31 Gru

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładach

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress - otwórz spór

W kolejnym wpisie o tym jak odzyskać pieniądze z AliExpress, zaprezentuję kilka przykładów sporów, w których uzyskałem zwrot za nieudane zakupy – całkowite lub częściowe odzyskanie środków. Potwierdzają one fakt, że system ochrony kupujących w serwisie Aliexpress jest rozbudowany i niewątpliwie wyznacza standardy w dbaniu o interesy konsumenta.

Jak pewnie wiesz, serwis AliExpress oferuje mnóstwo różnorodnego towaru począwszy od dekoracji na święta kończąc na maszynach, czy urządzeniach budowlanych. Jest więc w czym wybierać. Dzięki systemowi ochrony kupujących nie musisz się martwić, czy towar dotrze czy nie. Jeśli nie dotrze – otrzymasz zwrot pieniędzy. Co jeśli jednak towar dotrze, potwierdzisz jego otrzymanie i po kilku dniu okaże się bublem? Jak odzyskać pieniądze z Aliexpress w takim przypadku? Nie martw się, nic straconego. Nawet po potwierdzeniu otrzymania produktu masz 15 dni na otwarcie sporu.

Praktyka, w przypadku w moich zakupów, pokazuje również, że zdarza się nawet otrzymać zwrot pieniędzy i po tym czasie zamówiony przedmiot. Warto wtedy skontaktować się jeszcze raz ze sprzedawcą, kupić tę samą rzecz, lub inną w takiej samej czy podobnej cenie, i napisać wiadomość do niego by towaru nie wysyłał. Po czym potwierdzić otrzymanie produktu. Dzięki temu procesowi sprzedawca otrzyma pieniądze za wysłany nam produkt.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – kilka porad praktycznych

Dziś, w ostatni dzień roku, otrzymałem informację o przyznaniu mi zwrotu, dokładnie części pieniędzy za zakupiony ekran LCD, który okazał się wadliwy. Przy każdym sporze kieruję się kilkoma krokami, którymi w formie wskazówek – Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – chciałbym się teraz z Tobą podzielić.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – pamiętaj o terminach!

Po pierwsze – i najważniejsze – pilnujemy terminów. Najważniejszy to czas oczekiwania na otrzymanie produktu. Często wynosi on 60 dni, jednak nie jest to regułą. Na dzień lub dwa dni przed jego zakończeniem polecam Ci otworzyć spór i jako powód otwarcia wskazać nieotrzymanie produktu. W szczegółach można napisać, że nie mamy możliwości zlokalizowania przesyłki, szczególnie jeśli tracking na terenie Polski nie działa.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – potrzebne będą dowody!

Po drugie – dowody. Jeśli masz możliwość, szczególnie w przypadku zamówień odzieży, bielizny, nagraj film z otwarcia paczki. W przypadku przysłania rzeczy, której nie zamawiałeś, będziesz mieć niezbity na to dowód. Niestety, dochodzą do mnie głosy, że szczególnie w przypadku zamówienia wspomnianej odzieży, takie przypadki mają miejsce.

Nawet wtedy, kiedy już potwierdzimy otrzymanie produktu, a okaże się on wadliwy po kilku dniach, nie załamujemy rąk. Od momentu potwierdzenia odbioru zamówienia masz 15 dni na otwarcie sporu. W takim wypadku, jako powód jego otwarcia możesz podać np. wadliwe działanie produktu. Dlatego tak ważne są wspomniane dowody: aby obok opisu sytuacji dołączyć zdjęcia, filmik, na potwierdzenie Twoich słów.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress – bądź cierpliwy!

Po trzecie – cierpliwość. Może wydawać się to śmieszną wskazówką, ale jest równie ważna. Niestety, czasem otrzymuję wiadomości typu: „zamknąłem spór, bo sprzedawca obiecał, że zwróci pieniądze”. Później okazuje się jednak, że żadnego zwrotu nie ma. Dlatego jeśli jesteś pewny swego, po otwarciu sporu dołącz szczegółowy opis, dowody i cierpliwie czekaj na zakończenie sporu. Najprawdopodobniej sprzedawca będzie składał propozycje – wcześniejszego zamknięcie sporu i brak zwrotu, albo zwrot cząstkowy w małej, niezadowalającej Cię kwocie. Cierpliwie odrzucamy takie propozycje i czekamy na reakcję AliExpress. We wspomnianym wcześniej sporze, na jego rozstrzygnięcie czekałem od 13 grudnia do dziś. A z pewnością warto było 🙂

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładzie wadliwego ekranu LCD

Nieco wyżej niniejszego wpisu, wspomniałem o informacji dotyczącej przyznanego mi dziś zwrotu. Zwrot ten był za zamówienie ekranu LCD do jednego z telefonów marki Samsung. W pierwszych dniach grudnia otrzymałem go listem poleconym. Po sprawdzeniu przesyłki okazało się, że brakuje szkła hartowanego, które powinno być w zestawie. Pomimo jego braku, postanowiłem nie robić z tego problemu i potwierdziłem odebranie zamówienia. Po kilku dniach przystąpiłem do naprawy telefonu wykorzystując zamówiony ekran LCD. Wstępne testy przeszedł pomyślnie. Ekran obraz wyświetlał, dotyk działał. Przystąpiłem do montażu wykorzystując klej T-7000. I tu zaczęły się przysłowiowe schody. Okazało się, że ekran nie jest dopasowany do ramki (o minimetry za duży). Pojawiły się przez to prześwity światła z boku telefonu, jak i w okolicach przycisku home. Do tego doszły problemy z dotykiem. Zwyczajnie przestawał działać. Dopiero po wyładowaniu się telefonu i ponownym uruchomieniu znów można było z niego korzystać.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress po zamówieniu niesprawnego ekranu LCD – krok po kroku

Od momentu potwierdzenia otrzymania zamówienia pamiętaj, że mamy 15 dni na otwarcie sporu. Możesz to zrobić za pośrednictwem aplikacji (co będzie łatwiejsze – bo przy okazji będziesz mógł od razu dołączyć zdjęcia czy filmik jako dowody) jak i strony www. Jako powód otwarcia swojego sporu wskazałem: Does not work properly (nie działa poprawnie), w pierwszym kroku wybierając Refund Only (tylko zwrot). Po zaznaczeniu informacji o otrzymaniu produktu, wskazaniu powodu otwarcia sporu, w kilku słowach opisałem problem z LCD. Starałem się w prostych słowach przedstawić jego wadliwe działanie korzystając z tłumacza od Google. Wpierw sprzedawca odrzucił wszelkie propozycje zwrotu. Później zaproponował wysłanie ponownie ekranu – odmówiłem, podnosząc, że kolejny ekran również może być wadliwy i narazi mnie na stratę sporej ilości czasu. Dalej zarzucił, że wszelkie problemy wynikają z mojej wadliwie przeprowadzonej „instalacji ekranu LCD” oraz, że nie testowałem go przed wklejeniem. Sukcesywnie odrzucałem wszelkie „propozycje” braku zwrotu od sprzedawcy. W końcu serwis AliExpress zaproponował dwa rozwiązana: całkowity zwrot ze zwrotem produktu, lub częściowy zwrot bez zwrotu. Wybrałem drugą opcję i dziś, myślę, że sprawiedliwie oszacowany zwrot został mi przyznany.

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress na przykładzie torebki w innym niż zamawiany kolor

Ten fragment wpisu kieruję bardziej do żeńskiej części swoich Czytelników, chcąc jednocześnie pokazać, że w serwisie AliExpress można zamawiać bez obaw również taką rzecz, jak damska torebka. Często spotykam się z obawami przy zakupach tego typu rzeczy. Dotyczą one materiału z jakiego jest wykonana zamawiana torebka czy koloru. Okazuje się jednak, że w przypadku niezadowolenia system ochrony kupującego przyjdzie nam z pomocą. Jednym z ostatnich zamówień na gwiazdkę był zestaw trzech, lakierowanych torebek. Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że owy zamówiony czerwony kolor mocno popada w bordowy.  Jest wręcz przypalonym bordowym. Nie wiem jak taki kolor fachowo się nazywa, ale nawet jak na moje „chłopskie oczy” kolor ten ma mało wspólnego z czerwonym. A wiadomo, niewłaściwy kolor to już tylko krok od rozczarowania…

zwrot-pieniędzy-torebka-w-innym-kolorze

Jak odzyskać pieniądze z AliExpress po otrzymaniu torebki w niewłaściwym kolorze – krok po kroku

Tradycyjnie, najważniejsze w tym, by odzyskać pieniądze z AliExpress jest otwarcie sporu. Jako, że generalnie torebki były w dobrym stanie, jedynie na najmniejszej pojawiło się małe wgięcie, a jedynie sam kolor dość mocno odbiegał od tego, czego oczekiwałem, otworzyłem go w następujący sposób: otwarcie sporu –> refund only (szczególnie wskazując na drugi punkt: (Produkt nie jest zgodny z opisem i chciałbym otrzymać częściowy zwrot pieniędzy) –> Did you receive the item (potwierdziłem otrzymanie produktu) –> Reason for refund request (w pierwszym polu: Problemy z jakością, następnie: kolor nieopisany). Za zamówienie warte ponad 80 zł podałem kwotę 55 zł do zwrotu.W komentarzu napisałem, że torebki nie są w takim kolorze w jakim zostały zamówione (kolor red), a nawet wspomniałem, że między sobą się różnią, jakby niebyły z jednego zestawu. Dodałem, że najmniejsza nosi ślady uszkodzenia. Po dodaniu zdjęć potwierdziłem otwarcie sporu. W tym przypadku udało się mi odzyskać część pieniędzy za nietrafione zamówienia w serwisie AliExpress, ale nastąpiło to dość szybko. Spór został zamknięty w ciągu dwóch dni.

Warto przeczytać także:
Podziel się na:
  • email
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Poleć
  • Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *