółów dotyczących samego powodu otwarcia sporu jak i skonkretyzowania naszych żądań (np. chcemy tylko 50% wartości zamówienia, bo uważamy, że co prawda jest zgodne z opisem, ale dotarło niekompletne lub uszkodzone). Znajdziemy tam pytanie o to czy kupiony przez nas przedmiot w ogóle dotarł. Jeśli nie, wskazujemy powód takiego stanu rzeczy. Mamy tutaj do wyboru trzy opcje, min. Logistics tracking problem czy wrong address.

Wybierając pierwszą opcję mamy do wyboru kolejne trzy: Purchase Protection is running out, but package is still in transit (ochrona zakupów kończy się, ale zamówienie jest nadal w drodze), Package was returned to seller by shipping company (zamówienie zostało zwrócone sprzedawcy przez firmę przewozową), No tracking information (brak informacji o śledzeniu). W przypadku moich ostatnich zamówień, dla których musiałem założyć spór, nie było możliwości jakiegokolwiek zlokalizowania przez znane mi sposoby moich przesyłek. Posiadałem tylko informację, że sprzedawca wysłał przedmiot. Nic więcej. Wobec tego zdecydowałem się wskazać na brak informacji o śledzeniu.



Poniżej powinna się nam automatycznie uzupełnić pełna wartość kupowanego przedmiotu (bez możliwości edycji) oraz dodatkowe pole na wpisanie kilku słów od siebie dotyczących otwieranego sporu. Niestety – pole obowiązkowe.

jak otworzyć spór Aliexpress refund amount

Do formularza otwarcia sporu można dołączyć dodatkowe zdjęcia lub nagrany filmik, np. z otwarcia przesyłki. Może to być niezbity dowód, który okaże się kluczowy w przypadku przesłania zupełnie innych rzeczy niż te, które zamawialiśmy. Trzeba się z tym liczyć, szczególnie w przypadku kupna odzieży.

W polu Please write your request detail wpisałem: I have not received a package to this day. I have no way of knowing where she is at the moment. (Nie otrzymałem paczki do dziś. Nie mam możliwości dowiedzieć się, gdzie ona jest w tej chwili.). Po wypełnieniu formularza pozostaje kliknąć przycisk „Submit” i oczekiwać na rozwiązanie sprawy – o czym, przy innej okazji.

Warto przeczytać także:
Podziel się na:
  • email
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Poleć
  • Drukuj

43 thoughts on “Jak otworzyć spór na Aliexpress?

  1. Pingback: Jak odzyskać pieniądze z AliExpress

  2. Magdo,
    aby otworzyć spór na AliExpress w aplikacji należy kliknąć w zakładkę „Moje zamówienia” po jej otwarciu. Później otworzyć zamówienie, którego będzie dotyczył spór. Na karcie zamówienia, poniżej, znajduje się przycisk: Otwórz panel dyskusyjny. Po kliknięciu w ten button należy wypełnić wszystkie wskazane pola celem otwarcia sporu.

  3. Witam 🙂 czy wie Pan może co w przypadku gdy paczka nie przyszła od ponad 4 miesięcy a nie ma możliwości otwarcia sporu ponieważ dostaje odpowiedź, że jest to możliwe tylko po 15dniach od dostania przesyłki?

  4. Karolusia,
    najprawdopodobniej minął 60-cio dniowy okres ochrony kupującego, w czasie którego powinnaś otrzymać produkt. Od momentu potwierdzenia otrzymania produktu masz 15 dni na ewentualne otwarcie sporu. Cztery miesiące to sporo czasu (około 120 dni) i obawiam się, że niestety, nic się już nie da zrobić w tym przypadku. Można ewentualnie spróbować skontaktować się z serwisem AliExpress.

  5. Jak mam zna się skontaktować z serwisem Aliexpress ponieważ założyłam spór że paczka nie dotarła piszę wiadomości do sprzedawcy ale on się nie odzywa?

  6. Natalia1988,
    Jeśli założyłaś spór, to na karcie tego sporu jest informacja na jakim etapie się on znajduje i kiedy zostanie zakończony. Niestety, częstą praktyką jest to, że sprzedawcy się nie odzywają. Nie martw się. Działa to na Twoją korzyść. Poczekaj cierpliwie na zakończenie sporu przez AliExpress.

  7. Nie otrzymałam kilka zamawianych przedmiotów.Mam problem z otworzeniem sporu. W polu gdzie trzeba uzasadnić powód zwrotu, po wpisaniu i zatwierdzeniu pisze mi za każdym razem taki komunikat „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters” próbowałam kilka razy, także w innej przeglądarce, pisałam również w języku chińskim tłumacząc w Google Tłumacz i dalej nie mogę nic zrobić.

  8. IzaKrolik,
    ten komunikat:

    „You can leave your comments here. Please use no more than 500 non-Chinese characters”

    oznacza mniej więcej tyle, że możesz w danym polu zostawić swój komentarz, ale nie więcej niż 500 znaków. Spróbuj wpierw skopiować tekst z Tłumacza Google do systemowego notatnika, a później dopiero z powrotem do przeglądarki. Staraj się nie używać znaków specjalnych.

  9. Jeśli założyłam spor o zwrot pieniędzy, sprzedawca zaproponował czekać jeszcze 30 dni, to jeśli ja zaakceptuje jego propozycje, a paczka dalej nie dotrze czy będzie możliwość założenia sporu jeszcze raz?

  10. Magda,
    jak dobrze rozumiem, sprzedawca zaproponował zamknięcie sporu i przedłużenie czasu ochrony o kolejne trzydzieści dni? Przyznam, że nie miałem takiego przypadku i póki co nie mogę znaleźć rozwiązania Twojego problemu na stronach AliExpress. Jednak wydaje się mi, że będziesz miała możliwość otwarcia ewentualnego sporu, gdy minie kolejny okres ochrony, a Ty nadal nie otrzymasz swojego zamówienia. Dla mnie lepszym rozwiązaniem będzie niezamykanie sporu i otrzymanie zwrotu pieniędzy za niedostarczoną przesyłkę. Gdyby się jednak okazało, że w końcu ona dotrze, i nie będziesz miała do niej żadnych zastrzeżeń – kupisz po raz kolejny ten sam produkt, w tej samej cenie, i poinformujesz sprzedawce, żeby nie wysyłał towaru. Później pozostanie potwierdzić otrzymanie towaru a sprzedawca otrzyma za zamówienia pieniądze.

    — edit —

    Udało się mi skontaktować z pracownikiem AliExpress. Potwierdził moje przepuszczenia, że będziesz miała możliwość otwarcia ponownego sporu, tak jakbyś była cały czas pod ochroną kupującego.

  11. Co jeśli otworzyłam spór, bo zakończył mi się czas ochrony (towar nie przyszedł w wyznaczonym terminie), aliexpress przyznało mi zwrot pieniędzy i spór został zamknięty. Dziś przyszedł do mnie listonosz z awizo (przesyłka dotarła do innego odbiorcy przez pomyłkę, który zwrócił towar na pocztę). Co teraz skoro spór został zakończony? Czy mogę odebrać przesyłką?

  12. Iza,
    Tak, możesz odebrać przesyłkę. Jeśli z zamówioną rzeczą wszystko będzie w porządku – możesz kupić ją jeszcze raz, u tego samego sprzedawcy, pamiętając by była również w tej samej cenie. Po zakupie napisz wiadomość do sprzedawcy, żeby nie wysyłał zakupionego towaru. Później wystarczy potwierdzić otrzymaną przesyłkę. W ten sposób otrzyma on pieniądze za zamówienie. Nie jest to jednak obligatoryjne. Wszak zamówienie nie dotarło w wyznaczonym czasie. Trudno jednak o to winić sprzedawcę.

  13. Proszę o pomoc.
    Moja przesyłka powinna dotrzeć 02.02.2019, natomiast nigdy nie dotarła. Sprzedawca nie odpowiada, a tracking pokazuje, ze paczka jest niby dostarczona. Chciałabym zwrotu pieniędzy. Sprzedawca ma 99% pozytywów.
    Otworzyłam oczywiście spór i to dla bezpieczeństwa dwa razy (opcja ze sprzedawca oraz Alli). Co teraz będzie? Przesyłka miała być 02.02.2019, a mamy 08.02.
    Pozdrawiam

  14. Dagmara,
    przede wszystkim zachowaj spokój. Nie sugeruj się tym, że sprzedawca ma tak dużo pozytywów. Każdy spór rozwiązywany jest w oparciu o dowody, nie o to, kto ile ma pozytywów. Czy tracking przesyłki jednoznacznie wskazuje, że Ty odebrałaś przesyłkę, np. czy na stronie Poczty Polskiej Twoje miasto jest jako to ostateczne, gdzie odebrano przesyłkę? Czy jesteś pewna, że podałaś dokładny, swój adres? Mogło się zdarzyć też tak, że sprzedawca podał fałszywy tracking, dlatego warto sprawdzić, gdzie przesyłka została odebrana. Nie bardzo rozumiem jak mogłaś otworzyć dwa razy spór, natomiast jeśli otworzyłaś go normalnie za pomocą serwisu AliExpress to możesz być spokojna.

  15. Ja zapłaciłem blikiem przelew z mojej strony wyszedł a na Ali nie widać go a już 2 dzień czekam. Jak to reklamować?

  16. Witam serdecznie. Mój przypadek jest chyba szczególny. Mimo że okres ochronny (60 dni) mija za 4 dni, nie mam możliwości złożenia sporu ( jest informacja,że na tym etapie spór jest nie możliwy) Paczki nie otrzymałem a widnieje wiadomość, że sprzedaż jest zakończona i towar odebrany. Kontaktowałem się ze sprzedawcą, który stwierdził, że paczka omyłko poszła na inny adres a on zwróci pieniądze. Oczywiście nie zwrócił. Tak jak już pisałem nie mam możliwości rozpocząć sporu, ale nawet, tylko w tym jednym przypadku, nie mam możliwości wystawić opinię (gwiazdki)

  17. Ireneusz,
    domyślam się, że system jakimś cudem, lub Ty przez przypadek, potwierdził otrzymanie paczki (lub czas ochrony był krótszy niż 60 dni) i minął 15 dniowy okres czasu, w którym można zgłosić zastrzeżenia co do otrzymanego przedmiotu za pośrednictwem właśnie sporu. Czy masz możliwość dokładnego sprawdzenia trackingu przesyłki, np. za pośrednictwem Poczty Polskiej? Jeśli tak, to czy wskazuje, że przesyłka została odebrana w innej miejscowości? Jeśli tak jest – skontaktuj się z AliExpress i wskaż, że został Ci podany fałszywy tracking. Ewentualnie – jesteś pewien, że nikt inny nie odebrał Twojej paczki, w Twoim imieniu?

  18. Dzień dobry, proszę o pomoc. Zamówiłam dość drogą paczkę z aliexpress za 1325 zł. Z przyzwyczajenia spodziewałam się czasu dostawy 60 dni, jednak w tym wypadku wyniósł on 27 dni. Niestety przespałam termin możliwości otwarcia sporu z udziałem alie.. Przesyłka nigdy nie dotarła, Chińczyk nie odpisuje na moje wiadomości. Jeśli chodzi o tracking to potwierdza on, że towaru nie otrzymałam:
    2018.10.25 15:40 (GMT-7): Returned to Sender
    2018.10.25 15:39 (GMT-7): Delivery arranged
    2018.10.23 07:45 (GMT-7): Arrival at Sorting Center
    2018.10.23 06:36 (GMT-7): Despatch from Sorting Center
    2018.10.22 12:01 (GMT-7): Posting
    Czy istnieje jakaś szansa na odzyskanie pieniędzy? Jakiś kontakt z pracownikiem aliexpress? Co zaproponowałby Pan w mojej sytuacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  19. Martyna,
    przykro mi, że Twoje zakupy do Ciebie nie dotarły i straciłaś dość sporą ilość pieniędzy. Trzeba pamiętać, że w czasie ochrony kupującego jesteśmy pod szczególną ochroną w serwisie AliExpress. Dlatego tak ważne jest, by pilnować terminów – samego czasu ochrony kupującego, jak i czasu piętnastu dni po potwierdzeniu otrzymania produktu, w którym to możemy otworzyć spór, gdy produkt nie będzie spełniał naszych oczekiwań. Możesz spróbować się skontaktować z Biurem Obsługi AliExpress. Wybierz link: Customer Service znajdujący się u dołu strony www, po lewej strony, a na następnej stronie Chat Now. Najprawdopodobniej wpierw zostaniesz połączona z automatem. Kierując się brakiem znalezienia satysfakcjonującej odpowiedzi, powinno udać Ci się w końcu połączyć z pracownikiem AliExpress.

  20. Cześć Martyna. Mój przypadek był podobny. Opisałem go powyżej. Ewidentnie zostałem oszukany. Tylko u mnie okres 60 dni nie minął a ja nie mogłem rozpocząć sporu bo komunikat twierdził że czas się skończył. Myślę że nic nie straconego. Mnie nie chodziło o 510 zł ale powiedziałem sobie że mu nie podaruję. I odkryłem:
    Musisz się zalogować na swoje konto, następnie na górnym pasku wybrać pomoc, obsługa klienta i na dole przycisk Chat Now. Następnie musisz wybrać temat rozmowy. Tam przez 7 dni i 24h dyżurują konsultanci. Mimo że nie znam języków przy pomocy Tłumacza Google doskonale sobie radziłem. W którymś momencie trzeba będzie pokazać o który zakup chodzi. Na początku potraktowano mnie jako nie cierpliwego klienta i nawet raz rozłączono. Ale po powtórnym połączeniu konsultantka bliżej przyjrzała się temu zakupowi i ewidentnie przyznała mi rację i obiecała zwrot pieniędzy. Wysłano mi stosownego emaila, że w ciąg 3-10 dni otrzymam pieniądze na konto. Ja pieniądze otrzymałem następnego dnia.
    Gdyby udało Ci się tak załatwić jak mnie to daj znać. Pozdrawiam

  21. Ireneusz,
    dziękuję za kolejny komentarz i podzielenie się doświadczeniem. Jak już pisałem wcześniej, można skorzystać właśnie z opcji bezpośredniego kontaktu z AliExpress za pośrednictwem czata, którego wspominasz. Czasem zdarza się, że połączy nas z automatem na początku, ale nie można się zrażać. Twój przykład pokazuje jak wysoko AliExpress stawia sobie za cel wzorową obsługę klienta.

  22. Troszke inny przypadek. Wybrałem sklep z uwagi na: czas przetwarzania – 4dni czas dostawy(max) 22 dni i śledzenie przesyłki w cene towaru (AliExpress Standard Shipping). Zdaje sobie sprawę że 22 dni to iluzja i optymistycznie dodałem jeszcze 14 dni. To wystarczyło by towar dotarł do mnie na czas. Dzisiaj mija 10 dzień od zamówienia a towar ma status „przesyłka gotowa do wysłania” . Na moje monity sprzedawca odpowiada że przesyłkę wysłał.(ostatnia wiadomość z przed 48 godzin)Sądzę że sklep nie posiada towaru i świadomie mnie oszukuje. Jak mogę anulować zamówienie.

  23. Jędrek,
    niestety nie każdy tracking przesyłki będzie się nam prawidłowo wyświetlał. Niejednokrotnie zdarzało się mi otrzymać przesyłkę, mimo, że nadal miała status „przygotowana do wysyłki”. Jeżeli sprzedawca twierdzi, że przesyłka została wysłana – pozostaje wierzyć na słowo. Spróbuj sprawdzić tracking na stronach przewoźnika, za pośrednictwem którego przesyłka została wysłana. Pamiętaj, dopóki masz czas ochrony kupującego – zawsze możesz założyć spór z powodu niedostarczonej przesyłki. Jeśli przesyłka faktycznie została już wysłana, nie ma możliwości zrezygnować z niej.

  24. Dzień dobry mam problem z przesyłką,zamówiłem talefon z polskiego magazynu czekam już 40 dni sprzedawca co parę dni pisze mi żebym poczekał 7do10 dni na nową dostawę do Polski. Czy mogę zrezygnować z zamówienia i zwrot pieniędzy?

  25. Ryszard,
    jedyne wyjście z tej sytuacji to poczekać, aż będą ostatnie dni Ochrony Kupującego. Jeśli dalej nie otrzymasz zamówienia załóż spór i wskaż, że towaru nie otrzymałeś, nie wiesz gdzie jest, a sprzedawca wysyła Ci wymijające odpowiedzi. Niestety, z zamówienia, które zostało wysłane nie da się zrezygnować. Trzeba założyć, że sprzedawca faktycznie je wysłał, a problem tkwi w logistyce.

  26. Witam, zamawiałam kozaki na aliexpress, po 1,5 miesiąca otrzymałam paczkę w której była gumka do włosów 🙂 Teraz żeby założyć spór, najpierw muszę kliknąć że otrzymałam towar czy odrazu klikam w założenie sporu ???

  27. SB,
    nie potwierdzaj otrzymania zamówienia. Co prawda, przesyłkę otrzymałaś, ale to nie jest to, co zamawiałaś. Załóż od razu spór i wskaż w nim, że otrzymałaś zupełnie co innego, niż to, co zamawiałaś. Czy posiadasz może zdjęcia nieotwartej paczki, albo jakiś filmik z otwarcia przesyłki? Takie zdjęcia czy filmiki mogę się przydać w przypadku wątpliwości ze strony AliExpress.

  28. Witam. Moja paczka dotarła niekompletna. Założyłem spór o to, a sprzedawca co chwilę pisze mi, że mam anulować spór i założyć spór logistyczny. Jak to zrobić?

  29. Mateo,
    pierwszy raz słyszę o „sporze logistycznym” w serwisie AliExpress. Być może sprzedawca wolałby byś podał inny powód sporu niż braki w przesyłce. Wydaje się mi jednak, że zwyczajnie chce on wprowadzić Cię w błąd, ponieważ jeśli zamkniesz spór, nie będziesz miał możliwości otwarcia nowego. Warto przy przesyłkach wartościowych nagrać filmik z momentu otwarcia paczki, wtedy nie będzie żadnej wątpliwości co zostało nam przesłane.

  30. Witam, zrobiłam zamówienie na ali ma początku kwietnia. Na stronie 17 track sprawdzałam gdzie znajduję się. Przyszło mi powiadomienie na ali dwa tygodnie temu że zostało już dostarczone i potwierdzono odbiór a nic takiego nie robiłam. Napisałam od razu do sprzedawcy ale nie odezwał się. Dwa dni temu wszczełam spór a sprzedawca napisał że mam anulować spór bo paczka jest nadal w drodze do mnie, poczta wolno działa i dlatego jeszcze jej nie mam i w ciągu 15dni już ją będę mieć. Czy bezpieczne będzie anulowanie sporu? Czy jak anuluje spór to po 15dniach będę mogła go znowu wszcząć?

  31. Ala,
    W żadnym wypadku nieanuluj sporu. To niestety zagranie sprzedawcy byś nie mogła w przyszłości odzyskać pieniędzy. Raz zamknięty spór nie da się ponownie otworzyć. W żaden sposób nie ulegaj obietnicom czy zapewnieniom sprzedawcy. Pamiętaj, że najbezpieczniej dla Ciebie będzie poprowadzenie sporu jak i rozwiązanie sprawy pod patronatem AliExpress.

  32. Witam, nie wiem gdzie prosić o poradę.
    Mam problem – zamówiłem na ali klocki za 99$, wysyłka gratis DHL.
    Problem zaczyna się już przy trackingu. Na stronie DHL EX mam informacje że przesyłka została tymczasowo zatrzymana i proszą o kontakt z DHL. Po skontaktowaniu z nimi dowiedziałem się że przesyłka została z niewiadomych powodów zatrzymana przez niemiecki urząd celny (utknęła we Frankfurcie, może jeszcze jakby była w Polsce to jakoś bym to ogarnął). Oni jako DHL nie mogą od UC Frakfurt dostać informacji dlaczego przesyłka jest zatrzymana, ja jako odbiorca paczki też takiej informacji nie dostanę. Napisałem więc do majfrienda z Azji, a ten mi zaproponował że może mi wysłać jeszcze jedną przesyłkę tym razem z magazynu z Hiszpani, oczywiście jeśli wyślę mu paypalem 15$ za przesyłkę.
    Teraz powstaje pytanie, co powinienem zrobić. Otworzyć spór? Czekać do końca okresu? wysłać mu 15$ i czekać na drugą paczkę? brakuje mi już pomysłu co z tym dalej zrobić.

  33. Revtech,
    jeśli Ci bardzo niezależy na produkcie, na Twoim miejscu, cierpliwie oczekiwałbym przesyłki. Jeśli zbliżałby się koniec czasu ochrony kupującego, założyłbym spór o zwrot pieniędzy tytułem nieotrzymania paczki i braku informacji co się z nią aktualnie dzieje. Całkiem możliwe, że na przesyłkę zostanie nałożone cło. Mogła również zostać zatrzymana jako podróbka oryginalnych klocków Lego. Wysyłając pieniądze do sprzedawcy nie masz żadnej pewności, że kolejną paczkę wyśle do Ciebie. Nie będziesz miał również wtedy żadnej ochrony w przypadku niedostarczenia jej kolejny raz.

  34. Skłaniałem się już do założenia sporu, z racji tego że majfriend w moim odczuciu był na tyle bezczelny żeby na początku życzyć sobie 40$ za wysłanie kolejnej paczki.
    Czy są jakiekolwiek możliwości skontaktowania się z UC dlaczego trzymają paczkę? Klocki nie miały być podróbką tylko klockami Lepin czyli… nie tyle podróbką co inną, bardzo podobną marką.
    Co ciekawe, chwilę wcześniej zamówiłem sobie 2 silniczki do klocków i poprzez PP przyjechały bez żadnych kombinacji norweskich.

  35. Revtech,
    klocki Leplin są kompatybilne z Lego, może to budzi jakieś podejrzenia? Brak opisu na przesyłce, bądź niedokładny opis lub zaniżona wartość paczki – różne mogą być powody jej zatrzymania. W Polsce kontakt z UC jest dość utrudniony, a nawet jeśli uda się już dodzwonić to i tak ciężko uzyskać konkretną informację. Podejrzewam, że w Niemczech jest podobnie. Cierpliwie oczekuj przesyłki 🙂

  36. Revtech,
    nie dziwi mnie, że Cię to martwi. Natomiast na dobrą sprawę nie wiemy co tak naprawdę jest w tej paczce i jak została opisana. Jeśli to nie kłopot wyślij mi proszę za pomocą formularza na stronie kontakt tracking przesyłki. Spróbuję się dowiedzieć czegoś więcej.

  37. Mam taką sytuację, że dostałem inny towar niż zamówiłem (końcówki do szczoteczki sonicznej do innego modelu niż chciałem). Otworzyłem spór i zażądałem pełnego zwrotu pieniędzy. Na początku sprzedawca upierał się, że są to uniwersalne końcówki, a nie są. Chciał zamknięcia sporu. Ostatecznie zaproponował, abym zmienił powód sporu na personal i wybrał zwrot pieniędzy i odesłanie towaru (ale nie będę musiał odsyłać). W ten sposób ali odda mi pieniądze, a sprzedawca zaakceptuje stratę towaru.
    Tylko, żeby zmienić powód na personal nie wystarcza update. Sprzedawca sugeruje abym zamknął spór i ponownie go otworzył. I teraz pytanie czy jeśli wybrałem zwrot+odesłanie towaru to czy po zamknięciu sporu będę mógł go ponownie otworzyć z innym powodem? Pozdrawiam.

  38. Tomasz,
    pod żadnym pozorem nie zamykaj sporu. Nie będziesz miał możliwości ponownie go otworzyć. To zapewne zagrywka sprzedawcy. W żadnym wypadku nie zgadzaj się również na odesłanie przedmiotu. Będzie to najprawdopodobniej dla Ciebie nieopłacalne. Poczekaj spokojnie na rozwiązanie sporu przez AliExpress.

  39. Mam problem . Sprzedawca poinformował mnie że niema już towaru który zamówiłem . I prosi mnie o otwarcie sporu . Ale przycisk Otwórz spór nie działa . Czy muszę najpierw potwierdzić otrzymanie zamówienia ? Proszę o pomoc

  40. Grzegorz,
    czy Twoje zamówienie ma dopiero kilka dni? Czy zbliża się już koniec czasu ochrony kupującego? Jeśli na pierwsze pytanie odpowiedziałeś twierdząco – odczekaj kilka dni – będziesz miał wtedy możliwość założenia sporu, o ile sprzedawca zaznaczył, że przesyłka została wysłana. Nie potwierdzaj w żadnym wypadku otrzymania produktu, jeśli go nie otrzymałeś. Jeśli na drugie pytanie odpowiedziałeś twierdząco – skontaktuj się bezpośrednio z AliExpress.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *