19 Sty

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress

Po długim czasie oczekiwania na paczkę, kiedy już czas zamówienia dobiega końca (często jest to czas 60 dni), a Wasza cierpliwość jedzie na rezerwie, zastanawiacie się pewnie jak odzyskać pieniądze z AliExpress. Czy w ogóle jest taka możliwość i do kogo się o pomoc zwrócić?

Krótko o tym jak odzyskać pieniądze z AliExpress

Na całe szczęście, co też jest niewątpliwym plusem tego serwisu, dzięki rozbudowanej ochronie kupującego, w przypadku niezrealizowanego zamówienia lub otrzymania go niepełnego, mamy możliwość odzyskania części czy nawet całej kwoty którą wpłaciliśmy na poczet kupionego przedmiotu. W przypadku zwrotu pieniędzy z AliExpress nie musicie się zastanawiać czy i kiedy łaskawie sprzedawca zwróci gotówkę. Wszystko za sprawą sposobu działania tego serwisu. Po wpłaceniu przez Was określonej kwoty jest ona jakby „zamrażana” na kontach AliExpress i dopiero w momencie potwierdzenia przez Was otrzymania paczka i niezgłoszenia co do jej zawartości żadnych zastrzeżeń, owa płatność jest „uwalniania” i przekazywana sprzedawcy.

Jak długo trzeba czekać na zwrot pieniędzy z AliExpress



Całkiem niedawno, w jednym z serwisów zajmujących się tematyką robienia zakupów na AliExpress wyczytałem, że czas oczekiwania na zwrot pieniędzy z AliExpress wynosi maksymalnie.. 60 dni. Jak jest naprawdę?

jak długo się czeka na zwrot pieniędzy z aliexpressW ostatnich dniach prowadziłem 4 spory o zwrot gotówki za niedostarczone przesyłki. Wspominałem o tym w artykule poświęconym tematowi zakładania sporów na AliExpress. Z doświadczenia tych i poprzednich zwrotów mogę stwierdzić, że z pewnością nie trwają one 60 dni.

W przedstawionym powyżej przykładzie spór został otwarty 13 stycznia 2018 roku. Od tego momentu przez około pięć dni czekamy na odpowiedź od sprzedawcy i ustosunkowanie się do naszego żądania. Powinno to nastąpić we wskazanym czasie, w innym przypadku do akcji wkracza AliExpress i podejmuje decyzję dotyczącą np. zwrotu pieniędzy. Wasz wniosek zostanie automatycznie zamknięty i Wasze żądanie zostanie zrealizowane. Najpóźniej, 14 dni od otwarcia sporu, wszelkie negocjacje i decyzje powinny zostać sfinalizowane. Jak było w moim przypadku?

Jak szybko odzyskałem pieniądze z AliExpress

Jedynie w sześć dni. Tyle czekałem na zwrot od AliExpress. Po pięciu dniach, 18 stycznia otrzymałem maila, w którym Administracja serwisu poinformawała mnie, że wobec braku odpowiedzi od sprzedawcy w wyznaczonym terminie, system automatycznie rozstrzygnął spór zgodnie z moją propozycją (zwrot pieniędzy). W związku z tym został on zamknięty, a płatność będzie mi zwrócona. Została również dołączona krótka informacja, że pieniądze pojawią się na koncie w ciągu 3-15 dni roboczych. Gdyby się tak nie stało – proszę o kontakt. Okazało się, że dziś w godzinach dopołudniowych, 19 stycznia, został już zaksięgowany na moim rachunku zwrot.



Warto przeczytać także:
Podziel się na:
  • email
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Poleć
  • Drukuj

22 thoughts on “Jak odzyskać pieniądze z AliExpress

  1. No ja mam inny problem, ponieważ zamówiłem okulary, zostały wysłane listem poleconym, mięło juz 90dni, a aliexpress nie odpowiada na moj spór, nie zwrócili mi pieniedzy. Przesyłka jest w miejscu wyslania, w sensie opuszczenia kraju, dalszych informacji nie ma, a oni wciąż wypisują że przesyłka jest w tranzycie.. jak mam sobie z tym poradzić ?? Za poprzednie spory zwracano mi pieniądze.

  2. Adj, 90 dni to dość spory czas. List polecony raczej szybko dochodzi do adresata. Znam przypadki z autopsji, że już po 9, 12 dniach od nadania, paczka docierała do swojego miejsca docelowego. By skutecznie walczyć o odzyskanie pieniędzy z AliExpress, ważne jest by pilnować terminów ochrony kupującego (najczęściej 60 dni). Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z AliExpress wskazując, że nie dość, że paczka do Ciebie nie dotarła, to jeszcze tracking przesyłki nie działa i nawet nie masz możliwości jej zlokalizować.

  3. Ja mam inny problem. Zamówiłam strój kąpielowy, miał być jakości Premium Ale to co otrzymałam jest fatalnej jakości. Przewiduje i nie nadaje się do kontaktu z woda. Sprzedawca poprosił p konto paypal aby mógł mi zwrócić pieniądze. W ogóle się na tym nie znam założyłam to konto. Ale nie wiem czy moim kontem jest mój mail? Czy powinnam użyć jakiegoś numeru paypal?

  4. Asiu,
    pod żadnym pozorem nie zgadzaj się na przesłanie pieniędzy za pośrednictwem PayPal’a, tym bardziej jeśli okres ochrony dobiega końca. Osobiście nie korzystam z tej formy przelewania pieniędzy, natomiast znalazłem opinie negatywne w kontekście zwrotu od sprzedawcy z Aliexpress. Jednym z głównych powodów jest możliwość cofnięcia przelewu. Szczególnie jeszcze tego nieodebranego. Może to w przyszłości przysporzyć Ci kłopotów, tym bardziej, jeśli sprzedawca będzie uporczywie żądał „zwrotu swoich pieniędzy”, otwierając spór w serwisie PayPal.

    Proponuję założyć spór „tradycyjnie”, w serwisie Aliexpress opisując dokładnie co jest powodem jego otwarcia, dołączając np. szczegółowe zdjęcia.

  5. Witam
    otrzymałem zwrot z aliexpress, który „wisi” w zakładce Refunds & Disputes. Gdzie się podaje numer konta do przelewu zwrotnego?

  6. M,
    zwrot z Aliexpress otrzymasz na to samo konto, z którego dokonywałeś płatności. Jeśli płaciłeś za pomocą karty kredytowej – pieniądze wrócą na konto karty. Jeśli płaciłeś, za pośrednictwem „Przelewy24”, bezpośrednio ze swojego konta osobistego, pieniądze wrócę bezpośrednio na nie.

  7. „zwrot z Aliexpress otrzymasz na to samo konto, z którego dokonywałeś płatności. Jeśli płaciłeś za pomocą karty kredytowej – pieniądze wrócą na konto karty. Jeśli płaciłeś, za pośrednictwem „Przelewy24”, bezpośrednio ze swojego konta osobistego, pieniądze wrócę bezpośrednio na nie.”
    A co jeśli w momencie zwrotu konto z którego zapłacono jest zamknięte? Czy jest informacja, żeby podać nowe konto do zwrotu

  8. Iwonko,
    wydaje mi się, że najlepiej będzie skontaktować się z serwisem Przelewy24. Jako, że zaciekawił mnie temat postanowiłem również napisać do Biura Obsługi P24. Gdy tylko otrzymam odpowiedź jak odzyskać pieniądze z Aliexpress w przypadku zamkniętego konta bankowego, z którego dokonywano płatności, bez zbędnej zwłoki dam znać.

  9. Zamówiłam towar 18 czerwca. Dostawa miala byc w przeciagu 48 dni. Pozniej sprzedający wydłużyl okres ochrony do 9.09. Zapobiegawczo założyłam spór gdzie alli przyznał mi racje co do zwrotu gotówki. Po 2 dniach towar doszedł. Należę do uczciwych osób. Co mam zrobić, żeby to odkręcić i oddać pieniądze sprzedawcy

  10. Iwonko,
    Jeśli produkt jest nadal w tej samej cenie, proponuję kupić kolejną sztukę, w miejscu na wiadomość do sprzedawcy napisać, że produkt już otrzymałaś i prosisz o niewysyłanie go. Po kilku dniach zatwierdzić otrzymanie zakupionego przedmiotu. Dzięki temu sprzedawca otrzyma zapłatę a i Ty będziesz mogła się podzielić z innymi użytkownikami opinią na temat tej rzeczy.

  11. Witam
    Ja miałem spór i Ali zwróciło mi pieniądze ale nigdy one do mnie nie dotarły. Płacę zawszę poprzez PayU i zastanawiam się czy to może dlatego? Bardzo proszę o pomoc i wskazówki

  12. Jurku,
    przede wszystkim spróbuj się skontaktować z samym PayU. Wskaż nr transakcji będącym potwierdzeniem Twoich zakupów za które dostałeś zwrot. Opisz dokładnie sytuację zaznaczając datę, kiedy AliExpress zwróciło Ci pieniądze. Zwróć też uwagę na to, jaki masz status zwrotu.

  13. Może ktoś pomoże, zamówienie nie dotarło, przyznano mi zwrot. Płaciłam blikiem z nieaktywnego już konta (musiałam zmienić z powodu likwidacji banku, więc nie miałam wyboru). jest informacja, że dokonano zwrotu, jednak nie mogę nigdzie zakomunikować, że mam inny numer konta bankowego?

  14. Asiu,
    w jakim banku miałaś dotychczas konto? Napisz proszę więcej szczegółów poprzez formularz kontaktowy (zakładka kontakt). Napiszę do banku i spróbuję rozwiązać Twój problem byś mogła odzyskać swoje pieniądze z AliExpress 🙂

    Na stronie tego serwisu, w dziale Obsługi Klienta znalazłem taką podpowiedź: (swobodne tłumaczenie)

    „Zwrot otrzymasz na tą samą kartę, którą zapłaciłeś za zamówienie. Aby zabezpieczyć bezpieczeństwo Twojego konta, nie możemy zwrócić środków na inną kartę.

    Jeśli karta ta jest nieważna lub wygasła, skontaktuj się z wydawcą karty, aby uzyskać więcej informacji. Zwykle otrzymują oni pieniądze w Twoim imieniu i przekazują je na twoje konto bankowe.” (https://helppage.aliexpress.com/buyercenter/questionAnswer.htm?isRouter=0&viewKey=1&id=20069315&categoryIds=9205388&lang=ru)

    Idąc tym tropem skontaktuj się ze swoim byłym bankiem.

  15. Możecie mi doradzić w kwestii otwartego sporu na ali? Otóż moje zamówienie albo nie zostało wysłane albo sprzedawca całkowicie pomylił przesyłki. Chodzi o to, że podany numer trackingu wskazuje na paczkę, którą odebrał ktoś w zupełnie innym województwie kilka dni temu. Spór otworzyłem i jak do tej pory sprzedawca oficjalną drogą jeszcze nie odpowiedział ( termin jego odpowiedzi upływa jutro ). Napisał jednak na PW, że bardzo mu przykro i że jak najbardziej zwróci pieniądze. Najszybciej według niego będzie jeżeli zakończę spór i oznaczę, że towar otrzymałem. Wtedy podobno wystąpi on do Aliexpress o zwrot środków i do 15 dni znajdą się na moim koncie. Wierzyć w takie coś czy lepiej rozwiązać całą tą sytuację oficjalnymi kanałami Ali?

  16. Damian,
    W moim odczuciu nie powinieneś w żadnym przypadku kończyć sporu. Najprawdopodobniej utracisz tym możliwość odzyskania pieniędzy. Zdarza się, że sprzedawcy podają fałszywe trackingi gdy nie mogą się wyrobić z wysyłką danego przedmiotu w terminie. Sam miałem raz taką sytuację. Później jednak w wiadomości prywatnej otrzymałem właściwy tracking.

    Dlatego jeśli nie otrzymałeś przesyłki – nie zamykaj sporu na AliExpress i poczekaj na zakończenie sprawy oficjalną drogą. Tylko taka droga gwarantuje Ci, że pieniądze odzyskasz.

  17. Witam, proszę o informację, gdyż zakończyłam spór i sprzedawca napisał ze odda pieniądze, minęło 23 dni i dotychczas nie otrzymałam zwrotu. Sprzedawca pisze, że oddał pieniądze i mam się skontaktować z alliexpress. w jaki sposób?

  18. Beata,
    czy zakończyłaś sama spór, np. po namowach sprzedawcy, czy zakończył się spór i AliExpress przyznało Ci zwrot? Jeśli to pierwsze – obawiam się, że odzyskanie pieniędzy w tym przypadku będzie dość utrudnione. Należy zawsze prowadzić spór do końca, aż oficjalną drogą zostanie zakończony i np. zostanie podjęta decyzja o zwrocie pieniędzy. AliExpress ma bardzo dobrze rozbudowany system ochrony kupujących i warto o tym pamiętać. Niestety, często sprzedawcy wiedząc, że już nie odzyskają pieniędzy, próbują wpłynąć w różnoraki sposób na nabywcę jego towaru, np. żeby nie otwierać sporu, nie oceniać niżej niż 5 gwiazdek itd.

  19. Witam na Aliexpress zamowilem okulary za 2 dni konczy sie gwarantowany czas dostawy a ze jest dzis piatek nie dojda na pewno. Probowalem zalozyc spor alle nie da sie. Czekac cierpliwie az czas sie skonczy i wtedy zalozyc spor?

  20. Kamil,
    co rozumiesz przez zwrot „nie da się założyć sporu”? Nie masz takiej możliwości ani w aplikacji, ani poprzez stronę www? Dla przykładu: czas dostawy w jednym z moich zamówień kończy się za trzy dni. Po wybraniu z menu „My Orders” (Moje zamówienia) pojawia lista zakupionych rzeczy. Obok wspomnianego zamówienia, którego czas dostawy się kończy pisze: „Otwórz spór”. Nie masz takich linków na stronie? Po otwarciu wspomnianego zamówienia również pojawia się przycisk „Otwórz spór” po prawej stronie. Jeśli się nie wyświetlają, może spróbuj w innej przeglądarce.

  21. Kupiłem 3 tyg. temu robota sprzątającego i jestem zachwycony tym urządzeniem. Poleciłem sąsiadce i na jej prośbę kupiłem drugi dla niej. Zakup na Ali, transport z Niemiec. Niestety po uruchomieniu pracował 20-25 min., przerwał i oznajmił o błędzie nr 18 wentylatorka. Reset ani powrót do ustawień fabrycznych nie pomagają. Poprosiłem sprzedawcę o wymianę wadliwego odkurzacza a on odpisał, żebym się nie martwił bo jest 3-letnia gwarancja i przyśle mi film jak oczyścić wentylator. No i nie wiem czy rozkręcać go czy stanowczo żądać wymiany ? Czy otwierać spór na Aliexpress ? Miał ktoś takie doświadczenia w przeszłości ? Będę wdzięczny za każdą pomoc.

  22. GolDek,
    Jeśli masz jeszcze możliwość otwarcia sporu, uczyń to jak najszybciej. Jeśli masz możliwość dołącz zdjęcia lub nagraj film jako dowód, że faktycznie wspomniany robot nie działa tak jak powinien. Jakąkolwiek ingerencję w robota odłożyłbym w czasie. Wpierw spróbowałbym dojść do porozumienia przy pomocy mediacji AliExpress.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *